Anonym bruker Skrevet 26. juli 2013 #1 Skrevet 26. juli 2013 Hva gjorde vi før, da dette ikke fantes???? Fikk barna virkelig tusle rundt i de dødsfarlige solstrålene? Overlevde de eller var det mange som omkom etter en dag på stranda? Hva med de små babyene? Døde de der de lå under en liten parasoll eller i skyggen av en solseng eller stol? Hva med de ungene som fikk en halvliter brus å kose seg med i varmen? Er de overvektige og lider av diabetes nå? Er de tannløse og invalide pga. vekta? Nå for tiden må det jo diskuteres om et barn burde være skjermet fra ETT GLASS OLDEN MED SMAK !!!!!!!!!!!! Merkelig at ikke menneskeheten har dødd ut allerede med alle disse livsfarene som truer. NB! Ikke glem å komme med eksemplet om at man ikke brukte bilsete før da, for det er jo trumfkortet til dere fanatikere der ute... Anonymous poster hash: f66e7...229
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2013 #2 Skrevet 26. juli 2013 Å, nei, jeg glemte heldekkende UV drakter! Godt de finnes nå, for det var så ekkelt med alle de svidde, skrukkete barnelikene som alltid pleide å ligge igjen på stranda etter en lang og solfylt dag! Anonymous poster hash: f66e7...229
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2013 #3 Skrevet 26. juli 2013 Det holdt ikke å skrive det i de andre innlegget? At du sammenligner før og nå viser bare hvor dum du er. Selv om mormor la mamma i solsteiken som baby betyr det ikke at jeg gjør det med datteren min. (Nei, mormor gjorde ikke det, det var bare et eksempel) Og ja, jeg sikrer barnet mitt i bilen selv pm farfar kjørte varebil med alle 4 ungene bak uten belte... Anonymous poster hash: 6e86c...d10
Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥ Skrevet 26. juli 2013 #4 Skrevet 26. juli 2013 Du syns du var så slagferdig at du måtte lage din egen tråd? Med utviklingen kommer det ny kunnskap, vet du, og som ansvarlig foreldre bør man følge med i utviklingen og skjerme barna for det som de ikke visste var skadelig før. At tobakk, sol og sukker kunne gi alvorlige helseskader var ikke kjent da jeg var liten, allikevel er jeg foreløpig frisk og skadefri tross at jeg ble utsatt for alt det. Det betyr ikke at jeg ikke tar forhåndsregler med egne barn. Jeg er ikke hysterisk hverken mtp sol eller sukker, men barna mine får mindre av begge deler enn jeg fikk - fordi vi vet bedre nå. Så enkelt er det
Gjest Vinglepetrine Skrevet 26. juli 2013 #5 Skrevet 26. juli 2013 Hehe, jeg syntes det er rart at unger lærte å krabbe før i tida, før disse knebeskytterne til babyer kom.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2013 #6 Skrevet 26. juli 2013 Jeg klarer ikke ta folk på alvor når de kommer med en masse utrops- og spørsmålstegn. Så jeg gir deg, HI, en -.- Anonymous poster hash: 47b40...610
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2013 #7 Skrevet 26. juli 2013 Jeg har to venninner som begge er i 30-årene og som har fått fjernet ondartede føflekker som har oppstått pga for mye sol i ung alder. Anonymous poster hash: c1e76...cd2
Madolyn Skrevet 26. juli 2013 #8 Skrevet 26. juli 2013 Hehe, jeg syntes det er rart at unger lærte å krabbe før i tida, før disse knebeskytterne til babyer kom. Jeg bodde omtrent i gåstol fra jeg var 6-9 mnd fordi jeg i følge mamma "elsket å løpe rundt i den". Hoppet over krabbestadiet og har en vond rygg som voksen. Godt man vet bedre nå!
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2013 #9 Skrevet 26. juli 2013 Hehe, jeg syntes det er rart at unger lærte å krabbe før i tida, før disse knebeskytterne til babyer kom. Jeg bodde omtrent i gåstol fra jeg var 6-9 mnd fordi jeg i følge mamma "elsket å løpe rundt i den". Hoppet over krabbestadiet og har en vond rygg som voksen. Godt man vet bedre nå! Fatter ikke at folk ikke ser at det som blir anbefalt i dag antageligvis ikke vil anbefales om ti år så det blir nesten det samme... Bare vent og se! Anonymous poster hash: f66e7...229
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2013 #10 Skrevet 26. juli 2013 Min mor droppet solkrem slik at jeg skulle bli brun og fin. Resultat: soleksem i hele ansiktet, gang på gang. Grusomt vondt! Økt risiko for hudkreft og føflekkreft i voksen alder Utfordringen med mange slike problemer er at konsekvensene ikke oppstår før i voksen alder. Det er mange (mindre smarte) som tror at konsekvensene må oppstå umiddelbart for at det skal være farlig. Kanskje sånne som deg HI? Anonymous poster hash: 5ee2b...158
Gjest Julia1984 Skrevet 26. juli 2013 #11 Skrevet 26. juli 2013 Herregud, HI.... Kan du ikke bare godta at vi velger forskjellig?
Superdolly Skrevet 26. juli 2013 #12 Skrevet 26. juli 2013 Hehe, jeg syntes det er rart at unger lærte å krabbe før i tida, før disse knebeskytterne til babyer kom. Jeg bodde omtrent i gåstol fra jeg var 6-9 mnd fordi jeg i følge mamma "elsket å løpe rundt i den". Hoppet over krabbestadiet og har en vond rygg som voksen. Godt man vet bedre nå! Fatter ikke at folk ikke ser at det som blir anbefalt i dag antageligvis ikke vil anbefales om ti år så det blir nesten det samme... Bare vent og se! Anonymous poster hash: f66e7...229 Mener du da at man skal blåse i alle anbefalinger og vingle helt ut i den motsatte grøften, bare fordi man antageligvis vet mer om noe om 10, 15, 20 år? Mine foreldre gjorde så godt de kunne. De hørte på legene og helsesøstrene. De sikret meg i bil, men barnesetene var av en slik art at vi ville ha ledd hånlig i dag. Men det var det eneste som fantes. Skulle de ha kuttet ut barnesetet kanskje? Mener du i fullt alvor at vi skal droppe solkrem og UV-beskyttelse fordi ingen dør av det sånn med en gang? Du har hørt om senskader, ikke sant? Du synes det er fint å utsette ungene for å få hudkreft i tidlig alder, fordi UV-telt blir for dumt? Mitt eldste barn er snart 20 år. Jeg fulgte anbefalingene da h*n var baby. Jeg gjorde så godt jeg kunne. Anbefalingene endret seg etter som jeg fikk flere barn. Mener du at man skal blåse i alt, kjøre på med sukker og fett, la ungene bli solbrente og kjøre bil med fri flyt i baksetet, bare fordi ting er litt annerledes om 20 år?
nagini Skrevet 26. juli 2013 #13 Skrevet 26. juli 2013 Hva gjorde vi før, da dette ikke fantes???? Fikk barna virkelig tusle rundt i de dødsfarlige solstrålene? Overlevde de eller var det mange som omkom etter en dag på stranda? Hva med de små babyene? Døde de der de lå under en liten parasoll eller i skyggen av en solseng eller stol? Hva med de ungene som fikk en halvliter brus å kose seg med i varmen? Er de overvektige og lider av diabetes nå? Er de tannløse og invalide pga. vekta? Nå for tiden må det jo diskuteres om et barn burde være skjermet fra ETT GLASS OLDEN MED SMAK !!!!!!!!!!!! Merkelig at ikke menneskeheten har dødd ut allerede med alle disse livsfarene som truer. NB! Ikke glem å komme med eksemplet om at man ikke brukte bilsete før da, for det er jo trumfkortet til dere fanatikere der ute... Anonymous poster hash: f66e7...229 Fikk man så mye sukker før da? Jeg og søsteren fikk en flaske brus på deling på lørdagskvelden, that's it. Det var omtrent det som var vanlig blant de andre barna på skolen også. Nå til dags synes jeg det ser ut som unger får brus, saft, juice og is omtrent hver dag om sommeren...
nagini Skrevet 26. juli 2013 #14 Skrevet 26. juli 2013 ...Og jeg ble smurt med sunblock og har aldri i mitt liv vært solbrent, til tross for at jeg er født i -80... Men hadde aldri uv-drakt eller uv-telt, og var stort sett naken på stranden som helt liten.
Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥ Skrevet 26. juli 2013 #15 Skrevet 26. juli 2013 Hehe, jeg syntes det er rart at unger lærte å krabbe før i tida, før disse knebeskytterne til babyer kom. Jeg bodde omtrent i gåstol fra jeg var 6-9 mnd fordi jeg i følge mamma "elsket å løpe rundt i den". Hoppet over krabbestadiet og har en vond rygg som voksen. Godt man vet bedre nå! Fatter ikke at folk ikke ser at det som blir anbefalt i dag antageligvis ikke vil anbefales om ti år så det blir nesten det samme... Bare vent og se! Anonymous poster hash: f66e7...229 Hva mener du vi skal gjøre da? Ikke ta noe lærdom av forskning og erfaring?
SameSara Skrevet 26. juli 2013 #16 Skrevet 26. juli 2013 Det er sikkert en grunn til at færre barn dør og at levealderen har økt, tror du ikke?
