Gå til innhold

Hvordan er det å bo i Ekebergskrenten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :)

Jeg har sett på en leilighet i Ekebergskrenten i Oslo. Hvordan er det å bo i det området? Positivt/negativt.

Anonymous poster hash: 271a0...f92
Skrevet

Ekeberg er generelt sååå fint og barnevennlig. Ønsker meg leilighet der selv, men er alt for dyrt der oppe..

Skrevet

Det er fint. Litt bratt. :)

Jeg ville kjøpt langt nok oppe til å høre til Ekeberg skole. Vålerenga skole er også bra, men den er så full nå at man risikerer å bli sendt til Gamlebyen (som har en del flere minussider). Barnehagedekningen er også ganske bra pga Kværnerdalen barnehage. Området er i utvikling, det fortettes med Kværnerbyen og nye blokker under planlegging. Det har jo plusser og minuser, men på plussiden kommer det litt flere nærbutikker og smårestauranter og slikt. Deilig å kunne spasere opp til Ekebergskogen og samtidig bo så sentrumsnært at det bare er en rusletur til Gamlebyen, Vålerenga og sentrum. Fine turområder i Svartdalen også, langs Alnaelva.

Du sparer i hvert fall en million på tilsvarende bolig ved å kjøpe i -skrenten fremfor det som er selveste Ekeberg.

Anonymous poster hash: 653a7...a1d
Skrevet

Takk for svar. Leiligheten jeg har sett på ligger ikke på selve Ekeberg, men nærmere Kværnerbyen. Nærmeste bussholdeplass er Kværner. Men kan jo ta meg en tur opp i "de fine strøkene" når jeg føler for det :D

Anonymous poster hash: 271a0...f92

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...