Gå til innhold

Har du noen gode stalltips til en varmepumpe-jomfru?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså, vi er ikke ute etter noe veldig high tech, og vi har en god peis til de veldig kalde dagene.

Vi vil selvfølgelig betale så lite som mulig, men vil heller ikke betale mange tusen for skitt.

Støynivå er litt avgjørende her også, og hva med om man trenger service på varmepumpen?

Hvilket merke skal man velge?

Huset er 2 etg og på ca 100m2..ikke spesielt godt isolert antar jeg.

Anonymous poster hash: a3560...ec4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er litt støy uansett.fujitsu er ett bra merke.vi har 2 etg på 100kvm pr etasje og vi har en pumpe i hver etasje.

Ingen poeng og kjøpe en pumpe til 5000 du må litt opp i pris for at den er god nok ihverfall hvis det er trekkfult i tillegg.

Skrevet

Dere bør/må ha en til og installere den det koster litt.uternheten bråker vel mest.greit og tenke litt hvor enn plassere den

Skrevet

Det er litt støy uansett.fujitsu er ett bra merke.vi har 2 etg på 100kvm pr etasje og vi har en pumpe i hver etasje.

Ingen poeng og kjøpe en pumpe til 5000 du må litt opp i pris for at den er god nok ihverfall hvis det er trekkfult i tillegg.

Jeg hadde tenkt meg noe i 20 000 klassen, inkludert installasjonen. Trodde kanskje det var aaaaalt for lite jeg da:)

Da skal jeg google fujitsu. takk

Skrevet

Dere bør/må ha en til og installere den det koster litt.uternheten bråker vel mest.greit og tenke litt hvor enn plassere den

Ja, vi har ingen planer om å installere selv altså:) Er det kun utedelen som bråker?

Skrevet

Innedelen bråker mere etter hvor høy hastighet du har på viften.tror nok du skal få tak i en god pumpe til den prisen.vår kostet ca d og har ett pent (som pent som d kan få blitt) utsende.og den henger oppe under taket det er veldig kjekt

Skrevet

Kontakt meg i innboks.. Samboeren min driver med varmepumpe.. Kan komme med mange gode råd til deg og evt et bra tilbud om det er interresant :)

Skrevet

Altså, vi er ikke ute etter noe veldig high tech, og vi har en god peis til de veldig kalde dagene.

Vi vil selvfølgelig betale så lite som mulig, men vil heller ikke betale mange tusen for skitt.

Støynivå er litt avgjørende her også, og hva med om man trenger service på varmepumpen?

Hvilket merke skal man velge?

Huset er 2 etg og på ca 100m2..ikke spesielt godt isolert antar jeg.

Regn med at de 20000 ryker. Få fagmann til å innstallere. Toshiba er et godt merke. Fagmann kan hjelpe med størrelse og mest hensiktsmessige plassering.

Anonymous poster hash: 97a2f...afd

Skrevet

Kontakt meg i innboks.. Samboeren min driver med varmepumpe.. Kan komme med mange gode råd til deg og evt et bra tilbud om det er interresant :)

Glemte å si at samboeren min er fagmann :)

Skrevet

Sørg for å få med innstallasjon i prisen, det nytte ikke å kjøpe en uten installasjon om du ikke kjenner noen kjøle og kuldeteknikkere på grunn av gassenesom er i varmepumpa.

Du bør heller ikke planlegge oppussing av veggen du skal ha varmepumpa på i nærmeste fremtid,for om du skal det må du også få en tekniker til å lagre gassene i godkjente beholdere. Det gjelder også ytterveggen.

• 1 måned senere...
Skrevet

Bare og si fra så kan jeg sette deg opp mot en god montør som kan montere profesjonelt med ingen feil de neste åra som kommer:)

Anonymous poster hash: 3bcd3...3b0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...