jds28 Skrevet 26. juli 2013 #1 Skrevet 26. juli 2013 Vi er en familie på 3 som lurer på å få tatt oss en tur til "syden" i desember. Nå er jo Egypt litt usikkert, så derfor lurer jeg på om noen har testet Tyrkia på denne tiden? Jeg ser ut ifra klimaoversikter at det ikke er spesielt varmt der på den tiden, og jeg vil jo gjerne ha litt varme når vi først skal på ferie. Jeg er ikke spesielt interessert i Spania, så derfor lurer jeg på om noen av dere vet noe, eller evt. har noen gode forslag? Har ikke råd til Thailand e.l rett før jul, så det må bli charter. Takker for alle tips
1+1=4 <3 Skrevet 30. juli 2013 #2 Skrevet 30. juli 2013 Ville ikke reist til Tyrkia da. Lavsesong, lite folk, ikke varmt osv. Spania, Kanariøyene er det beste..
reisetulla Skrevet 1. august 2013 #3 Skrevet 1. august 2013 Tyrkia kan være kaldt, tom frost på nettene. Jeg var selv i Egypt (Sharm el Sheik) i desember, og det var et meget behagelig klima. Ca 20-25 grader på dagen og ca 15 grader på natten. Hvis reisebyråene selger reiser til Egypt, ville jeg ikke vært redd for å dra dit. Uroen er først og fremst i Kairo og kanskje i de større byene. Jeg likte meg godt i Sharm el Sheik, og det var god mat om kvelden blant restaurantene på strandpromenaden.
anonymsuperbruker Skrevet 1. august 2013 #4 Skrevet 1. august 2013 Jeg var i Egypt første uka i januar et år. Det var varmt nok på dagen, men det ble fort kjølig på ettermiddagene. Det var ikke spesielt varmt i vannet. Mer som en god norsk sommer. Vår/høst-temperaturer om kveldene.
anonymsuperbruker Skrevet 1. august 2013 #5 Skrevet 1. august 2013 Mener vi sluttet å sole oss ved 16-17-tiden om ettermiddagen. Da ble det for kaldt å ligge på stranda eller ved bassenget. Fordelen ved Egypt er at det er mye spennende å se der. Vi reiste til Luxor på en 2 eller 3-dagers tur, og det var veldig fint og interessant.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå