Gå til innhold

Ultralyd på volvat, sååå dyrt!! Hva sjekker de!??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bestilt meg ultralyd på vilvat da jeg er 12+4 for å se at alt ser greit ut...før jeg la på kom jeg til å spørre om pris...1790kr?? Det var det dobbelte av hva jeg trodde det kosta! Vet dere hva undersøkelsen går ut på? Tar de en grundig sjekk osv? Jeg bare MÅ ha den ultralyden sånn at jeg snart kan spre det glade budskap til alle :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjekker nakkefold og nesebein i tillegg til alt annet.

Anonymous poster hash: f4763...f18

Skrevet

Er det mye de ser på en ul i uke 12 da?

Skrevet

Nakkefold og nese kan gi indikasjon på downs, det er visst i uke 12 det er best å se om det er avvik.

Ellers sjekker de armer, bein, hjerte og hvor mange det er der inne ;)

Anonymous poster hash: f4763...f18

Skrevet

Samme som så mange andre ul-klinikker altså?

Syns det hørtes veldig dyrt ut. Har du sjekket Lundring på Jessheim eller ultralydklinikken?

Forutsatt at du bor i Oslo/Akershus :)

Anonymous poster hash: f3768...8c7

Skrevet

Betalte 800 for 3D ultralyd på Vika fysikalske. Er ifølge jordmor den billigste i Oslo. :-)

Skrevet

1790,- ?? Wæææ.... Betalte 1200 i Fr.stad for 2 år siden ( Volvat)

Skrevet

I uke 12 sjekker de nakkefold og neseben, de kan også såvidt se litt på hjertet o.l.

Gynekologen her anbefalte å vente en uke eller to til med ultralyd, om man venter til slutten av uke 12/begynnelsen av uke 14 er de fleste indre organer ferdig, alle fire hjertekammer er utviklet osv så de kan se så utrolig mye mer samtidig som de fremdeles kan sjekke nakkefold og neseben.

Jeg ringte bare den gynekologen jeg er hos hvert tredje år for celleprøve jeg, og spurte om han ville ta en ultralyd for meg og det var ikke noe problem. Han tok en skikkelig sjekk og jeg betalte 50 kr. Siden han er spesialist på svangerskap og fødsel var det veldig trygt og godt.

Anonymous poster hash: 7423f...693
Skrevet

betalte 1500 hos Lundring på jessheim i uke 13 så er ikke så langt unna det..

Anonymous poster hash: 66c97...50a
Skrevet

I uke 12 sjekker de nakkefold og neseben, de kan også såvidt se litt på hjertet o.l.

Gynekologen her anbefalte å vente en uke eller to til med ultralyd, om man venter til slutten av uke 12/begynnelsen av uke 14 er de fleste indre organer ferdig, alle fire hjertekammer er utviklet osv så de kan se så utrolig mye mer samtidig som de fremdeles kan sjekke nakkefold og neseben.

Jeg ringte bare den gynekologen jeg er hos hvert tredje år for celleprøve jeg, og spurte om han ville ta en ultralyd for meg og det var ikke noe problem. Han tok en skikkelig sjekk og jeg betalte 50 kr. Siden han er spesialist på svangerskap og fødsel var det veldig trygt og godt.

Slutten uke 13 eller begynnelsen av uke 14 skulle det stå.

Skrevet

Takk for svar :) Jeg tar nok timen på volvat uansett, men da bør jeg kanskje utsette det en uke, sånn at jeg er 13+4? Hvis man da kan se litt mer?:)

Skrevet

Takk for svar :) Jeg tar nok timen på volvat uansett, men da bør jeg kanskje utsette det en uke, sånn at jeg er 13+4? Hvis man da kan se litt mer? :)

Jeg var spesielt engstelig for hjertefeil siden vi har barn med det tett på oss, og da anbefalte gynekologen å vente til ca uke 14 siden alle hjertekammer o.l. da er ferdig og man kan se slike store feil. Samme med andre indre organer hos barnet, og det er ikke for sent å se etter tegn på down, så det var den perfekte tiden å ta ul på mente han.

Skrevet

Jeg vil heller anbefale deg å bestille en time på familiklinikken på Majorstua! Drives av jordmor Mille som er helt fantastisk. 1300,- og hun tok seg god tid. Var der inne i 40 minutter i uke 12 og fikk med digitale bilder og video på cd.

Anonymous poster hash: 3b778...16d
Skrevet

Bor for langt unna oslo...blir volvat på Hamar :)

Skrevet

De har forresten ikke lov til å se etter downs feks hvis du ikke er over 38 år. De kan miste lisensen sin pga det.

Anonymous poster hash: 47576...553

Skrevet

500,- må jeg ut med for privat UL :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...