Gå til innhold

Hvor mye klarer vi å gå ned til neste sommer2014 jenter?

Anbefalte innlegg

Ser den moota. Jeg har også en svigermor som er flink til å lage middag, men ikke baking. Det er det søsteren til samboer som gjør. Og så ofte som vi er der i helgene blir det vanskelig å holde seg til utdelte kalorier:-p i tillegg til svigermorbesøk har vi barnedåp, gullbryllup og ikke mindte enn hele 4 bursdager fra nå og til jul:-s

jeg har et ønske om å nå 80 kg til jul, men det holder hardt om jeg skal delta på alt dette og i tillegg bli gravid:-o nei, er i gården er det lurt å ta ting som det kommer:-p

men med tanke på et evt svangerskap, er det virkelig så ille å gå sakte ned i vekt? Det er jo mange som gjør det de første 4-5 mnd pga kvalme.. ikke at jeg tenker å sulte meg om det skal klaffe, bare være obs på hva jeg spiser og spise moderate mengder:-) er jo mange som får beskjed om å kutte sukker bl.a pga svangerskapsdiabetes ol. Er det virkelig så ille å være obs når man er gravid?

Fortsetter under...

Du kan fint gå ned i vekt eller holde vekta stabil i et svangerskap. Alt etter hva vekta sier når en blir gravid. Du trenger ikke spise noe ekstra før i slutten. Men dette vet lege og jordmor mer om :) Men jeg vet at du ikke trenger mer kalorier i begynnelsen enn du forbruker. Det er ingenting i veien for å ligge litt lavere enn forbruk, men det går nok senere siden du ikke kan ligge helt på minimum.

Blir en vanskelig dag idag med masse god mat, men heldigvis er svakheten og sukkersuget fra igår borte i alle fall foreløpig :P

Har begynt dagen med shaken og ser at det endelig minker i den aller siste pakken :D

Ser den moota. Jeg har også en svigermor som er flink til å lage middag, men ikke baking. Det er det søsteren til samboer som gjør. Og så ofte som vi er der i helgene blir det vanskelig å holde seg til utdelte kalorier:-p i tillegg til svigermorbesøk har vi barnedåp, gullbryllup og ikke mindte enn hele 4 bursdager fra nå og til jul:-s

jeg har et ønske om å nå 80 kg til jul, men det holder hardt om jeg skal delta på alt dette og i tillegg bli gravid:-o nei, er i gården er det lurt å ta ting som det kommer:-p

men med tanke på et evt svangerskap, er det virkelig så ille å gå sakte ned i vekt? Det er jo mange som gjør det de første 4-5 mnd pga kvalme.. ikke at jeg tenker å sulte meg om det skal klaffe, bare være obs på hva jeg spiser og spise moderate mengder:-) er jo mange som får beskjed om å kutte sukker bl.a pga svangerskapsdiabetes ol. Er det virkelig så ille å være obs når man er gravid?

Nei, jeg tror ikke det er farlig å passe kostholdes i svangerskapet. Man kan jo faktisk gå på Grethe Roede kurs som gravid, men tror de anbefaler 1600-1800 kalorier i døgnet for å være sikker på å få i seg nok av de forskjellige næringsstoffene og ikke minst nok energi.

Så et program på TV en gang hvor veldig overvektige gravide (mye større enn deg) gikk på kurs med kostholdsveileder gjennom hele svangerskapet, og de gikk ikke opp noen ting i svangerskapet, og det vil jo si at de gikk ned i egenvekt. Var et prosjekt hvor de studerte dette med komplikasjoner i forhold til overvekt hos mor og svangerskap, mener å huske at ingen av disse som var med på forsøket utviklet svangerskapsdiabetes e.l. som man jo har større sjanse for å få når man er overvektig og spiser helt feil...

