Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :)

Jeg har hatt spyfobi så lenge jeg kan huske. Jeg har alltid bare antatt at det ville gå over etterhvert, men det har det ikke gjort. Jeg er nå 28 år og begynner å tenke at jeg vil ha barn snart. Men bare tanken på å kaste opp skremmer vettet av meg. Er det noen andre her som har hatt spyfobi og klart å komme over det? I tilfelle ville jeg satt uendelig pris på deres råd!!

Mer info om spyfobi: http://en.wikipedia.org/wiki/Emetophobia

Skrevet (endret)

Jeg har emetofobi, og blogger åpent om det på bloggen min :) Jeg har ikke kommet over det sånn sett, men nok til at jeg turte å bli gravid og ikke minst vet med 100% sikkerhet at jeg vil klare å stille opp fullt og helt for barnet mitt, og at hun overhodet ikke vil merke noe til angsten min. Jeg hadde aldri blitt gravid om det fantes en sjanse for at det ville gå utover henne. 

Hva er det som bekymrer deg mest med tanken på å kaste opp, og det å skulle få barn i den sammenhengen? Om det er morgenkvalmen du er redd for så var dette min største frykt, men som 99% av alle emetofobikere fikk jeg selvfølgelig ingen tegn til det ;) Jeg brukte seabands, drakk mye ingefær-te, hadde kjeks på nattbordet (stod ALDRI opp uten å ha spist en slik liten pakke med cartoonies-kjeks), drakk vann i små slurker om morgenen, sørget for å små-spise hele tiden slik at jeg aldri ble sulten og jeg var mye ute i frisk luft og aktivitet før bekkenløsningen angrep meg :)

Om du vil snakke kan du gjerne kontakte meg på mail: [email protected]

Stooooor klem! 

Endret av LizbethOsnes
Skrevet

Hei Lizbeth! :)

Tuuusen takk for svar!!! Jeg skriver til deg på mail, siden svaret mitt ble litt privat ;)

Skrevet

Hva med å prøve å gå til en coach for å jobbe med fobien?, mange kan bli kvitt fobiene sine! Lykke til. Håper det ordner seg for deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...