Gå til innhold

Sønn på 12 mnd, HAN ønsker nr 2 nå

Anbefalte innlegg

Har en sønn på 12 mnd, nå ønsker samboer at vi skal prøve med nr 2. Jeg er veldig usikker på om vi skal gjøre det, eller vente. I utgangspunktet ønsket vi begge å prøve med nr 2 nå, men dess mer jeg tenker på det, dess mer usikker blir jeg

Argumenter imot: føler meg utslitt etter dette året med kolikk, 0 nattesøvn i 10 mnd, nå våkner han 1-3 ganger i løpet av natta, sover i vår seng, ekstremt mammadalt, klarer jeg å holde på med han så mye samtidig med graviditetsplagene? Fare for prematurfødsel gjør at jeg må holde meg mye i ro. Er selvstendig næringsdrivende, så vanskelig/lite populært å si at jeg er gravid igjen allerede på høsten.

Argumenter for: ønsker 2 tette så de får mye glede av hverandre, vil samle spedbarnsperioden så vi slipper å begynne på'n igjen med alt det slitsomme langt oppi 30 åra. Er jo babysyk om dagen også. Er plaget med cyster på eggstokkene, må muligens fjerne eggstokk/ene på et tidspunkt og da blir det vanskelig å bli gravid, i værste fall umulig. Så min biologiske klokke tikker.

Hva tror dere? Noen som har erfaringer å dele med å få nr to når det har vært krevende med førstemann?

HI

Anonymous poster hash: 798f4...2ef

Fortsetter under...

Det går vell bare på hva man vil prioritere.. Vi prioriterer barn nå. Får straks nr 3. De to vi har fyller snart 2&4 år.

Hun på 4 er ganske krevende, og har søvnproblemer enda!

Men for min del har det vært såpass viktig å få disse barna at jeg ikke ville utsatt det for noe, for man har aldri noen garanti for at det går.. Men det er vårt valg! Og jeg er fornøyd med at alt handler om barn nå :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...