Anonym bruker Skrevet 26. juli 2013 #1 Skrevet 26. juli 2013 Vi skal på tur i høst, og lurer på om noen har noen tips? Tar man med vogn? De stedene jeg har vært i Thailand før er det nesten ikke vei (vi skal til Koh Samui), mest sandstrand og sandstier. Har bæresele, men tenker vognen kanskje er grei til å slappe av i? Eller blir det bare hassle å ha med? Trilleturer blir det jo neppe uten veier... Hun ammes og spiser litt vanlig mat nå, men vet jo ikke hvordan det er om noen måneder... Burde jeg ta med mme fra Norge for sikkerhetsskyld? (aldri fått mme eller flaske til nå...) Noe man må være estra forsiktig med med mat til et så lite barn? Kan hun spise melon, ananas etc eller er det skummelt pga bakterier? Melkeprodukter får hun uansett ikke, og sørger selvsagt for at all fisk er godt stekt (kjøtt i Asia er jeg ikke komfortabel med å gi). Hva med egg? Bør vi kjøpe med oss et sånt UV telt? Har det noe for seg med UV-drakt til en så liten unge, eller er det bedre å holde henne i skyggen? Førstegangs hønemor på førstegangs utenlandstur med baby Og, hva kler man på dem? Kortermet body bare? Eller er det bedre med tynne luftige heldekkende klær? Kom gjerne med tips og råd om ting jeg ikke har tenkt på å spørre om også Anonymous poster hash: 4f1ab...210
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2013 #2 Skrevet 26. juli 2013 Hadde med min til koh samui når han var 11 Mnd. Gikk super bra! Ammet litt fremdeles og hadde med sykt mange middags glass just in case. Tror ikke noen ble brukt. Gikk mye i stekt ris, godt stekt kylling, og de litt lettere matrettene for hans del. Masse frukt. Hadde med en liten vogn, for å slappe av i. Vi var mest rundt bassenget vårt for det fantes ikke skygge på stranden. Og vannet i havet var ikke avkjølende engang. Spis på skikkelige steder og husk masse masse vann så går det sikkert veldig bra:-) God tur! Anonymous poster hash: 5354b...0d7
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2013 #3 Skrevet 26. juli 2013 Klær forresten.... Tynne, lette klær. Pass på at det ikke blir for varmt så lite klær og høy faktor! :-) Anonymous poster hash: 5354b...0d7
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2013 #4 Skrevet 26. juli 2013 Ett godt tips er å vente med turer til Thailand og lignende steder til ungen er 4 år. Anonymous poster hash: f9777...a67
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2013 #5 Skrevet 26. juli 2013 Vær forberedt på å bli meldt til barnevernet for turer til andre land med barn under fem år er barnemishandling og omsorgssvikt i følge den gylne dibregel. Anonymous poster hash: a5ee1...810
Kyllingbein Skrevet 26. juli 2013 #6 Skrevet 26. juli 2013 Ville kjøpt ei trille nedi der kanskje. Koster ingenting og fint å gi bort til noen andre når dere skal hjem. Godt å ha ei vogn å ligge i. Frukt er vel greit men ville kjøpt hel mellom osv. Uvdrakt er fint synes jeg, selv om barnet skal være i skyggen vil hun sikkert dyppes i vannet litt. Vi fant bare i str et år når vi dro på ferie med datteren vår på 7 mnd men den passet fint når hun skulle "bade" for den hadde da lange armer og bein.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2013 #7 Skrevet 26. juli 2013 Vi har vært to ganger i thailand, en gang når barnet var 5 mnd og igjen ved 1,5 års alder. Begge gangene hadde vi med en liten reisetrille, som var lett å drasse på, og som ble brukt til soving på stranda, og på kveldene dersom vi var ute og h*n ble sliten og trett. Vi hadde med mme og grøt første gang vi reiste i tillegg til at jeg ammet, andre gang hadde vi med pakker med havregryn, og middagsglass. Spiste stortsett enkle retter fra thailand, og frukt og det gikk helt fint. Hadde også med UV telt men det ble lite brukt. Var heller i mye i skyggen, og smurte med høy faktor de korte periodene h*n var i solen. Som det er blitt sagt over - husk masse drikke! Kos dere! Anonymous poster hash: 86741...0ae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå