AnonymeAnine Skrevet 26. juli 2013 #1 Skrevet 26. juli 2013 Mannen og jeg hadde besøk av et vennepar (hans venner) og hun satt og gjespet og gjespet uten å engang prøve å skjule det!!! Det gjorde hvertfall meg veldig usikker. Var ikke det veldig uhøflig? Jeg angrer på at jeg ikke tilbød henne en hvil på sofaen.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2013 #2 Skrevet 26. juli 2013 HÆ? uhøflig? Det er vel ikke akkurat noe man kan styre så lett dersom man faktisk er sliten og trøtt. Tror du har sett litt for mye på tegnefilm der alle gjesper dersom de har det kjedelig. Anonymous poster hash: aa815...142
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2013 #3 Skrevet 26. juli 2013 Under et foredrag eller liknende er det frekt, men hvis de bare var på besøk vil jeg ikke si det var frekt. Hun var vel bare trøtt? Anonymous poster hash: df14e...a84
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2013 #4 Skrevet 26. juli 2013 Jeg har en svigerinne som stadig gjør det. Synes det er uhøflig ja, og kunne ikke ramlet meg inn å sitte sånn på det viset selv. Gjør det hos mine foreldre, men det er noe annet synes jeg. Anonymous poster hash: 1289b...bd3
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2013 #5 Skrevet 26. juli 2013 Jeg er trøtt HELE tiden, så om jeg ikke kan gjespe når jeg er på besøk hos andre, så må jeg bare holde meg hjemme Anonymous poster hash: d3e54...bb2
AnonymeAnine Skrevet 26. juli 2013 Forfatter #6 Skrevet 26. juli 2013 Det kunne ikke falt meg inn å sitte og gjespe høylytt under et middagsbesøk. Trøtt eller ei. Hadde vi vært nøre venner eller i familie hadde jeg kanskje ikke reagert sånn men jeg synes det hadde vært på sin plass med et lite "unnskyld at jeg gjesper sånn, men ..."
AnonymeAnine Skrevet 26. juli 2013 Forfatter #8 Skrevet 26. juli 2013 Er det mulig å holde tilbake da? Til en viss grad er det jo mulig. Og det er stor forskjell på å gjespe litt bak hånden og å gape seg gjennom et gjesp.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2013 #9 Skrevet 26. juli 2013 Ja, det synst jeg er uhøflig! Klart det er mulig å ta seg litt sammen! Anonymous poster hash: ac0a3...f0d
Gjest Sekretøsa Skrevet 26. juli 2013 #10 Skrevet 26. juli 2013 Er det mulig å holde tilbake da?Til en viss grad er det jo mulig. Og det er stor forskjell på å gjespe litt bak hånden og å gape seg gjennom et gjesp. Jeg har en lei uvane, og det er at jeg gjesper meg gjennom alle møter og kurs på jobben. Jeg er ikke trøtt, men kroppen blir utrolig sliten av å ikke gjøre noe. Gjesper jo bak en hånd selvsagt, men likevel. Det er faktisk veldig slitsomt å ha det sånn.... Når jeg er trøtt er det enda verre. Selvom man holder en hånd foran munnen er det ikke noe hemmelighet hva som skjer da
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2013 #11 Skrevet 26. juli 2013 Gjesp er en type refleks, som kan skyldes reell tretthet, nervøsitet eller at en ser andre gjespe. Anonymous poster hash: 687c5...148
AnonymeAnine Skrevet 26. juli 2013 Forfatter #12 Skrevet 26. juli 2013 Jeg blir også usannsynlig trett og gjespende under foredrag og forelesninger osv, uansett hvor interessant det er! Men skjuler det så godt jeg kan.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2013 #13 Skrevet 26. juli 2013 Jeg blir også usannsynlig trett og gjespende under foredrag og forelesninger osv, uansett hvor interessant det er! Men skjuler det så godt jeg kan. Det gjør jeg og, gjesper som en gal. I tillegg så renner øynene mine noe ekstremt når jeg sitter på kurs/foredrag, sånn at jeg må tørke de ofte. Ser ut som jeg griner og gjesper om hverandre. Har ingen kontroll over det Anonymous poster hash: 4191d...a30
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2013 #14 Skrevet 26. juli 2013 Hvor mange begynte å gjespe nå...?? He,he Tok meg selv i å sitte å gjespe da jeg leste Synes ikke gjesping er uhøflig, så leng en ikke sitter å GAPER.. Anonymous poster hash: e780b...2b4
Trultemor85 Skrevet 26. juli 2013 #15 Skrevet 26. juli 2013 Haha . Gjespet nettop selv. Jeg er jo gravid nå og ganske ofte trett. Gjesper ganske ofte om jeg er borte eller hjemme, og det er ikke av kjedsomhet!
*gurimallaika* Skrevet 26. juli 2013 #16 Skrevet 26. juli 2013 Er det noen som klarer å bestemme om de skal gjespe eller ikke? Det klarer ikke jeg. Men jeg er av den typen som begynner å gjespe fort hvis det som snakkes om eller gjøres ikke intereserer meg, og det hjelper ikke om jeg later som om det er interesant heller. Synes det er veldig kjedelig selv å være sånn. Men i noen settinger blir jeg bare tappet for energi, og av noen personer som f.eks. moren min. Jeg prøver å tulle det bort og komme meg hjem så fort som mulig, men noen ganger kan man ikke det hvis man er i følge med andre. Det beste for meg er å bryte ut av situasjonen, gå på do, ut på hverandaen (se på utsikten) e.l. Jeg begynner også å gjespe hvis jeg fryser.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2013 #17 Skrevet 26. juli 2013 Hjelp.. Vet ikke hvor mange ganger jeg gjespet mens jeg leste tråden! Må man så må man, men greit å gjøre det litt diskret Anonymous poster hash: 667ba...e5d
Aldri si aldri Skrevet 26. juli 2013 #18 Skrevet 26. juli 2013 Jeg klarer ikke å "kvele" en gjesp. Så må jeg, så må jeg. Har aldri tenkt over om jeg gjesper når ting er kjedelig eller bare når jeg er trett, men blir jo gjerne trett når jeg kjeder meg. Hadde ikke tatt det så tungt om en gjest satt å gjespet hos oss, men jeg holder alltid hånden for munnen og kunne nok prøvd å fleipet litt med hele greia om det var meg. Kanskje svigerrinnen din var trøtt, kjedet seg eller muligens begge delene. Ikke artig å innse at gjestene kanskje kjeder seg, men hun gjorde det helt sikkert ikke for å være uhøflig.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2013 #19 Skrevet 26. juli 2013 Jeg gjespet flere ganger mens jeg leste tråden. Ikke fordi den var kjedelig. Men gjesper jeg først en gang så har jeg det som regel i gang. Skjer det når jeg er på besøk hos folk jeg ikke er spesielt nære så pleier jeg å unnskylde meg. Men hadde jeg Vært deg h.i. så hadde jeg ikke tatt det personlig. Anonymous poster hash: 18f07...319
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå