Gå til innhold

Får 3000,- i mnd i barnebidrag av barnefar, for 3 barn..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ikke det veldig lite? Jeg betaler alt selv og de er hos ham kun to netter annenhver helg. Jeg betaler barneforsikringer, fritidsaktiviteter, barnehage og evt frisørtimer og klær...

Han var arbeidsledig i starten, og da var det greit nok med 3000,- i mnd, selv om han har 0,- i boutgifter (bor hos sin mor). Men nå har han fått seg vikariat og jobber 100 prosent og bor fortsatt hos sin mor??

Vet han blir sur og grinete om jeg påpeker at jeg kanskje skulle hatt mer... For min del er det ikke snakk om at jeg vil tyne ham for mest mulig penger, men jeg har alle utgifter og forsøker å overleve..

Anonymous poster hash: 03586...424

Fortsetter under...

Skrevet

Du kan ta det via NAV slik at du får det du har krav på. Hvor mye han skal betale kommer jo bl.a an på hvor mye han tjener og hvor mye du tjener. Regner med at han må betale en del mer når han nå jobber fullt. Men ta det via NAV så blir det riktig.

Skrevet

Jeg går på AAP og står på terskelen til å bli ufør, så rik er jeg ikke.

Har pratet med NAV om dette, og det koster en god del å få dem til å se på det. Papirer frem og tilbake osv osv. Kunne fort ta 6-7mnd eller mer å få dem til å regne det ut sa hun jeg snakket med, og siden han har et vikariat kan det hende at situasjonen og økonomien har forandret seg om 6-7mnd, og så må det gjøres på ny...

HI

Skrevet

Regn på bidragskalkulatoren på NAV. Eller det går bare for ett barn kanskje? Han skal hvertfall betale mer nå og det har han vel strengt tatt råd til og.

Skrevet

Regn på bidragskalkulatoren på NAV. Eller det går bare for ett barn kanskje? Han skal hvertfall betale mer nå og det

har han vel strengt tatt råd til og.

Han klager alltid på at han er blakk. Han betaler på et lite billån og forsikring på bilen, og tlf og slik. Men jeg har huslån på 7000,- i mnd, barnehage, strøm, forsikringer ++.. Jeg klarer egentlig ikke å skjønne at han er blakk støtt når han bor hjemme hos mor, får mat der osv.. Men han har alltid vært floksete med penger..

HI

Skrevet

Regn på bidragskalkulatoren på NAV. Eller det går bare for ett barn kanskje? Han skal hvertfall betale mer nå og det

Han klager alltid på at han er blakk. Han betaler på et lite billån og forsikring på bilen, og tlf og slik. Men jeg har huslån på 7000,- i mnd, barnehage, strøm, forsikringer ++.. Jeg klarer egentlig ikke å skjønne at han er blakk støtt når han bor hjemme hos mor, får mat der osv.. Men han har alltid vært floksete med penger..

HI

Det er hans egen feil og skal ikke gå utover dere :)

Hadde kontaktet NAV selvom det tar tid.

Annonse

Skrevet

Man må betale 860 kr hver om NAV skal ta utregningen og styre hvor mye det blir i bidrag. Jeg synes det kan være en grei måte slik at det blir rett for begge parter. Men om du regner ut på bidragsveiledern så legger du inn alle 3 barna, og da får du riktig bidrag. Du må da vite hans årslønn og din årslønn, og samvær.

Ellers får jo du en ekstra barnetrygd og dekkket 60 % av barnehage/sfo- utgifter.

Anonymous poster hash: 3b97c...ce9
Skrevet

HI

Jeg kjenner mange som "alltid" er blakke fordi de sløser med pengene sine. Uansett skal han være med å betale for ungene sine, så jeg hadde tatt det via NAV slik at alt blir rett.

Skrevet

Vi har privatordning. Samarbeider godt forresten. I tillegg til å få et veldig godt bidrag for 3 barn, betaler bf barnehage for de to yngste og SFO for eldste. Han betaler også fritidsaktiviteter og hjelper til med utstyr.

Men han tjener langt over gjennomsnittet og har selv kommet frem til denne løsningen. Pga hans "generøsitet" kan jeg jobbe redusert og ta meg av det praktiske i hverdagen! Bf reiser myyye med jobb, men deltar jo der han kan.

Innser at jeg er heldig!

Anonymous poster hash: 3d71f...7ee

Skrevet

Man må betale 860 kr hver om NAV skal ta utregningen og styre hvor mye det blir i bidrag. Jeg synes det kan være en grei måte slik at det blir rett for begge parter. Men om du regner ut på bidragsveiledern så legger du inn alle 3 barna, og da får du riktig bidrag. Du må da vite hans årslønn og din årslønn, og samvær.

Ellers får jo du en ekstra barnetrygd og dekkket 60 % av barnehage/sfo- utgifter.

Anonymous poster hash: 3b97c...ce9

Tror ikke man får dekket barnehage/SFO med mindre man er i arbeid eller i tiltak eller skole.

HI

Skrevet

Det er ikke aktivitetskrav til stønad om barnetilsyn.

Stønader du kan søke på er barnetilsyn og evt. delvis friplass gjennom kommunen for barnehage. SFO dekkes som regel ikke.

Saksbehandlingstid for barnebidrag er ca 12 uker, søknaden vurderes fra søknadstidspunktet og evt. økning i bidraget regnes fra denne dato. Altså får man etterbetalt.

1000kr per barn er mindre enn minstebidraget..

Min samboer har relativt høy lønn, og betaler per måned 3000kr for et barn.

Fastsettelsesgebyret tjener du fort inn igjen dersom du får øket bidraget. Dersom du f.eks. får 300kr per barn, er jo gebyret tjent inn igjen første mnd.

Anonymous poster hash: 250ae...3c7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...