Gå til innhold

Når og hvor lenge sover din 1-åring?

Anbefalte innlegg

Når og hvor lenge sover din 1-åring?

MIn står opp ca. 6:30 

sover 9:30-11:30 

sover 15-15:30

Legges 19, men kan bruke lang tid på og sovne da storesøster sover på samme rom.

Tenker på å kutte til en lur

Hun er 13 måneder

Fortsetter under...

Han sover en eller to ganger, vi prøver å få til bare en soving, men det går ikke alltid. Ved to sovingen blir det ca 8 til 9, og ca 13-14. Han sovner ca 19.00 for kvelden, starter dagen ca 5.30, og våkner nesten alltid minst tre ganger i løpet av natten. Har han en dårlig natt eller starter dagen tidligere enn 5.30, blir det to sovinger.

Han er straks 15 måneder.

Endret av Ikkesåallerværst

Når hun våkner avhenger litt av hvor mye tull det har vært om natten (og hvor mange ganger hun har spist..), men vanligvis mellom kl 6 og 7.30. Hun begynte i bhg i juni og etter det har det blitt kun en soving på dagtid, fra ca 11.30-12.30. Legger seg ca kl 19.

Hun er 14 mnd.

Annonse

Mi på 16 mnd står opp 7.30-9.30 alt etter om det er kvardag eller helg og kor utålmodig ho er akkurat den dagen. Legg seg 12-13.30 alt etter kor tid ho stod opp og søv 1-3 timar (oftare ein enn tre). Legg seg 19-19.30, ein sjeldan gong seinare om det er noko spesielt. I går bikka klokka 22 før ho var i seng grunna finever og grilling, stod opp 9.30 i dag.

Mi står opp mellom 05.30 og 06.30 og er i overgangen fra to til en blund nå, ho er 15 mnd.

Ho styrer søvnen sin selv, men med unntak om hu blir veldig grinete og trøtt men oppspilt, da hender det at vi må tvinge det igjennom (tilbringer da en halvtimes tid på soverommet/vogna ute med litt hyling til ho sovner). Ho legges kl 19.00. Håper det blir bedre når ho begynner i bhg i august og bare trenger en blund.

Anonymous poster hash: 2f113...967
Gjest Hyacinth Bouquet

14 mnd

Står opp 07

Sover ca 11-13

Legges kl 19, sovner stort sett med en gang

Vi kuttet ned til en lur da hun var ca året, altså ikke så veldig lenge siden. Men da var hun klar for det (det var da utrolig mye styr for å få henne til å sove på 2. luren), og jeg tror ikke det går så greit å gjøre det uten at barnet er klar for det selv. Prøvde en gang da hun var 11 mnd, men det gikk ikke i det hele tatt.

13 mnd

Våkner vanligvis mellom 05:30 og 06:00, får da en flaske melk i senga og sover somregel videre til ca 7.

Sover fra omtrent 10-12. Leggetid justeres litt iforhold til trøtthet så det er + - 1 time på klokka her.

Leggetid 18:00-18:30.

Syns rytmen fungerer fint for oss, selv om han til tider strever litt med sovning, spesielt om jeg er litt treig med å få ham i seng og han er veldig trøtt.

Mipå 14 mnd sover på dagen fra rundt 11-12 til 13-14... Kommer litt an på hvor tidlig hun har våknet på morgenen :P Hun legges i 19-tiden på kvelden, men kan noen ganger bruke litt tid på å sovne, våkner ofte når pappaen sin vekkerklokke ringer i 6-tiden men kan noen ganger sove "helt" til 7 :)

Annonse

Blir 2 i september, og sover fra ca 19.30- 07.00 om natten + fra 12.30-14.30 på dagen.

Sover hun for lite på dagen blir hun et troll å ha med og gjøre på ettermiddagen, og veeeeldig ugrei å legge på kvelden. 

Vår tuller fælt, har gjort det leeenge.

Nå legger hun seg ikke lengre, 1 år og 9 dager gammel.

