Gå til innhold

Luddes mamma!

Barbarella og froskebarna

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei! Jo det nærmer seg... Er 38+1 i dag og klar som et egg ;-) Har vært inne på flere timer på Ullevål, de to siste til vekstestimering. For 2 dager siden ble "vesla" satt til å være ca 4 kg, så litt nervøs for hvor stor hun blir. Ludde var 4,3 men da født 2 uker etter termin (og det var en forferdelig tøff fødsel). Har sterke kynnere og nedtrykk, tror slimproppen gikk for 3 dager siden, men ikke noe action ennå. Er mildt sagt litt umobil her jeg vagger rundt. Fikk akupunktur i går i et håp om å få fortgang på sakene - håper håper....

Blir litt gal av legene. Syns de gir litt f... i min angst. Det de har sagt så lagt er at jeg skal inn igjen på onsdag og evt strippes om ingenting har skjedd. Regner m å måtte krangle litt om igangsetting rundt termin. Fikk beskjed om (av den siste legen) at 40+6 var igangsetting om ingenting hadde skjedd. Håper virkelig jeg kan slippe å gå i 3 uker til.

Jeg håper og krysser fingre, armer og ben for at vi begge får bra fødsler med friske babyer som resultat.

Klem fra meg!

Høres tøft ut Luddes mamma. Den siste fødselen min startet to dager etter modnings akupunktur. Fikk da en nål som kunne medføre at vannet gikk. Og det skjedde to dager etter akupunkturen. Før det skjedde hadde jeg tre svake rier.

Lykke til. Snart er hun her:-)

Hvor lenge har du igjen Barbarella?

Skjønner hvordan du har det Luddes mamma. Det er tungt nå på slutten, både fysisk og psykisk!

Jeg er 38+2 i dag og livredd for å føde igjen, samtidig må gutten ut snart for jeg klarer ikke mer. Går til akupunktur og har time på Riksen 7 august for ul og midningssjekk. Føler også Riksen ikke bryr seg så mye om mine bekymringer. Er veldig skuffet over det! Min fastlege og min gynekolog har begge ferie, så føler meg litt alene på slutten.

Lykke til og håper jenta di snart er ute i god behold:)

Uff, Luddes mamma, så kjipt at de ikke tar deg mer seriøst... Skjønner godt at du blir nervøs for stor baby. Husk at vektestimater kan være veldig feil da!

Du får stå på ditt og be dem om å sette deg i gang om det ikke skjer noe. Men håper det skjer noe før da uansett! Har mannen og Ludde kommet til Norge nå? Hold oss oppdatert da!

Håpernestegang, så kjipt at alle har ferie... Ikke lett å trenge helsehjelp i Norge i juli... :-( og så kjipt at du heller ikke blir tatt seriøst.

Jeg har time på Riksen dagen før deg, vi møtes nesten i døra :-)

Jeg er 34+5 nå, og babyen vokser etter kurven sin selv om hun har veldig lite mageomkrets. På forrige kontroll sa legen at det så ut som forkalkninger på morkaken, og at det kunne se ut som om det er årsaken til at babyen plutselig sank sånn på kurven. Han sa at det kan ha vært et infarkt på morkaken, men det vet vi ikke sikkert før etter fødselen. Synes det er kjipt, livredd for at det skal bli flere infarkter... :( jeg har jo lykkes med de to siste svangerskapene, med fragmin i første trimester, så det kan jo være noe der selv om jeg har testet negativt for alle kjente koaguleringssykdommer. Tenker at det kan jo være ting de ikke kjenner til og får testet for?

Kommer til å be om igangsetting før termin selv om babyen vokser, er livredd for infarkt på morkaken som treffer på et mer kritisk sted... Kjenner ei som mistet babyen 2 uker før termin pga infarkt på morkaken... :-(

Annonse

Men høres jo ikke ut som om det er så lett å bli hørt ang igangsetting, når ingen av dere blir det...

Tror ikke det er noe problem å bli igangsatt på Riksen om man ønsker det veldig pga bekymringer. Men de anbefaler det jo ikke.

Jeg ønsker absolutt ikke å gå over termin, men vil heller ikke bli igangsatt. Ble det med førstemann pga tidlig vannavgang. Det var en utrolig intens og smertefull fødsel. Så igangsetting står ikke øverst på min liste...

