Anonym bruker Skrevet 28. juli 2013 #1 Skrevet 28. juli 2013 Jeg tok en stavmikser å moste litt nektarin og honningmelon tidligere i dag.Har laget små porsjonspakninger til baby skal prøvesmake litt.(Baby er snart 4 mnd)Det jeg lurer på - MÅ man koke frukten først?? Anonymous poster hash: d8dae...430
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2013 #2 Skrevet 28. juli 2013 Jeg gjør det, både for å få vekk alt av baselusker, og det at frukten blir mykere da. Utenom banan da. Anonymous poster hash: 90585...e17
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2013 #3 Skrevet 28. juli 2013 Baby skal IKKE ha fruktpure når den bare er 3 måneder!! HVA I HELVETE ER GALT MED DEG??? Ønsker du babyen din sykdommer og vondt??! Anonymous poster hash: 9b60a...46d
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2013 #4 Skrevet 28. juli 2013 Baby skal IKKE ha fruktpure når den bare er 3 måneder!! HVA I HELVETE ER GALT MED DEG??? Ønsker du babyen din sykdommer og vondt??! Anonymous poster hash: 9b60a...46d Latterlige menneske. Husj, bort med deg! Jeg koker den først, blir mye enklere å få most alt sammen da Anonymous poster hash: 90d52...623
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2013 #5 Skrevet 28. juli 2013 Hvorfor gir du fruktpure til en så liten baby? Sånn ellers ville jeg aldri kokt det nei. Går da fint å mose det uansett, med mindre du bruker gaffel til å mose. Anonymous poster hash: 3ce8c...f74
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2013 #6 Skrevet 28. juli 2013 Baby skal IKKE ha fruktpure når den bare er 3 måneder!! HVA I HELVETE ER GALT MED DEG??? Ønsker du babyen din sykdommer og vondt??! Anonymous poster hash: 9b60a...46d Oj så hyggelig du er da! Ble det ikke noe på det i går? Leste du i det hele tatt noe av det jeg skrev? Jeg har lagt til baby SKAL begynne smake. Og babyen er snart 4, ikke 3 Og fortell meg, siden du har så innmari peiling her , på hvorfor baby ikke skal ha det og hvordan babyen kan få sykdommer? og vondt av å spise frukt? Anonymous poster hash: d8dae...430
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2013 #7 Skrevet 28. juli 2013 Hvorfor gir du fruktpure til en så liten baby? Sånn ellers ville jeg aldri kokt det nei. Går da fint å mose det uansett, med mindre du bruker gaffel til å mose. Anonymous poster hash: 3ce8c...f74 Det samme til deg, leste du ikke? Til baby SKAL begynne smake.. Anonymous poster hash: d8dae...430
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2013 #8 Skrevet 28. juli 2013 Baby skal IKKE ha fruktpure når den bare er 3 måneder!! HVA I HELVETE ER GALT MED DEG??? Ønsker du babyen din sykdommer og vondt??! Anonymous poster hash: 9b60a...46d Latterlige menneske. Husj, bort med deg! Jeg koker den først, blir mye enklere å få most alt sammen da Anonymous poster hash: 90d52...623 Noen står alltid opp med feil bein her inne Ok Man gjør det bare for at det skal bli lettere å mose altså? Forsvinner ikke noe av smaken i det?Eller koker man det bare litt? Anonymous poster hash: d8dae...430
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2013 #9 Skrevet 28. juli 2013 Jeg skjønner heller ikke hvorfor du skal gi frukt til en baby på SNART 4 mnd.... La nå den stakkars lille babyen få kose seg med puppen/flasken litt til før du skal stappe i den fast føde..... Dumme kvinne... Anonymous poster hash: 6ec1a...569
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2013 #10 Skrevet 28. juli 2013 Jeg skjønner heller ikke hvorfor du skal gi frukt til en baby på SNART 4 mnd.... La nå den stakkars lille babyen få kose seg med puppen/flasken litt til før du skal stappe i den fast føde..... Dumme kvinne... Anonymous poster hash: 6ec1a...569 Du har og stått opp med feil bein... Jeg har fått klarsignal fra helsestasjon at jeg fint kan begynne å introdusere smaker fra 4 mnd.Og det da ikke snakk om et helt måltid!SMAKSprøver! "Dumme kvinne"...herregud... Anonymous poster hash: d8dae...430
Mamman til Dutte venter #2 Skrevet 28. juli 2013 #11 Skrevet 28. juli 2013 Jeh koker frukten, men det er vel for at den skal bli myk til mosing. Koker epler og pærer med bær. Tenker at mosen ikke blir "fin" nok uten koking.