Tusen takk for svar begge to. Jeg har tenkt å ta opp spørsmål rundt kosthold med legen. Regner med jeg bestiller time ganske tidlig/etter at kvalmen er over. Orker virkelig ikke tanken på å spise som jeg gjorde før for å si det slik. Det var nok med den dritten jeg spiste i går for at vekta skulle vise 89 istedet for 88 som den gjorde på fredag:-(

Ja da var besøket hos svigers over. Vi fikk kalkun til middag og så spiste jeg 2 skoleboller og 1 sånn lefse eller kråtekaketing siden lillebror tok og ikke ville ha. Kunne vært verre. Nå må jeg ha litt til kvelds og tror jeg har overbevist meg selv om å ta en shake fremfor resten av pizzaen fra igår. Den blir god til middag imorgen, mens shaken vil jeg jo helst bli kvitt..

Jeg synes du var flink moota:-) er ikke enkelt å stå over godsaker når de står rett foran nesa:-s

Selv har jeg vært flink i dag, med god grunn. Når jeg sto på vekta i morrest viste den 89 kg, ikke 88 som på fredag:-( jeg vet ikke om det er burger king maten jeg må skylde på, eller om kiloen fra tanta kan komme en uke før forventet?:-p uansett så fikk jeg meg et realt spark bak i morrest, så i dag spiste jeg rugsprø med lettmajones og egg til frokost, tacosalat til middag og jeg har nettopp spist 2 brødskiver med litt smør, hamburgerrygg, lettere hvitost og salat i mellom:-) knallgodt og mettende. Blir en smothie til kvelds:-) gleder meg til å prøve sukkererstatningen jeg kjøpte i går:-D

Endret av Ønsker*Drømmer*Håper

Annonse

Åh, den helga, den helga ;)

Jeg kjenner meg så igjen.

Utfordringen vår er jo å få helga til å fungere også, ikke bare ukedagene. Jeg synes det var "bra" du skeiet litt ut jeg moota! Du har vært utrolig flink, fått en utrolig start på vektnedgangen, men som du sier er dette en livsstil du skal ha resten av livet. Da er det viktig å takle å kunne spise litt godteri/kaker uten å få panikk, eller ta helt av, siden man uansett har havna utpå...

Jeg har lett for å overspiste siden jeg allikevel har ramla utpå, for så å føle meg helt pyton lenge etterpå. Vi må jo kunne takle selskap og høytider på en fornuftig måte også!

Og det skal denne gruppa hjelpe oss med! Og det er ikke snakk om å logge av dersom jeg oppnår mitt mål, nei da trenger jeg dere fortsatt. Da må jeg jo leve et liv der jeg kan holde vekten! Selv om det er lenge til tenker jeg litt på det. Tror jeg kommer til å bli superstressa. Livredd for å legge på meg, samtidig som jeg hele tiden vil unne meg alt mulig... Det er jo en grunn til at jeg sliter med overvekt, og har gjort det så og si hele livet. Jeg kommer nok til å merke det.

Ja ja, det et lenge til, det er bare å bite tenna sammen og fortsette kampen om å gå ned dit jeg vil. Sammen er vi sterke ;)

Jeg leste om et forsøk som var gjort i USA, de hadde kalt inn en gjeng mennesker for å smake på noen nye matvarer og gi dem karakter, deltagerne fikk beskjed om å møte sultne. Halvparten av deltagerne var på slankekur, den andre halvparten normalvektige som aldri har slanket seg.

Da de kom frem ble de delt i tre grupper, den ene gruppen fikk en diger (type USA-diger) milk-shake så de skulle slippe være så sultne når smakstesten startet, den andre gruppen fikk en liten milk-shake og den siste gruppen fikk ingenting.

Så ble de sendt inn for å teste matvarene.

Det de ikke visste var at det testen egentlig gikk ut på var å se hvor mye av maten de forskjellige gruppene spiste.

Resultatet sjokkerte forskerne (men ikke meg!), for av de normalvektige fikk de resultatet de forventet. De som hadde drukket den digre milk-shaken spiste veldig lite av maten, de som hadde drukket en liten milk-shake spiste litt mer og gruppen som ikke hadde fått noe og var skrubbsultne spiste mest.

Men hos slankerne var resultatet helt motsatt, de som hadde fått den digre milkshaken spiste mest og de som ikke hadde fått noe spiste minst.

Forskerne trodde ikke sine egne resultater og gjorde testen mange ganger med nye grupper, og fikk samme resultat hver gang.

Når de intervjuet testpersonene etterpå kunne slankerne fortelle at de følte dagen likevel var ødelagt pga milkshaken, så da kunne de like godt fortsette og fråtse den dagen...

Tror dette er noe de fleste av oss kan kjenne oss igjen i, men det trenger jo ikke være sånn! Noe det er greit å være bevisst kanskje, at om vi skeier ut i et selskap, et restaurantbesøk e.l. kan vi fint tåle det bare vi lar det være med den ene utskeielsen og ikke fortsetter spise resten av dagen/uka også...

Takk *Ønsker*Drømmer*Håper :)  Siklet fælt på en bolle nr. 3, men vet at jeg hadde angret for at jeg da hadde blitt mett. Jeg vet bla. nå at jeg forsyner meg også bare av det som er ekstra godt eller best i slike selskap. Ikke masse av alt, bare fordi det er jo litt godt..

Og jeg vet at jeg angrer i morgen når jeg står på vekten og ser at jeg har gått opp istedenfor ned :o

Jeg tenker også noe på hva som skjer en ev. dag jeg når jeg når målet. Det er litt urealistisk å tenke på føler jeg. Har vært tjukk så lenge og gjort så mange forsøk på å komme ned i normal vekt at det er vanskelig å forestille seg livet uten all den ekstra vekten.

Jeg er ikke overrasket over forsøksresultatene. Jeg prøver å ikke ødelegge en hel dag eller en uke om jeg skeier ut om det er med vilje eller pga. svakhet. Tenker også at jeg trenger ikke spise alt jeg kommer over en dag fordi om jeg har selskap eller skal i et selskap.

I morgen ser jeg ikke frem til veiing, men skal likevel krype oppå og legge inn resultatene her.

Ja jeg har hatt en super start da dere!! Flink i 3 dager så har resten vært en vill utskeielser!! Spis hva du klarer å putte i munnen for i morgen begynner slankingen! Herregud! Jeg skjemst!

Uff. Kjenner meg så igjen ang forsøket! Må kanskje lære at d ikke er en liten bit sjokolade eller et kake stykke som ødelegger, men resten av sjokoladen og kaken som gjør!

Mager trøst å se at dere andre også har skeiet litt ut, på den andre siden får jeg litt dårlig samvittighet siden jeg dagli poster om utskeielser, og kanskje har startet en dårlig trend!!men fra i morgen er det stopp!

Lykke til !

Hadde ikke regnet med å gå ned i dag, da hele uka har vært utfordrende. Jeg er drittlei av å bo sammen med min eks, men finner ikke leilighet som er tilgjennelig. Men det ser kanskje ut til at jeg skal se på ei leilighet på onsdag. Da er det i så fall overtakelse 1.desember. Kjenner det er lenge til, men samtidig får jeg da tid til å begynne å rydde i huset og pakke med en god del saker. Synd for jenta vår, men nå tror jeg faktisk hun vil få det bedre med å ha foreldrene fra hverandre. Hvertfall kjennes det slik ut i dag.

Irriterer meg mye over eksen, selv om jeg er glad i han og ville så gjerne at det skulle funke. Men det gjør det ikke, og da får vi gjøre det beste ut av det. Føler jeg har vært gjennom tiden med sorg, nå er jeg bare klar for å starte på nytt og få i gang det livet jeg skal ha fremover. I går spiste jeg to knekkebrød og to pølser, det er alt for lite. Men matlysten er ganske fraværende om dagen. Kan selvfølgelig spise masse søtt, men prøver så godt jeg kan å holde meg unna.

Sorry, litt utblåsning men kjenner det er godt å få ut litt steam :)

Krysser fingrer for at dere andre ikke merker alt for mye på vekta at det har vært dager med utskeielser. Vi henter oss inn igjen, så er vi på rett vei igjen. Godt at vi er så samkjørte at vi fleste har hatt ei uke med litt ekstra :)

Nå har jeg gått ned rundt midje og lår og kjenner det faktisk på buksene :) Jippi!!! :)

Også har jeg bare 0,6 kg til jeg har gått ned 10 kg(siden januar)!! Håper jeg når det målet om en uke.

2.sept - 73,3 kg

9.sept - Midje 95 cm, lår 63 cm - 72,6 kg

16.sept- Midje 94 cm, lår 62 cm - 72,2 kg

24.sept - Midje 94 cm, lår 61 cm - 71,5 kg

30.sept - Midje 93 cm, lår 61 cm - 70,6 kg

7.okt - Midje 93 cm, lår 61 cm - 70,3 kg

15.okt - 69,5 kg

21.okt- Midje 91,5 cm, lår 59 cm - 69,2 kg

Ønsker dere en fin dag!!

Ja jeg har hatt en super start da dere!! Flink i 3 dager så har resten vært en vill utskeielser!! Spis hva du klarer å putte i munnen for i morgen begynner slankingen! Herregud! Jeg skjemst!

Uff. Kjenner meg så igjen ang forsøket! Må kanskje lære at d ikke er en liten bit sjokolade eller et kake stykke som ødelegger, men resten av sjokoladen og kaken som gjør!

Mager trøst å se at dere andre også har skeiet litt ut, på den andre siden får jeg litt dårlig samvittighet siden jeg dagli poster om utskeielser, og kanskje har startet en dårlig trend!!men fra i morgen er det stopp!

Lykke til !

Vi har alle vært der:-p jeg er fremdeles der, bare ikke så mye. Jeg snavler glatt midt i uka, men ikke sjokolade og kake. Prøv å finn deg sunnere alternativ til kaker, brus og godteri. Hermetisert fersken med vaniljekesam, wasa musli/sjokoladebar, lettere rett i koppen kakao, sukkerfrie halslinser, sukkerfri saft og smothie er veldig gode alternativer for å stilne søtsug på en litt bedre måte:-)

Selv bruker jeg ofte disse alternativene når søtsuget blir for ille. Det er kanskje ikke helt etter boken, men jeg holder meg på mine utdelte kalorier, så det er da ikke sååå ille(i følge mitt hode) Noen av disse alternativene spiser jeg på kveldene i stedet for kveldsmat (som oftest smothien) Den metter godt samtidig som den stilner søtsuget på en sunn måte;-)

Ikke overraskende gikk jeg opp idag. Har vært flink i nesten 9 uker, og bare fordi jeg skeier litt ut i 2!!! dager går jeg opp 0,6 kilo. Det er nesten sånn at jeg er usikker på om jeg bestemmer meg for at jeg ikke vil leve slik. Aldri kunne ta noe ekstra uten at jeg må pines 1-2 uker for å hente meg inn igjen eller om jeg skal være enda flinkere denne uka for å ta igjen mest mulig..

Kjenner i alle fall at jeg koker! Jeg hater det!! Jeg er drittlei. Kan aldri unne meg noe som helst. Og aldri mer enn 1 dag om jeg likevel gjør det, for da må jeg på slanken.. Å Herregud!! Vill mulighet for at det blir veiing igjen før neste mandag ja.

Ja kortslutning jeg vet alt om det og er det noe som er kjipeste så er det hva du går gjennom nå. Ikke bare skal dere gå fra hverandre og gjøre det mest mulig skånsomt for barnet, men du kommer deg ikke videre og til et nytt hjem og får starte ditt nye liv. Heldigvis for meg var mannen pendler da også og bodde mest hos foreldrene og jeg var gjerne borte når det da var hans helg.. Håper det løser seg med den leiligheten :)

Annonse

Ikke overraskende gikk jeg opp idag. Har vært flink i nesten 9 uker, og bare fordi jeg skeier litt ut i 2!!! dager går jeg opp 0,6 kilo. Det er nesten sånn at jeg er usikker på om jeg bestemmer meg for at jeg ikke vil leve slik. Aldri kunne ta noe ekstra uten at jeg må pines 1-2 uker for å hente meg inn igjen eller om jeg skal være enda flinkere denne uka for å ta igjen mest mulig..

Kjenner i alle fall at jeg koker! Jeg hater det!! Jeg er drittlei. Kan aldri unne meg noe som helst. Og aldri mer enn 1 dag om jeg likevel gjør det, for da må jeg på slanken.. Å Herregud!! Vill mulighet for at det blir veiing igjen før neste mandag ja.

Ja kortslutning jeg vet alt om det og er det noe som er kjipeste så er det hva du går gjennom nå. Ikke bare skal dere gå fra hverandre og gjøre det mest mulig skånsomt for barnet, men du kommer deg ikke videre og til et nytt hjem og får starte ditt nye liv. Heldigvis for meg var mannen pendler da også og bodde mest hos foreldrene og jeg var gjerne borte når det da var hans helg.. Håper det løser seg med den leiligheten :)

Men kanskje grunnen til at du gikk opp nå var fordi kroppen din har vært så lenge uten mat, og at den tviholder på alt den får inn. Forbrenningen har vel blitt litt forstryrret de siste ukene, så jeg vil tro det er derfor. Men det er bare mitt forslag da:) når du nå begynner å spise litt normalt igjen, så kanskje kroppen din tåler å ta et kakestykke og litt ekstra.

Jeg tror det vil bli bedre. Du må hvertfall ikke gi opp! Nå er du så godt i gang, og det er bare å fortsette. Når kroppen din er i balanse igjen, så tåler du nok litt kos innimellom.

Du har jo vært kjempeflink!!!

Og det er akkurat det verste som er å gå stuck i denne "verden" som jeg er i nå. Men på sikt vil det løse seg, må bare bite tenna sammen. Det er bare noe forbanna dritt å gå slik :(

Her feiret vi en svak positiv g-test i dag med pannekaker med havregryn i:-) ikke det sunneste for min del, men har spist lite tidligere i dag, så det har ikke så mye å si:-p

Åhh, krysser fingrer og alt for dere!! :) Så koselig!! Strek er strek, sier de:)

Og da synes jeg også det var HELT på sin plass å feire litt!!! :)

Klarte meg fint i går og så langt i dag:) da holder jeg vel ut resten av dagen også håper jeg:)

Dette går da bra det, nå er det bare å tenke positivt fremover også :) Ikke tenk på hva du går "glipp" av, heller hvilke muligheter du har :)    (Klisje, men kjempefint om man kan tenke slik da) :)

Her feiret vi en svak positiv g-test i dag med pannekaker med havregryn i:-) ikke det sunneste for min del, men har spist lite tidligere i dag, så det har ikke så mye å si:-p

Å så gøy!! :D  Krysser fingrene for at den blir sterkere og sterkere da :) 

Jeg har klart dagen bra, har startet med knekkebrød igjen også :)

Har vært på en aldri så liten shoppingtur med ei god venninne også kos hos henne med fyr i ovnen og pepsi max :D

Nå er det sløving i sofaen, storesøster er hos ei venninne og lillebror ser tv oppe :)

Så koselig håper den blir sterkere!!

Tusen takk alle sammen:-)

jeg var så dum at jeg tok en ny test i dag. Det tok lang tid før streken kom, men innen tidsfristen. Er nå selvfølgelig bekymret over at det er kjemisk siden det er fryktelig tidlig enda:-/ jaja, ingenting fra eller til jeg kan gjøre..

snikveide meg i dag og(gjør vel det hver dag egentlig) ;-) vekta viste 87.2 i dag:-) ser ut som om at jeg har fått en trend med å gå smått opp i vekt i helgene for så å gå relativt fort ned fom tirsdager:-p

Har ikke helt holdt meg til planen, vært på farten. Tror det ikke skal ta så lang tid, men så gjør det akkurat det. Skrubb sulten og hiver inn på mer enn jeg burde... Jaja håper ting roer seg litt, ser ikke sånn ut enda da... Jeg vil trene, men rekker det ikke:( må innstille meg på at den biten må på vent en liten stund, men merker jeg absolutt burde stramme opp litt, ikke akkurat fast i fisken

Hei damer, kan jeg melde meg inn i denne klubben? :)

Jeg er 34 år, og har en datter på ett år. Jeg gikk opp over 30 kilo under graviditeten, og er nå fortsatt 25 kilo over der jeg ønsker å være.

Veide meg nå nettopp, til 94,8 kg. Målet er helst rundt 70 kg. Men nå prøver vi på nr to, og jeg har en del symptomer, så jeg håper at jeg er gravid. Skal teste om noen dager, og hvis jeg er gravid så tenkte jeg å prøve og holde vekta, og gjerne gå litt ned i starten. Kanskje er vi i samme båt ØnskerDrømmerHåper? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...