Får man drypp kan det justeres, får man satt inn piller er det ingen vei tilbake/bremse riene. Mine kom uten pause i fire timer til han var ute og jeg håper ikke på reprise:)

Virker som vi er i litt samme situasjon alle 3. Alle nervøse, uten helt tiltro til at våre bekymringer blir tatt seriøst...  Jeg er veldig redd for å gå over tiden. Har en venninne som mistet barnet på overtid da morkaken sluttet å virke... Siden jeg også har nått en "voksen" alder øker vel risikoen også. Håper virkelig akupunkturen virker. Skal tilbake på mandag for flere nåler om ingenting har skjedd i helgen. En rar følelse - være livredd for fødselen og allikevel bare ville bli ferdig med det  :P

Glad jenta følger kurven sin igjen Barbarella! Har tenkt mye på deg, og din reise de siste ukene. Går du på fragmin nå? Det gjør jeg. Men de er litt uenige om hvor lenge jeg skal gå på det. En sa slutt i uke 36, men neste lege (på ullevål) sa gå på det ut hele graviditeten.... Men så sier de jo også at man ikke skal ta det rett opp mot fødselen - bla. pga det kunne by på problem om man skulle på epidural..!? What to do...

Håpernestegang; har du termin 9.august? Blir småforvirret av 40+2 som termindato og ikke 40 blank.  Da jeg var på Ullevål sist, tenkte jeg at kanskje jeg går forbi en av dere fine gravide damene her inne uten at jeg vet om det  ;)  men dere er jo på Riksen. 

Luddes pappa har endelig kommet så nå er vi sammen alle 3. Skuldrene sank mange hakk da han kom på søndag. Har jo vært litt stresset på at han ikke skulle være her når fødselen starter...

Lykke til - begge to. Jeg håper vi snart kan legge ut glade innlegg om fine fødsler med perfekte små levende barn som resultat.

Har termin 9. august ja. Førstemann kom 38+3, men denne ser ut til å bruke tiden sin. Tror jeg hadde el sent pga maen, så han kommer vel rundt termin eller litt over.. Vil så gjerne ha han ut nå!!

Så koselig at mannen er kommet og familien er sammen når babyen kommer! Det er jo en ekstra støtte og trygghet.

Jordmor sa til meg i dag, finn ut hva du trenger for å føle deg trygg og det er ikke sikkert det er massevis av legekontroller. Finn tryggheten så kommer vi oss sterke gjennom fødsel:) synes hun også forklarte fint at ul og modningssjekk kun er et øyeblikksbilde. Det kan endre seg i løpet av få timer. Den beste tryggheten var tre runder per dag med bevegelse fra den lille:)

I forhold til blodfortynnende trodde jeg man sluttet med albyl e i uke 36, det gjorde jeg. Fragmin bruken man vanligvis til over fødsel. Men at man ikke setter ny dose om fødsel er i gang. Jeg bruker ikke dette. Og hindrer det epidural klarer du det helt fint!!!

Snart er vi i mål, hurra!!! Positive tanker fremover jenter:)

Endret av Håpernestegang

Godt å høre at mannen er kommet Luddes mamma. Tenker du har senket skuldrene litt etter det!

Jeg brukte fragmin bare i 1.trimester. Har jo testet negativt for alle koaguleringssykdommer, så det var bare for sikkerhets skyld. Men de to gangene jeg brukte det så gikk det jo bra... Kan være tilfeldig, men jeg tenker nå at dersom det er et infarkt som har ført til veksthemmingen nå så kan det jo være noe i det... Legen nevnte ingenting om at jeg skulle gå på det nå. Er vel litt risiko med det pga blødninger under fødsel, så de setter vel ikke folk på det med mindre man vet med sikkerhet at det er grunn for det. Men nå er jeg livredd for at det skal skje noe! Får ta det opp på neste kontroll...

Hei! Er idag 39+0, og pga økende verdier på gallesyrer i blodet har jeg nå fått dato for igangsettelse!

Lørdag morgen braker det løs (med mindre noe har skjedd før)!

Gruer og gleder meg på samme tid. Da jeg ble igangsatt med Ludde tok det ca 28 timer med sterke veer før han ble tatt med sugeklokke, så min erfaring med igangsettelse er ikke de beste. Men jeg har jo hatt 9 "små og store" SA/MA'er der i mellom, så jeg håper kroppen reagerer anderledes denne gangen...

Annonse

Så heldig du er som får babyen din ut i løpet av uka! Lykke til, det kommer til å gå kjempebra:) bare å kose seg de siste dagene og la kroppen hvile!

Jeg har ny time på Riksen på tirsdag og vurderer å ta opp temaet igangsetting... Frykter det litt, men av erfaring tror jeg ikke denne kroppen tar hintet..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...