Gå til innhold

Kjøper dere dyre design/merker i babyutstyr til babyene som er på vei?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei. Har faktisk ikkje kjøpt noko, ho må pent bruke kleda etter storesøster (name it, lindex, kappahl, ellos, hm og cubus for det meste + diverse ull). Utstyret er heller ikkje fancy, men praktisk og greit.

Gjest usababy

Nei, vi kjøper ting vi syns er fine, uavhengig av merke.

Nå reiser vi til usa og kommer til å handle en del der, pga at de har så mye mer og andre ting enn i Norge, samt at det er billig!!

Vi er opptatt av at tingene er funksjonelle, praktiske og fine/søte. Merket i seg selv har ingen betydning.

Gjest Vinglepetrine

Hittill har jeg kun kjøpt en del ullbodyer og ullpysjamaser på tilbud, for det trengs jo til desemberbabyer og er ganske dyrt til full pris.

Har fryktelig lyst på stelleveske fra Smallstuff da, og den er jo ikke akkurat billig. Bursdagsgave til megselv kanskje?  :)

Nei, ikke akkurat LV stelleveske..

Men har ikke det billigste heller.. Bugaboo vogn, besafe izi zleep osv..

Når jeg ser burberry og armani på baby er det utrolig søtt, men kommer ikke til å kjøpe det i noe særlig grad selv..De vokser så fort ut av det, så jeg liker gjenbruk jeg ;)

Annonse

Nå er det jo innspurt på salget, så da bør det være mulig å få flotte merkeklær til god pris. 

Jeg har kjøpt det meste av klær på salg, og da billigere enn hos de fleste kjedebutikkene på fullpris.

Anonymous poster hash: 535b2...825

Ja, sant, men jeg vil vente med å kjøpe til jeg vet kjønn.. Er liksom ikke sååå enkelt å kjøpe nøytralt hele tiden ;) er 23 uker nå, så håper jeg får vite kjønn på neste ultralyd :) føler det er utrolig mye utstyr, klær osv en baby trenger, så det er ganske lurt å handle på salg. ;)

Du finner nok såvidt et plagg fra NameIt her i hus ;) 

Syns det er litt bortkastet å bruke tonnevis med penger på merkevarer når de uten merker klarer fint å gjøre akkurat samme jobben ;)

Er ikke på LV-stelleveskenivå, nei ;)

Men det skal sies at vi nå i andre svangerskap er i en heeelt annen økonomisk situasjon enn vi var da vi fik førstemann, så etter at vi første gang hadde fokus på å få mye for pengene, kjøpe brukt og arve/låne det vi kunne av klær og utstyr nyter jeg virkelig å kunne kjøpe det jeg har lyst på til denne babyen uten å telle kroner og øre. Så nå ligger det masse nye klær og venter (ikke det aller dyreste, men fine klær og kjente merker - uten at det med merkene betyr så mye), det står en designervugge og venter på soverommet, vi skal kjøpe bugaboovogn og har i det hele tatt slått oss litt løs med nye klær og nytt, fint utstyr :)

Jeg kjøper det jeg liker, men er svak for merker som Noa Noa, Me Mini, Mini A Ture og lignende.

Burberry og Armani synes jeg er superharry på babyer.

Anonymous poster hash: c20cb...1ac

Merker bryr jeg meg ikke om. Kjøper det som er funksjonelt for oss, arver en del, låner en del og handler en del på Finn. Skal til Orlando om to uker, og satser på å kjøpe litt da. Om det blir merker eller ikke har ikke noe å si, så lenge det er lommebokvennlig.

Voksipose og stelleveske har jeg tenkt å prøve å lage selv. Enkle, flotte mønster på nett :)

Annonse

Gjest usababy

Handler masse klær i Orlando nå. Skal se etter noe utstyr også, kanskje de kan sende det til Norge.

Her er ting og klær en ikke får tak i hjemme, det liker vi. :) Og fine priser!!

Alleria: tipser om å handle klær på Giftshops. De har masse billige klær, og masse fint! Disney osv. :)

Usababy:

Tenkte akkurat å høre med deg om det er noe spennede, og om du har noen tips. Skal kikke etter vogn når jeg er der borte og. Tenkte å sjekke neimann og marcus, de har hatt tilbud på bugabooen ihvertfall. Men litt vanskelig å vite hva som funker på nordiske forhold om det ikke er kjente merker i norge og synes jeg..

Gjest usababy

Alleria: var innom Toys r us/babies r us i dag. Det var det masse! Både klær og utstyr :) Noen vogner, husker ikke pris da vi allerede har kjøpt vogn...

Bilstoler var billigere der. Og de hadde mange vippestoler osv, og diverse smått utstyr. Tepper, tilbehør osv. Det ble til at vi kjøpte enda mer klær der...får ikke plass i kofferten til så mye mer, og med frakt og toll osv blir det ikke så mye billigere å bestille fant vi ut.

Men vi kjøpte Motorola Babymonitor. :) fant en med to kameraer, noe vi var på jakt etter siden vi får tvillinger. Den kostet 349 $, det er i hvert fall billigere enn hjemme (om de i det hele tatt selger med to kameraer i Norge.?)

Mine tips er klær klær og klær :D , samt evt mindre utstyr som babycall/babymonitor, stellesaker, leker, tepper (masse fine motiv!) osv :)

Orlando Premium Outlet har flere butikker med fint babytøy, f eks Osh Kosh B'gosh. Så er det som jeg nevnte Giftshops. Og Babies R'Us.

(50-100 kr for sett med bodyer/dresser m.lue osv)

God tur og kos dere - vi har gått litt bananas her med alt det nydelige babytøyet! :) :)

Usababy. Sånn det skal være det:) Herlig å kunne gå litt bananas uten at man blir raka fant etterpå.

Vi pleier alltid å reise over med to kofferter i en, og betale for en ekstra en hjem igjen. I år vet jeg ikke om jeg skal reise med to eller med en + prampacken og så hive den rundt vogn om jeg finner det. Har tenkt å kjøpe litt forskjellig småting som pumpe, babycall flasker osv... går ut i fra at det kommer en del arve/låneklær fra magetrollet sin kusine rundt juletider. Greit med ei kusine som er 9mnd eldre.

Tenkte oss innom outletene, florida mall og millenia. Ihvertfall de vi pleier å snuble innom. skal sjekke ut Babies R us og tenker jeg. Ellers har jeg kjøpt babygaver som div fisherprice på wallmart til en $20-25... Betaler vel 500kr ca for et ekstra kollie på flyet. Treningsutstyr, Zumbaklær og mye forbruksvare er jo myyyye billigere "over there" så lønner seg alltid med et ekstra kollie hjem. Bare usikker på om jeg må betale ekstra for å ta med vogn når jeg ikke har baby med, eller den er jo med, men trenger ikke eget sete helt enda :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...