Anonym bruker Skrevet 26. juli 2013 #1 Skrevet 26. juli 2013 Er det greit og gi dem det ??? I denne varmen er det jo godt med noe friskt og jeg selv har blitt fullstendig hekta på Olden med kullsyre og eplesmak, den er helt nydelig og knallgod iskald nå i sommervarmen. Men er det greit og gi den til barn også ??? Anonymous poster hash: 93d57...6bf
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 26. juli 2013 #2 Skrevet 26. juli 2013 Ja,hvorfor skulle det ikke være det? Mine barn drikker ramløsa med smak.
3 i april Skrevet 26. juli 2013 #3 Skrevet 26. juli 2013 Tenker bare at det må være noen E stoffer, kustig søtning eller noe pga av eplesmaken ???
Modesty Blaise. Skrevet 26. juli 2013 #4 Skrevet 26. juli 2013 Jeg har ikke peiling på innholdet i vannet fra Olden, men vær obs på at enkelte av de smakstilsatte vannene inneholder nesten like mye sukker som brus. Så jeg ville ha tatt en kjapp titt på innholdsfortegnelsen før jeg gikk bananas med de http://www.side2.no/helse/article3165967.ece
BareMas Skrevet 26. juli 2013 #5 Skrevet 26. juli 2013 Skulle det være at din olden er proppfull av sukker og annet rart, kan jeg anbefale noisy! Smaker godt og inneholder kun det sukkeret som kommer fra frukten som er brukt. I tillegg gjelder den som 1 av 5 om dagen. Kjempegod!!
Gjest Vinglepetrine Skrevet 26. juli 2013 #6 Skrevet 26. juli 2013 Jeg ville helt klart syntes det var greit i denne varmen, det viktigste er jo at de får i seg nok væske. Er ingen anti-sukker fanatiker, så her vanker det et glass vanlig brus med isbiter i også selv på en ukedag nå i ferien.
DaTuMa Skrevet 26. juli 2013 #7 Skrevet 26. juli 2013 Det kan være en del syre i vann med smak. Det er nok ikke værre enn brus, men likevel ikke sunt. Bonaqua er bedre enn farris vet jeg. Hva med å kjøpe en kullsyremaskin? De er ikke så dyre og du kan feks ha en sitronskive i vannet selv.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2013 #8 Skrevet 26. juli 2013 Det kan være en del syre i vann med smak. Det er nok ikke værre enn brus, men likevel ikke sunt. Bonaqua er bedre enn farris vet jeg. Hva med å kjøpe en kullsyremaskin? De er ikke så dyre og du kan feks ha en sitronskive i vannet selv. Kjære vene! Det er snakk om vann med kullsyre og litt smak, hva tror dere vil skje? Om barna pusser tenner morgen og kveld vil de nok ikke få tannråte pga. dette nå i varmen! Ungen vil nok heller ikke bli overvektig eller få diabetes pga. en sukkerbit eller to. Det er så hysteriske folk her innne at jeg blir helt skremt! Merkelig at folk lever enda selv om de ble født på 60- 70 og 80-tallet, selv om dette hysteriet ikke fantes da! Anonymous poster hash: 79928...ffa
nagini Skrevet 26. juli 2013 #9 Skrevet 26. juli 2013 Olden eple inneholder fruktose, ikke raffinert sukker eller kunstige søtningsstoffer.
fiolregn Skrevet 26. juli 2013 #10 Skrevet 26. juli 2013 Vi hadde en tannlege på høyskolen for å fortelle oss om dette med vann med smak. Det inneholder jo ikke noe sukker, så sånn sett er brus mye mer usunt. Men hvis man bruker det som en erstatning for vann så er det noe helt annet.. Det inneholder masse syre som skader tennene og bør ikke brukes som tørstedrikk :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå