Gå til innhold

Dere som også er veldig kvalme-hva spiser dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ingenting smaker, og kaster opp igjen minst 3 ganger om dagen.Har prøvd å spise ofte men får ikke noe særlig ned, tørre knekkebrød blir litt stusselig.6+4. Alle tips til hva jeg kan gjøre for å bli litt bede mottas med takk!!

Anonymous poster hash: b01a7...d56
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, det er fælt å ha det sånn.. Vet ikke om du har snakket med legen din om bruk av kvalmestillende (Afipran)? Det sies at hvis man ikke klarer å få i seg tilfredsstillende med næring gjennom dagen, er det bedre å ta medisin mot kvalmen av og til.. :)

For meg er det noen ting jeg klarer å få i meg. Er jeg forferdelig kvalm prøver jeg å bare få i meg ritz kjeks. Eplejuice blandet med farris er også bra siden du da får i deg både fruktsukker og salter. Å spise litt før du står opp kan hjelpe. Prøv å ikke drikke noe særlig med maten, da det er lettere for å kaste opp da. Ristede skiver med smør og har litt energi, og funker bra for meg når jeg ikke har lyst på noe. Har jeg en litt bedre dag skeier jeg gjerne ut med litt skinke på, og kanskje til og med litt ost! ;)

Du har vel aldri LYST på mat nå, men prøv å spise lite og OFTE når du er litt mindre kvalm. Det føles som om man spiser konstant, men et kontrollert blodsukker betyr for meg ihvertfall en bedre kontrollert kvalme. Sitt også i ro en liten stund etter du har spist om du kan.. Ellers funker faktisk salt lakris for meg også av og til (tyrkisk pepper, Dent).. :)

Det er bare til å prøve seg fram og finne det som funker for deg, og se på spising som din medisin. Etter litt prøving finner du sikkert ut hvilken mat som funker og ikke funker for deg.. Lykke til og god bedring! :)

Skrevet

Og en ting til: Akupunktur!  Det er jo et av de beste tipsene jeg har.  :D Jeg har en mye bedre graviditet denne gang, og mener akupunktur har stabilisert kvalmen min.. Forrige svangerskap var jeg paralysert. Denne gang er det heller ikke bra, men mer kontrollert, og jeg har MYE bedre livskvalitet.. Bare pass på at den du evt. går til har erfaring med gravide. Selv går jeg til klinikk Fjeld på majorstuen. :)

Skrevet

Frossen frukt og frosne bær er absolutt å anbefale. For meg er det viktig å ikke få i meg noe sukker da kommer det meste i retur med en gang :/ jeg håper virkelig at dette blir litt bedre snart 9+2 i dag....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...