Før kunne vi legge henne og nå plutselig kan hun holde det gående hysterisk i to timer før vi får henne lagt.

Holder vi henne så legger hun seg greit, det måtte vi ikke før.

Hun våkner gjerne en til tre ganger ila natten og står opp 04-05.

Hun legger seg 18.30 og har gjort det siden hun var 6 uker, vi har ikke avviket fra denne rutinen så forstår ikke hva som går av henne?

Hun har våknet veldig ofte siden hun var 2,5 mnd noe vi har jobbet med hele tiden og sluttet å nattamme da hun var 6 mnd, da var jeg utslitt, hun spiste en gang i halvtimen/timen hele natten fra hun var 2,5 mnd til hun ikke fikk puppen lengre. Fortsatte denne hyppige oppvåkningen til hun var ca 8-9 mnd da ble det bedre men hun begynte da med ny nattetull....

Det er nok ingenting galt med henne men jeg holder på å bli litt sprø, storebroren var ikke slik og håper neste som kommer i desember ikke blir slik... :) (Da tror jeg ikke lengre jeg bare holder på å bli sprø...)

Hvis det er noen som har hatt slike barn før eller har andre gode råd så del gjerne!

Vår tuller fælt, har gjort det leeenge.

Nå legger hun seg ikke lengre, 1 år og 9 dager gammel.

Før kunne vi legge henne og nå plutselig kan hun holde det gående hysterisk i to timer før vi får henne lagt.

Holder vi henne så legger hun seg greit, det måtte vi ikke før.

Hun våkner gjerne en til tre ganger ila natten og står opp 04-05.

Hun legger seg 18.30 og har gjort det siden hun var 6 uker, vi har ikke avviket fra denne rutinen så forstår ikke hva som går av henne?

Hun har våknet veldig ofte siden hun var 2,5 mnd noe vi har jobbet med hele tiden og sluttet å nattamme da hun var 6 mnd, da var jeg utslitt, hun spiste en gang i halvtimen/timen hele natten fra hun var 2,5 mnd til hun ikke fikk puppen lengre. Fortsatte denne hyppige oppvåkningen til hun var ca 8-9 mnd da ble det bedre men hun begynte da med ny nattetull....

Det er nok ingenting galt med henne men jeg holder på å bli litt sprø, storebroren var ikke slik og håper neste som kommer i desember ikke blir slik... :) (Da tror jeg ikke lengre jeg bare holder på å bli sprø...)

Hvis det er noen som har hatt slike barn før eller har andre gode råd så del gjerne!

Kunne det være aktuelt å prøve å utsette leggingen til 19.00-19.30? Synest 18.30 høres tidlig ut, men mulig jeg tar feil. Du bør i tilfelle prøve det et par ukker før du ser om det har effekt, kan ta litt tid å snu rutinene :) Har du sjekket at barnet ikke er plaget med ørene e.l? Jenta vår våknet hver 1-2 time heeeele natten pga ørene. Pyton! I tillegg har hun eksem på noen fingre, som nok også plaget henne, det tenkte jeg ikke på når det stod på som verst.... Ble betydelig bedre når vi fikk det under kontroll. Så det kan lønne seg å sjeke det som kan sjekkes, hvis dere ikke har gjort det. Vi måtte også ta en mild skrikekur på henne (ja, vet det er fy fy her inne...) Når vi satt inne hos henne måtte vi holde henne fast (bare med en hånd på magen), ellers kavet hun på, og prøvde hele tiden å reise seg opp. Begynet å gå ut av rommet etter hun var lagt, gå inn igjen etter to min, så tre min osv. Deretter hvert 5. min. Etter tre dager sovnet hun uten en lyd på ca fem min. Deilig! Merket og at det gjorde utslag om natten, siden hun lærte seg bedre å sovne igjen uten at vi satt med hånda på magen hennes. Verdt et forsøk hvis du er desperat.

Endret av Rafaella

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...