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2013 #12 Skrevet 28. juli 2013 Til alle dere intelligente kvinner som er frekke i denne tråden: I dag er det anbefalt å introdusere smaksprøver fra 4 mnd, da det gjør at barnet kan bli mindre kresent når det blir større. Barnet har et "smaksvindu" mellom 4 og 6 mnd. Jeg vet ikke når dere fikk barn, men skal dere kommentere om barnemat må dere ha litt nyere kunnskap. For å svare på spørsmålet så tror jeg ikke jeg ville ha kokt de fruktene du nevner, men ville ha kokt visse andre frukter som eple, pære og plomme. Avokado, banan, mango, melon og bær går bra uten å kokes Anonymous poster hash: ef8ed...920
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2013 #13 Skrevet 28. juli 2013 Baby skal IKKE ha fruktpure når den bare er 3 måneder!! HVA I HELVETE ER GALT MED DEG??? Ønsker du babyen din sykdommer og vondt??! Anonymous poster hash: 9b60a...46d Latterlige menneske. Husj, bort med deg! Jeg koker den først, blir mye enklere å få most alt sammen da Anonymous poster hash: 90d52...623 Noen står alltid opp med feil bein her inne Ok Man gjør det bare for at det skal bli lettere å mose altså? Forsvinner ikke noe av smaken i det?Eller koker man det bare litt? Anonymous poster hash: d8dae...430 Jeg tenkte på det tidligere i dag. Det er ikke rart mange her inne er så sure/frekke, de får seg jo aldri noe fra mannen som ikke tenner på dem, og behandler dem som tjenere. Jeg gjør det kun fordi det er lettere å mose, hva andre gjør vet jeg ikke Har smakt på det, og synes ikke det er smakløst Anonymous poster hash: 90d52...623
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2013 #14 Skrevet 28. juli 2013 Til alle dere intelligente kvinner som er frekke i denne tråden: I dag er det anbefalt å introdusere smaksprøver fra 4 mnd, da det gjør at barnet kan bli mindre kresent når det blir større. Barnet har et "smaksvindu" mellom 4 og 6 mnd. Jeg vet ikke når dere fikk barn, men skal dere kommentere om barnemat må dere ha litt nyere kunnskap. For å svare på spørsmålet så tror jeg ikke jeg ville ha kokt de fruktene du nevner, men ville ha kokt visse andre frukter som eple, pære og plomme. Avokado, banan, mango, melon og bær går bra uten å kokes Anonymous poster hash: ef8ed...920 Tusen takk for et hyggelig svar Endelig noen som kan svare normalt på et spørsmål uten å lire av seg noe mindre intelligent Det er kanskje fordi de er "harde" frukter i utgangspunktet det kanskje? Altså eple,pære og plomme f.eks. De andre kan man jo mose med gaffel Anonymous poster hash: d8dae...430
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2013 #15 Skrevet 28. juli 2013 Baby skal IKKE ha fruktpure når den bare er 3 måneder!! HVA I HELVETE ER GALT MED DEG??? Ønsker du babyen din sykdommer og vondt??! Anonymous poster hash: 9b60a...46d Latterlige menneske. Husj, bort med deg! Jeg koker den først, blir mye enklere å få most alt sammen da Anonymous poster hash: 90d52...623 Noen står alltid opp med feil bein her inne Ok Man gjør det bare for at det skal bli lettere å mose altså? Forsvinner ikke noe av smaken i det?Eller koker man det bare litt? Anonymous poster hash: d8dae...430 Jeg tenkte på det tidligere i dag. Det er ikke rart mange her inne er så sure/frekke, de får seg jo aldri noe fra mannen som ikke tenner på dem, og behandler dem som tjenere. Jeg gjør det kun fordi det er lettere å mose, hva andre gjør vet jeg ikke Har smakt på det, og synes ikke det er smakløst Anonymous poster hash: 90d52...623 Hehe, det er nok noe i det der!Mange slitne mammaer tenker jeg, som må gå løs på noen på et forum Okei, da vet jeg at jeg kan gjøre begge deler Jeg bare prøver meg frem Anonymous poster hash: d8dae...430
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2013 #16 Skrevet 28. juli 2013 Jeg tok en stavmikser å moste litt nektarin og honningmelon tidligere i dag.Har laget små porsjonspakninger til baby skal prøvesmake litt.(Baby er snart 4 mnd) Det jeg lurer på - MÅ man koke frukten først?? Anonymous poster hash: d8dae...430 Du MÅ ikke koke, men gjør det om du føler det er for vanskelig å mose. Dampkok det i så fall, så bevarer du næringen Og ikke hør på de sure damene her, fra 4 mnd er det smart å begynne med SMAKSPRØVER (!!!!!) (ikke fast føde! Den siste der var såklart til sure kjærringer og ikke til deg hi Anonymous poster hash: b8776...8c1
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2013 #17 Skrevet 28. juli 2013 Jeg tok en stavmikser å moste litt nektarin og honningmelon tidligere i dag.Har laget små porsjonspakninger til baby skal prøvesmake litt.(Baby er snart 4 mnd) Det jeg lurer på - MÅ man koke frukten først?? Anonymous poster hash: d8dae...430 Du MÅ ikke koke, men gjør det om du føler det er for vanskelig å mose. Dampkok det i så fall, så bevarer du næringen Og ikke hør på de sure damene her, fra 4 mnd er det smart å begynne med SMAKSPRØVER (!!!!!) (ikke fast føde! Den siste der var såklart til sure kjærringer og ikke til deg hi Anonymous poster hash: b8776...8c1 Det var det jeg tenkte på i forhold til smaken.Om man koker det bort Skjønner ikke at de orker å sitte være sure og frekke mot folk dagen lang jeg Takk ;) Det er noen som faktisk leser det som står Anonymous poster hash: d8dae...430
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2013 #18 Skrevet 28. juli 2013 Jeg tok en stavmikser å moste litt nektarin og honningmelon tidligere i dag.Har laget små porsjonspakninger til baby skal prøvesmake litt.(Baby er snart 4 mnd) Det jeg lurer på - MÅ man koke frukten først?? Anonymous poster hash: d8dae...430 Du MÅ ikke koke, men gjør det om du føler det er for vanskelig å mose. Dampkok det i så fall, så bevarer du næringen Og ikke hør på de sure damene her, fra 4 mnd er det smart å begynne med SMAKSPRØVER (!!!!!) (ikke fast føde! Den siste der var såklart til sure kjærringer og ikke til deg hi Anonymous poster hash: b8776...8c1 Det var det jeg tenkte på i forhold til smaken.Om man koker det bort Skjønner ikke at de orker å sitte være sure og frekke mot folk dagen lang jeg Takk ;) Det er noen som faktisk leser det som står Anonymous poster hash: d8dae...430 Nei det er ikke enkelt å forstå seg på mange av disse damene Du koker neppe bort smaken, men mye næring forsvinner ved vanlig koking. Så damp de møre og mos smaksprøver er viktig for babyen, men næringen er gull verdt Anonymous poster hash: b8776...8c1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå