Gå til innhold

Hvor mye klarer vi å gå ned til neste sommer2014 jenter?

Anbefalte innlegg

Jeg er en type som overanalyserer alt og nå har jeg vært ute å analysert litt igjen. Håper dere har noen meninger om dette.

Jeg var på do på lørdag, var dårlig i magen og tømte nok mer eller mindre alt som var inni der ut i løpet av dagen. Når jeg nå spiser veldig lite, men fyller på igjen med fyll i magen, vil jeg da veie mer enn jeg gjorde på lørdag når jeg var helt tom, frem til jeg går på do igjen?

Jeg var på vekta idag for å teste ut denne teorien. Da kommer det frem 2 tanker..

Vekta var 85,9. Det er ned 300g fra lørdag. Det jeg har spist siden lørdag er vel omtrent det jeg spiser på 1-2 dager til vanlig. Altså burde jeg kanskje ha gått ned noe mer. Men, jeg har jo ikke spist sunt, har spist skiver, baguett, smør, noen små kakemenn, litt chips og dressing.

Så da tenker jeg enten må jeg gå på do før det viser på vekta hva jeg har gått ned nå når jeg er syk. Eller så har jeg spist så mange kalorier at jeg ikke har gått ned i vekt..

Noen tanker?? Lurer også på om jeg vil merke noe på vinterbuksa som er ganske stram, om bortimot en uke med mindre mat kjennes på cmetrene..

Har for masse fritid, ja det vet jeg :P

Og hvis noen lurer er jeg ikke bedre idag. Mannen skal ta med hjem pizza til middag, håper det skal øke matlysten noe for det er omtrent det eneste som frister om dagen :)

Mannen min pleier ofte å si at vekt på det man tar inn kontra det man får ut teller. Altså om du spiser en halvkilo mat så veier du en halvkilo mer. Jeg kjenner jeg er usikker for da skulle jo ikke kalorier hatt noe å si. Men å spise 1kg sjokolade om dagen vil jo gi større vektøkning enn 1kg gulerot.

Det sies jo at 1kg fettvev er ca 7000 kcal. Og dette vil kreve kaloriunderskudd eller overskudd over tid for å endre seg. Den raske ned eller oppgangen er som oftest veske i mukelvev og kroppen generelt

Fortsetter under...

Dette var veldig interessant løvemamma :) Å så bra at du forsto hva jeg mente :P

Jeg har ikke særlig muskler i kroppen så hva vil jeg tære på nå? Snart en uke med særdeles lite mat. Jeg merker jeg er tørst, så kanskje det tyder på at vannet forsvinner? Eller vil jeg ikke føle et fysisk behov for å fylle det på igjen når det tappes fra kroppen?

Huff jeg vet så lite om dette at det er nesten litt flaut :S

Som jeg har skrevet litt lenger oppe ser jeg ikke på dette som en slankekur. Har hatt flere runder med sykdom og tanntrekking og påfølgende lite mat og vet at så og si alle grammene finner veien tilbake.. Dessverre..

Jeg er litt bedre idag :D:D Har spist 3 ganger istedenfor 1 eller 2 og jeg har vært hele de 5 meterene til bossdunken og de 10 meterene til postkassen. Kanskje kan jeg dra å handle brød og melk og smør imorgen :)

Vondt som fy i magen, men klarte å stå lenge nok til å henge opp en maskin med klær, så jeg slapp å vaske flere maskiner 2 ganger :)

Håper du blir helt frisk igjen fort Moota. Godt å høre at det går riktig vei.

I dag har jeg og arvingen lekt og aket i snøen. Morsomt for oss begge, nå kjenner jeg at det er på høy tid å finne senga. I tillegg fikk jeg meg en timestid ut med stavene. Føler meg litt halvteit med de stavene men de gir virkelig gåturen et lite ekstra gir, mer pust og pes.

77.0 i dag. 0.6 opp fra forrige uke.

Åh, jeg blir så irritert på meg selv. Med en gang jeg går ned litt, slipper jeg opp på rutinene "unner meg ting" også bærer det opp igjen. På tide å finne frem lista over hvorfor jeg vil ned i vekt tror jeg. Jeg vet i alle fall hva jeg gjør feil.

God helg jenter!

Annonse

Håper du blir snart bra igjen Moota!!

Sol-regn-latter, det er nok lett å lure seg selv. Men det er bra du vet hvor problemet ligger, så kan du gjøre noe med det:) Du vet, første steg er å innrømme sine feil før man kan jobbe med de :) Hihi..

Jeg har trena 4 ganger denne uka, og håper det merkes på målene. Vil jo ned i vekt også, men regner med jeg ikke går ned så mye nå som jeg trener igjen. Har spist riktig hele uka, men i helga har jeg bursdag og da skal jeg jammen unne meg litt kake :) Men kunsten er vel å ikke spise alle kakene, men smake litt :) Lettere sagt enn gjort...

God helg til alle sammen:)

Vil oppfordre alle dere som vet at dere kan, men ikke er veldig oppmerksom, på at vi nå går inn i februar og at sommeren er her før vi aner. Det er nå dere og jeg må ta kontroll! Ikke utsett kontrollen lenger.

Tenk på dette: når du ikke kan la være å spise sjokolade og boller er det kroppen som bestemmer. Det du prøver på er å ta over denne kontrollen og at det er du, som er inni kroppen som skal ha kontrollen. Hvor lenge skal det du ser i speilet og kjenner i magen, munnen eller kjennes og hører i hodet få bestemme hvordan du skal se ut? Og hvor mye du skal spise?

Håper ingen blir støtt av det jeg skriver, der er ment som oppmuntring og jeg kjenner jo ingen personlig og kan si noe om denne kampen bortsett fra det dere selv legger ut her.

Det er bare så banalt at det er som jeg skriver. Vi er alle ansvarlige for alt vi putter i munnen, tenk på det. Det er vi selv som gjør dette mot oss.

Ha en flott helg damer! :D

Jeg har fått et skikkelig tilbakefall og er veldig dårlig, blir nok ikke vektnedgang av dette :(

Er det verdt det?

Det er spørsmålet jeg er nødt til å stille meg selv tror jeg. Potetgullet og sjokoladen jeg spiste i går kveld, kanelbollene jeg spiste på jobb på torsdag, isen jeg spiste tirsdag kveld, var de så gode at jeg måtte ha dem, følte jeg meg så bra når jeg spiste dem, følte jeg meg så bra etter å ha spist dem, at de var verdt det speilbildet jeg møter hver dag? Var den maten så viktig for meg akkurat da at det var verdt de kiloene som sitter på kroppen, er følelsen av å spise det så god at prisen jeg må betale for å spise dem, de ekstra kiloene, er verdt det?

Veide meg i går og veide 78.9 kg, det står altså helt stille, har ikke gått ned på flere uker nå. Kan ikke skylde på noen andre enn meg selv heller, det er riktignok sånn at jeg pga et veldig stillesittende liv ikke trenger mange kaloriene, men det er et valg jeg tar å spise mer enn jeg faktisk trenger...

Ser det er mange andre som sliter også, og det er litt trøst i det, føler meg ikke helt alene om å mislykkes liksom.... Men det er jo nå vi må ta tak i dette, nå vi må bestemme oss for hvordan vi vil leve, hvilke valg vi skal ta hver eneste dag. Jeg orker ikke leve resten av livet på en mislykket slankekur, jeg må enten finne en balanse i kostholdet nå som jeg føler jeg kan leve greit med og gå ned i vekt, eller jeg må rett og slett innse at jeg er lubben og kommer til å være lubben.

Jeg er IKKE fornøyd med å være lubben, så da må det kostholdsendringer til som er til å leve med. Som føles ok, som ikke føles som en pine og et pes, et enkelt og greit kosthold som jeg kan leve med uten å føle at jeg forsaker og sliter hele tiden. Det er jammen ikke lett.

Jeg trenger virkelig ikke lørdagsgodt hver dag uka gjennom, det er småspising av snop, potetgull og bakerivarer som er mitt problem fremdeles, og jeg er helt nødt til å begynne tenke at liver er godt å leve selv uten slike utskeielser hver dag. Det går an å lese en bok eller se en film på tv uten å spise samtidig, disse vanene er så vanskelig å snu på.

Men jeg henger med her enda, gir ikke opp, jeg skal være normalvektig innen sommerferien, dermed basta!

Jeg sliter faktisk ikke med sjokolade og potetgull.. har det ikke i hus, jeg søiter med middagen. Er så glad i middagsmat... hat vekt stående på kjøkkenbenken slik at jeg kan veie maten men når det er gryterett eller annet som er blandet så får jeg ikke veid maten. ... en filleting men likevel. Treningen er jeg kommet godt i gang med. Danser zumba 4-5 ganger i uka og håndball 1 gang i uka... 30 days shred har liggende ved tv, men har ikke fått begynt og det går kun på meg og min vilje...

Ikke helt fornuftig med maten i helgen, blir en del snop, MEN jeg spiser mindre mat. Ligger ikke å ruller på sofaensååååå håper det kompenserer litt har trent 30 d og jogget så er rimelig fornøyd, så må jeg heller akseptere litt snop i helgen( eller det vil vel vekten vise,haha, vist jeg ikke går ned, så må jeg vel begrense det:))

Men buksen min strammer mindre!!! Finner ikke målbandet mitt, så får ikke tatt mål. Men den buksen var strammere for litt siden det motivere vertfall til trening!!

Fire småtroll så bra at du ser realiteten i øynene og stiller deg selv disse spørsmålene! :)

Det er viktig at vi er klar over at vi ofrer noe hvis vi skal spise slik vi gjør nå når vi modnes og helsen kan bli viktig. Vi ofrer også noe om vi velger den andre vei. Det burde være et enkelt valg, men var det så var vi ikke her. Da hadde vi stoppet før vi kom så langt.

Jeg er like dårlig. Følte meg litt bedre i morges, så mannen kjørte og jeg var med en tur på butikken. Hvilte så noen timer før vi reiste for å se storesøster opptre med turngruppa. Besøkte svigers etterpå hvor jeg kun satt i ulike stoler. Lagde mat når vi kom hjem og jeg er helt ødelagt..

Har vondt i magen, kvalm, svimmel, sliter med å holde meg på beina lenge og nå bjunner ME symptomene å komme tydeligere frem og viser hvor tungt det er for meg å være så syk så lenge.

Har spist 3 små måltider idag. 2 vingummi og 2-3 tortilla chips.

Med andre ord ikke store utskeielsene denne helga heller. Jeg ser en fordel med å være så syk at jeg ikke klarer å handle alene. Jeg sparer masse penger. Får lønn på mandag og har jo ikke rukket å bruke opp verken sist lønn, hjelpestønaden eller barnetrygden :P

Annonse

Da er helgen over, og jeg har inntatt alt jeg ikke burde spise :) Har blitt potetgull, brus, kaker, usunn mat, godteri og alt mulig rart:) Men har man bursdag, så har man bursdag ;) (Burde ikke være en unnskyldning, men jeg synes jeg har fortjent å spise akkurat det jeg hadde lyst på etter en fælt mnd)

Jeg har heldigvis trent bra denne uka, fikk 4 dager med trening. Og resten av uka har vært bra med tanke på mat. Jeg sliter med middag, så det blir ikke alltid så mye middag. Men det går seg til!

Denne uka skal jeg trene tirsdag, onsdag, fredag og søndag. Og på mandag om en uke håper jeg at jeg er under 64,6 kg. Da er jeg endelig under vekta jeg var før jul og er da godt i gang igjen:) Målet er ca 60 kg til sommeren. Men jeg trener en god del styrke, så vekten er litt vanskelig å si. Jeg er mest opptatt av at kroppen skal bli sterk og at det er stram og fin:)

2.sept - 73,3 kg

02.des - Midje 87,5 cm, lår 56 cm - 64,6 kg

27.jan - Misje 88 cm, lår 56,5 cm - 66,3 kg

03.feb - Midje 87 cm, lår 56 cm - 65,4 kg

Håper dere andre har det bra og har hatt ei fin helg!!

Jeg føler meg nokså bra igjen :) Sliten og litt kvalm, men ellers ganske grei. Endelig. Tror jeg har fått matlysten tilbake også, spiste 4!! vaffler igår kveld..

Godt å lese at dere er med enda :)

Jeg føler meg nokså bra igjen :) Sliten og litt kvalm, men ellers ganske grei. Endelig. Tror jeg har fått matlysten tilbake også, spiste 4!! vaffler igår kveld..

Godt å lese at dere er med enda :)

Så bra, moota!! Håper du blir helt bra snart og at matlysten er tilbake. 

Ja idag har jeg vært å kjøpt meg tjukkasbukser!! Jeg var i flere timer på et senter et stykke fra der vi bor. Skulle ha en bukse, en tights eller what ever jeg kan ha under den fineste tunikaen i helga når vi skal på tur i forbindelse med jobben til mannen. Prøvde sikkert 20 bukser. De 2 som passa var sånne med plass til pølse under jylfen. Jeg har ikke det. En liten valk bare. Endte på cubus etter 4 butikker. De hadde 1 for 149,- og 2 for 199,-. Endte opp med 2 megastore bukser som var litt vell romslige. Får prøve dem i tørketrommelen. Det var en deprimerende tur for å si det slik. Hadde lyst å drukne meg i sjokolade.. men tenker om jeg er flink i uka kan jeg heller ha litt på tur i helga.

Tjukkasbukser ja.. Rart jeg hadde bukser når jeg var 100kilo.. Å fy faen så surt det var å ikke komme oppi eller at buksene var trange i str.44.. Her må det kjempes.

Her har uka starta knakende. Sunn mat og god økt på gymmet. Kjøpte riktignok en toppris på butikken, den ligger urørt i skapet der kan den ligge til lørdag. I morgen tenker jeg å dra bort på stallen å jobbe som frivillig.

På innkjøpslista står nytt målebånd jeg finner bare ikke mitt gamle.

Og jeg har begynt å løpe intervaller igjen, jeg pådro meg betennelse foran på leggen før jul så jeg måtte droppe løpingen noen måneder. Men nå har jeg starta så smått og fått tips om å ha mølla på svak stigning for å unngå det samme. Og jeg løper ikke for tett. Til nå en gang i uka, håper på å få inn mandag og fredag etterhvert.

Her går det ræva, syke barn som griner om natta, lite søvn på meg. Dårlige mat valg i løpet av dagen, typ sjokolade og potetgul. Ikke overskudd til trening:(((( blææææ nå når jeg var så godt i gang .

Veldig ømfintelg på søvn, blir potte sur når jeg ikke får nok!

Blæææ

Veide meg idag og 1 kg ned:-) jippi!!! Da mangler jeg 2 kg så har jeg gått ned 5:-)

Bruke shapeup appen nå. Har kun spist 330kalorier. Et eple til frokost og omelett med skinke og ost og et glass juice til dessert... har igjen enda 1400 kalorier!

Puh en stk sliten løvemamma nå, storkost meg i stallen i dag. Men man blir sliten av å møkke ti bokser og taue hester ut og inn :) men å så deilig, har store planer om å gjøre dette to dager i uka fremover.

Ellers har jeg begynt å føre i shapeup appen igjen, hjelper ikke å tro jeg spiser lite nok.

Nå blir det en dupp på sofaen,, lille sovna akkurat og det vet jeg å utnytte ;)

Så flinke dere er!! :D Jeg har ikke vært kjempeflink. Har litt vondt i magen, litt kvalm. Har litt stikkende smerter nede i magen. Trodde liksom at jeg var ferdig sykdom, smerter og kvalme nå :/

Planen er å gå tilbake til knekkebrød imorgen frem til hotellweekend til helga :) Så rett tilbake til knekkebrød på mandag igjen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...