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2013 #17 Skrevet 26. juli 2013 Det er sikkert en grunn til at færre barn dør og at levealderen har økt, tror du ikke? Tror du færre barn dør på grunn av UV-telt og sukker? Anonymous poster hash: 4dae3...f2c
SameSara Skrevet 26. juli 2013 #18 Skrevet 26. juli 2013 Det er sikkert en grunn til at færre barn dør og at levealderen har økt, tror du ikke? Tror du færre barn dør på grunn av UV-telt og sukker? Anonymous poster hash: 4dae3...f2c Summen av alt. Det skjønte du sikkert når du tenker deg litt om
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2013 #19 Skrevet 26. juli 2013 Det er sikkert en grunn til at færre barn dør og at levealderen har økt, tror du ikke? Tror du færre barn dør på grunn av UV-telt og sukker? Anonymous poster hash: 4dae3...f2c Summen av alt. Det skjønte du sikkert når du tenker deg litt om Men det var altså UV-telt og sukker som ble diskutert her, ikke alle andre ting man gjør annerledes. Anonymous poster hash: 4dae3...f2c
Madolyn Skrevet 26. juli 2013 #20 Skrevet 26. juli 2013 Det er sikkert en grunn til at færre barn dør og at levealderen har økt, tror du ikke? Tror du færre barn dør på grunn av UV-telt og sukker?Anonymous poster hash: 4dae3...f2c Summen av alt. Det skjønte du sikkert når du tenker deg litt om Men det var altså UV-telt og sukker som ble diskutert her, ikke alle andre ting man gjør annerledes.Anonymous poster hash: 4dae3...f2c For hudkreft og sykelig overvekt har aldri tatt livet av noen mener du?
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2013 #21 Skrevet 26. juli 2013 Uhumskheter, heter det. Det var ikke så vanlig å ta med babyer på stranda eller til sydenland en del år tilbake. Det var også langt mindre inntak av fett og sukker i befolkningen, selv om man gjerne drakk sukkerbrus i stedet for annet. Anonymous poster hash: 5ee47...b8d
*Smiley* Skrevet 26. juli 2013 #22 Skrevet 26. juli 2013 (endret) Jeg bruker uv telt slik at min baby får skygge der hvor det ikke er skygge.Vil ikke at hun skal bli overopphetet i 30 grader og stekende sol.Ikke fordi jeg er redd for at hun skal få sol på kroppen. Endret 26. juli 2013 av *Smiley*
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2013 #23 Skrevet 26. juli 2013 Det er sikkert en grunn til at færre barn dør og at levealderen har økt, tror du ikke? Tror du færre barn dør på grunn av UV-telt og sukker?Anonymous poster hash: 4dae3...f2c Summen av alt. Det skjønte du sikkert når du tenker deg litt om Men det var altså UV-telt og sukker som ble diskutert her, ikke alle andre ting man gjør annerledes.Anonymous poster hash: 4dae3...f2c Næhæi, HI dro jo inn bilsikring også -og uriktig sikring i bil er det faktisk mange barn som dør av. Samt at hudkreft og fedme relatert sykdom er jo to av de tingene som tar livet av flest folk på verdensbasis. Så rull inn du!! Anonymous poster hash: 46d7d...2fc
Vogndilla Skrevet 26. juli 2013 #24 Skrevet 26. juli 2013 Jeg bruker uv telt slik at min baby får skygge der hvor det ikke er skygge.Vil ikke at hun skal bli overopphetet i 30 grader og stekende sol.Ikke fordi jeg er redd for at hun skal få sol på kroppen. Synes du det blir kjøligere inne i uv-teltet? Vi har et slikt men måtte droppe å bruke det, det ble jo steike varmt inni der. Fant ut at en parasoll var lurere for da ble det litt luftigere.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2013 #25 Skrevet 26. juli 2013 Det er sikkert en grunn til at færre barn dør og at levealderen har økt, tror du ikke? Tror du færre barn dør på grunn av UV-telt og sukker?Anonymous poster hash: 4dae3...f2c Summen av alt. Det skjønte du sikkert når du tenker deg litt om Men det var altså UV-telt og sukker som ble diskutert her, ikke alle andre ting man gjør annerledes.Anonymous poster hash: 4dae3...f2c For hudkreft og sykelig overvekt har aldri tatt livet av noen mener du? Men merkelig nok er det jo NÅ barn blir mer og mer overvektige, for 30 år siden var feite barn ganske sjeldne. Så jeg lurer fortsatt på hvor folk tar det fra at barn fikk mer sukker før? Og tror dere det er mange som har hudkreft fordi de ikke ble smurt og holdt i skyggen som barn? Er vel mer tenåringer og voksne som ligger og steker seg som får det... Anonymous poster hash: 4dae3...f2c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå