Gå til innhold

kan babyen kveles av navlestrengen inni magen? og hvor er vannet i kroppen, under huden liksom?

Anbefalte innlegg

to sp.mål fra meg idag.

1) på ultralyden idag (uke 33) påpekte legen at det var mye navlesnor, jeg spurte hva det vil bety, hun sa iiiiingen ting, det var forskjellige lengder på denne. fra mor til mor..

men hun så på skjermen av det var mye av det inni meg.

da jeg kom hjem begynte jeg å tenke.........

kan babyen tulle seg inn i denne strengen, få den rundt halsen å kveles av det før hun blir født?

er jo lite JEG kan gjøre med det da.

samtidig så tenker jeg, di puster jo ikke inni magen, så hun vil jo ikke dø pga oksygenmangel.....
mange tanker her. noen som vet noe om dette??

2) jeg har mye vann i kroppen, konstant hoven spesielt hender og føtter.

det jeg lurte på var: hvor befinner vannet seg hen?

rett under huden?

under flere lag med hud?

inni årene?

flyter det liksom bare rundt omkring inni meg? hehe

Anonymous poster hash: a7f65...b10

Fortsetter under...

Foster kan vikle navlestrengen rundt halsen, ja. Det er ikke et problem i magen nødvendigvis, men kan bli det under fødsel. Min hadde navlestrengen to ganger rundt halsen, og det ble kommentert at det var like greit at hun ble tatt med planlagt keisersnitt (det var ikke årsaken altså, de bare noterte seg det da de tok henne ut).

Anonymous poster hash: 8cb58...da4

Jeg har lest at inne i magen er det et trykk inne i navlesnoren som gjør at den ikke lar seg snurre fast så lett.

Men hvis vannet går, og hodet ikke er festet skal man jo gjerne legge seg ned for å forhindre at navlesnoren sklir ned og da sikkert legger seg rundt hodet.

(Men jeg er ingen ekspert)

Ang vann i kroppen gjetter jeg at det ligger i/under huden. Store deler av kroppen består jo av vann. Så det er ikke noe nytt at det er vann der. Det er bare mer enn vanlig.

Barnet kan IKKE kvele seg selv med navlesnoren inne i magen, så slutt å bekymre deg for det :) Lang navlesnor er bra, jeg hadde det med min første. SÅ lang at da hun var født kunne jeg legge henne på brystet og ha henne der lenge uten at morkaken var kommet ut og uten at navlesnoren ble klippet.

I tillegg hadde hun navlesnoren tre ganger rundt halsen UTEN å bli stresset av dette, så lang ledning er bare t pluss. 

Om vannet går (som 81-mamma sier) og hodet ikke er festet, så faller ikke navlesnoren noe sted. Den kan komme litt ut gjennom skjeden og dermed komme i klem, men da har man greit stor åpning i livmor. Og om så skjer, så kjenner man det og først da skal man eventuelt legge seg med rompa i været på alle fire og ringe 113. Dette skjer praktisk talt aldri

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...