Gå til innhold

Må det bli så jævlig dyrt å bygge to etg, 11*8 meter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å bygge mitt eget skisserte hus, men har som mange lite kapital.

Hvordan bygger man billigst mulig, med tanke på å tegne selv? Materialer/vinduer, rom, areal mm. Terrasse  på tak, som en del av huset, eller som påbygg!?

Jeg finner ingen ferdighus som er så "enkle" som mitt. Helt rektangulert (funkis) med flatt tak. Et stort vindu i 1 og 2 etg, og noen andre "vanlige" vinduer.

Har dere noen tips?

Kanskje tips på 2 etg hus(flat tomt), tegnet for oss med panoramautsikt på tomten i front. (fire sov)

Hjelp :) :)

Anonymous poster hash: f8508...5fb

Fortsetter under...

Skrevet

dropp flatt tak..

terasse som påbygg/utbygd (som henger fast i huset og ikke oppå, da må du ha spesielt tekke greier for å hindre vannlekasje)- dissee er vår utgiftsposter som er unødvendig høye.

Ellers plater på vegger.. 

Et vanlig 4kantet hus med vinkel tak og vanlige "standard" vinduer er nok det billigste..

Anonymous poster hash: 9e9c5...4b5
Skrevet

Flatt tak er et mareritt med tanke på å hundre vann å komme inn... Jeg ville hatt vanlig tak!

Skrevet

https://alvsbyhus.no/husmodeller/smorbukk/

http://m.dinside.no/843539/de-billigste-ferdighusene

Ferdighus trenger ikke å bli så dyrt altså :) arkitekttegnet kan fort bli dyrere hvis man ikke har stålkontroll på kostnader som ligger skjult i bygget, som feks luftsystem i nye hus, det er innvikla greier, og tec 10 er sabla mye styr med ant stikk pr rom, tettning av vegger, rør i rør osv osv -.-

Skrevet

Til dere begge; kommer jeg bedre ut av det med lett skånende tak da?. Visuelt liker jeg at det ikke er tak, som i takheller!

Skrevet

Blafrende....

Linkene dine har jeg vært på - og ingen er særlig i nærheten av det jeg ønsker. Alvsbyhus har bare 1,5 etg, og vi med superutsikt bare må benytte av oss 2 etg.

Din side, listet ikke opp noe funkis eller særlig lignende hus heller. 

Takk for svar uansett ;)

Annonse

Skrevet

Hva med murhus? De er funkis mener jeg, flate tak og greier ;) Pluss, vedlikeholdsfrie!! Google det :) men husk at flatt tak kan bli mye styr med snø, lekkasje osv.

Skrevet

vinkelen på taket må være over 12-15 grader for å kunne legge "vanlig" tak tror jeg..

sjekk her for inspirasjon http://www.minibo.no/   Vi bygger utbygg ut fra inspirasjon fra "minibo trend"

Skrevet

Hva med murhus? De er funkis mener jeg, flate tak og greier ;) Pluss, vedlikeholdsfrie!! Google det :) men husk at flatt tak kan bli mye styr med snø, lekkasje osv.

Murhus er supert det sikkert. Mener du betong, eller kanskje murstein(tegl)? Jeg liker begge deler. Har ikke inntrykk av at noen av dem er billigere enn feks trehus!

Skrevet

Billig er det ikke nei, men dere sparer på vedlikehold da :) betong ja, vet det er minst et firma som driver med slike hus :)

Skrevet

vinkelen på taket må være over 12-15 grader for å kunne legge "vanlig" tak tror jeg..

sjekk her for inspirasjon http://www.minibo.no/   Vi bygger utbygg ut fra inspirasjon fra "minibo trend"

Deres prosjekt var fint.  Bygger dere med minibo? Hvordan har dere gått frem. Tegnet selv, arkitekt? og hva kostet tegninger(byggeklare)

Skrevet

Blafrende ...'

Drømmen hadde vært ubehandlet furu - kjærneved, men dette er sikkert veldig dyrt. Lite/ikke vedlikehold på dette etter mitt inntrykk..

Skrevet

Trehus er levende vesner som blir skjeve, synker og mister utseende uten maling, utbytting osv, har et kliss nytt trehus selv, stod ferdig i vinter, og det har virkelig smelt i veggene her når kulda kom, og selvom det er nytt og utifra tec 10, så har det flyttet noe på seg, så vi må klage på et par dører som er vanskelige -.- Hadde jeg funnet et pent murhus til ca samme pris, ville jeg heller tatt det på dagen :P

Annonse

Skrevet

vi tok med oss bilde fra huset på minibo og gikk til arkitekt for å tilpasse dette sammen med vårt hus + garasje, samt for å utforme de rommene vi trenger (stue, bad, gang, vaskerom og 2 sov på loftet) Ble finere enn det på minibo da ;)

Brukte 15 000 på arkitekt. Har så fått ca pris overslag av de nødvendige fagfolkene slik at vi har en antydning å gå ut i fra. Blir fort dyrt da, har sånn et delt tak slik som minibo trend og det sammen med nesten flatt tak har vært ekstra utgifter i forhold til et vanlig tak. samt overbygd terasse over store deler av stua..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...