Anonym bruker Skrevet 26. juli 2013 #1 Skrevet 26. juli 2013 Har mer og mer lyst på læreryrket. Jeg har masterutdannelse innen et felt som gjør at jeg kan jobbe innen skolen, men har ikke pedagogisk utdannelse. Jeg lurer derfor på om det er mulig å få lærerstillinger for så å studere ped. ved siden av? Eller krever dette studieåret mye oppmøte, praksis mv? Blir glad for svar fra dere som vet:) Anonymous poster hash: 34b89...abc
Magehus Skrevet 26. juli 2013 #2 Skrevet 26. juli 2013 Jobber på en skole som har hatt flere ufaglærte, dyktige lærere. På grunn av manglende godkjent utdanning, får de bare vikarkontrakter. I år har det vært store nedskjæringer og tre av fire ufaglærte har ikke fått forlenget kontrakt. Til tross for at de er dyktige lærere. Tror du kan ta ped (ppu?) på enten fulltid eller deltid.
blid frøken :) Skrevet 26. juli 2013 #3 Skrevet 26. juli 2013 Det går fint ann det, men du blir nok ikke fast ansatt før du har ped. Kjenner mange dom har tatt ped deltid i Volda. Det har fungert fint ved siden av jobb.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2013 #4 Skrevet 26. juli 2013 Det går, men du vil da bli ansatt som vikar. Er jo mulig å ta PPU på deltid ved siden av arbeid. Anonymous poster hash: ba116...b79
Gjest Antarctica Skrevet 27. juli 2013 #5 Skrevet 27. juli 2013 Har gjort det (i vgs), har fortsatt ikke ped., men har fått fast jobb. Etter mange år...
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2013 #8 Skrevet 27. juli 2013 Jeg bor i en bygd hvor det er så stor mangel på lærere at de godtar folk uten videegående engang. Anonymous poster hash: 61ddd...ccb
Gjest Antarctica Skrevet 27. juli 2013 #9 Skrevet 27. juli 2013 Hva med lønn? Lønn i forhold til utdannelse. Jeg har mastergrad og får lønn lik som de andre med master, og i følge ansiennitetsstigen i videregående skole.
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2013 #10 Skrevet 27. juli 2013 Du må ta praktisk pedagogisk utdanning i tillegg for å få fast jobb som lærer. Anonymous poster hash: 92a76...334
skjotta Skrevet 27. juli 2013 #11 Skrevet 27. juli 2013 Du må ta praktisk pedagogisk utdanning i tillegg for å få fast jobb som lærer. Anonymous poster hash: 92a76...334 Der er mange kreative løsninger, både i skole og barnehage, for å omgå kravet om pedagogisk utdannelse. Rart hvordan de fleste vil være veldig uvillige til å la en ufaglært rørlegger gjøre arbeid på badet sitt selv om han "virker jo så flink", men synes det er helt greit at en ufaglært person underviser barna deres fordi "han virker så flink og ungene liker ham jo...."
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå