Gå til innhold

Positiv test 8 uker etter siste MA? Gravid eller hcg rester fra sist?

Anbefalte innlegg

Hadde en MA i uke 9 som ble avbrutt for litt over 8 uker siden.

Blødde kun i ca 2 uker å fikk mensen normalt etter ca 4 uker etter aborten.

Etter den første mensen hadde jeg litt brunlig og blodspor i utfloden rundt eggløsning.

I går fikk jeg igjen brun utflod, som jeg da trodde var mensen siden jeg var på ikm dag 28, men i dag er det ingenting.

Så tok en test  nå, ikke morgenurin og veldig utvannet etter å ha drukket mye, å den er positiv??

Vi har hatt mye sex den siste mnd, kun for lyst ikke for aktiv prøving, men jeg tror liksom ikke jeg er gravid siden temperaturen også er ganske lav, å den er jo høy når man er gravid..

Tempen har mer vært som en jojo hele mnd?

Så mitt spm er: Hva burde jeg gjøre? Hvor lenge kan man ha hcg rester? og er det mulig å være gravid selv om temperaturen er lav og høy om hverandre????

Anonymous poster hash: 29503...d95

Fortsetter under...

Hei!

Vet ikke om jeg kan hjelpe så mye, men prøver meg...

Aner ikke hvor lenge hcg kan sitte igjen, men kjenner ei som hadde hcg som lå på rundt 30 mange uker etterpå, og som gikk veldig sakte ned etter det, så mulig det kan være rester hos deg.

Har ikke peiling på temperatur. Hadde jeg vært deg ville jeg forklart problemet til legen og spurt om blodprøve med to dagers mellomrom for å se om det et noen stigning. Vil ikke legen er det mulig å ta prøver hos f.eks furst i Oslo ihvertfall (hvis du tilfeldigvis bor der). Man må selvfølgelig betale for det, og kan ringe om svar samme ettermiddag/kveld.

Lykke til!

Anonymous poster hash: 0c1b7...19b

Enig i at det er håpløst og få seriøse svar her når man lurer:)

Og jeg lurer på det samme egentlig . Begynte plutselig og spotte en uke etter sist mens og har siden fått både positive strimler ( svake ) og negative cb tester. Regner med jeg har hatt en tidlig sa. Hadde ikm på torsdag men fortsatt ingen mens. Skulle likt og visst hvor lenge hcg restene sitter i kroppen og gir utslag( fikk svak positiv igjen i går, dog så svak at den nesten ikke syns men jeg har tatt 100 blendahvite tester tidligere og vet hvordan det ser ut når man er hcg fri. Har de siste to ukene fått 13 positive tester i større eller mindre grad!

Så hadde det vært greit og vite om man kan forvente mens som vanlig eller ikke.

Hadde jeg vært gravid hadde jeg vært 8 uker nå og testene mye sterkere .

Hadde vært greit med en blendahvit test og mensen snart ... Så man kunne begynt på nytt!

Kanskje du kunne tatt en cb digital ? Når du nærmer deg ikm? Om du er gravid på nytt kanskje den viser gravid... Om du ikke fortsatt har så mye hcg i kroppen at den ville gjort det uansett da.

:)

Jeg hadde hcg i kroppen lenge etter min ma, dette fordi jeg hadde rester igjen etter cytotek. Men restene forsvant sakte av seg selv, å til slutt hcg'en også. Husker ikke hvor lenge etterpå at alt var borte..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...