Gå til innhold

Sette i gang fødsel 34+4 pga utvidet nyrebekken.

Anbefalte innlegg

Hei.

Vi venter en jente tidlig i september.  I rutine ultralyden på a-hus oppdaget de utvidet nyrebekken på foster, og vi ble innkalt hver 5 uke etter det.  Alt har sett stabilt ut, og de sa sist at de trodde det bare kom til å gå tilbake av seg selv.  Derfor var sjokket stort da de på fredag sa at de hadde utvidet seg enda mer, og at vi måtte videre til riksen for å avgjøre på fosterdiagnostikk om de skulle sette i gang fødselen eller ikke.  Vi venter på innkallelse. -antagelig ringer de på mandag.  Vi er 34+4 uker, og jeg må innrømme at jeg fikk helt sjokk.  Både fordi jeg engster meg for babyen... og fordi jeg ikke psykisk er innstilt på fødsel... huff.  Vel, vel de gjør jo det som er best for barnet, så får stole på avgjørelsen som kommer uanesett.  Jeg hadde ikke pakket kofferten, og hadde mye å ordne.  Så resten av fredagen og i dag har gått med på å ordne ting og tang i tilfelle noe blir satt i gang. Noen som har lignende erfaring?

Fortsetter under...

Hei.

Vi venter en jente tidlig i september.  I rutine ultralyden på a-hus oppdaget de utvidet nyrebekken på foster, og vi ble innkalt hver 5 uke etter det.  Alt har sett stabilt ut, og de sa sist at de trodde det bare kom til å gå tilbake av seg selv.  Derfor var sjokket stort da de på fredag sa at de hadde utvidet seg enda mer, og at vi måtte videre til riksen for å avgjøre på fosterdiagnostikk om de skulle sette i gang fødselen eller ikke.  Vi venter på innkallelse. -antagelig ringer de på mandag.  Vi er 34+4 uker, og jeg må innrømme at jeg fikk helt sjokk.  Både fordi jeg engster meg for babyen... og fordi jeg ikke psykisk er innstilt på fødsel... huff.  Vel, vel de gjør jo det som er best for barnet, så får stole på avgjørelsen som kommer uanesett.  Jeg hadde ikke pakket kofferten, og hadde mye å ordne.  Så resten av fredagen og i dag har gått med på å ordne ting og tang i tilfelle noe blir satt i gang. Noen som har lignende erfaring?

Har ingen erfaring med tanke på grunnen til at du kanskje skal settes igang. Men jeg ble selv satt igang pga vannavgang i uke 35. Jeg var heller ikke særlig forberedt men må man så må man..jeg var også redd for komplikasjoner siden det var litt tidlig, men ut kom det ei helt frisk og fin jente på hele 2,8kg! I mitt tilfelle var jeg litt moden, og ble satt rett på drypp.. Det vanligste er jo at igangsatte fødsler tar veldig lang tid, men min fødsel tok 1 time og 27 minutter fra dryppet ble satt. En sinnsykt intens fødsel, men var fort gjort! Resultatet var også mye bedre enn jeg forventet meg. Så ikke bekymre deg altfor mye for fødselen hvertfall! Det er jo umulig å si hvordan den blir, men mange har fine opplevelser med igangsatte fødsler også. 

Ønsker deg masse lykke til, og håper alt går bra med lille babyen din! :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...