Gå til innhold

Hvor mye klarer vi å gå ned til neste sommer2014 jenter?

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke vært så flink med kosten i dag, og av slutter hele kvelden med potetgull og dip, jada her er vi på slankernmen har trent!! Så tar vi skjerpings på kosten og trening i mårgen også:))

Fortsetter under...

Huff jeg er blitt syk :o Har vært uggen i magen hele dagen. Full tømming 2 ganger tidligere idag. Har spist 2 skiver til frokost og 2 knekkebrød til mellommåltid/lunsj. Jeg sov :( mens barna spiste middag og så film i stua. Helt utslått på sofaen.

Nå tør jeg verken å spise eller drikke. Er veldig kvalm og har vondt i magen.

Venter mannen hjem i natt sammen med en som han arbeider med, så har ikke lyst å legge meg. Det er dårlig vær her og jeg liker slett ikke at de skal kjøre så langt..

Så ingen utskeielser på meg idag :P

Jeg er syk enda. Idag har jeg spist 3 bitte små kakemenn, er par små hender med chips og 1/2 medium wraps.

Klarte såvidt å stå oppreist etter 1 døgn uten mat, derfor kakemenn og chips.

Har ikke kommet noe mer ut av meg, trodde jeg var bedre før middag og følte jeg var sulten. Gleden over wraps varte derimot usannsynlig kort tid.. Har heller ikke gått tur idag siden jeg sliter med å holde meg på beina og vi har sterk kuling og minst 20 cm snø der vinden ikke har blåst den bort..

Håper på en bedre dag imorgen :) Vet av erfaring at å ikke spise noe særlig noen dager sjelden lønner seg da jeg blir enda sultnere når jeg får matlyst igjen.

Vært på bursdagsfeiring både igår og idag, fest i går kveld

. Mye usunt.... men klar for trening igjen. Og har ikkr fått begynt på 30 days... men denne uka jobber samboeren til kl 17 så da har jeg masse tid før han kommer hjem

Jeg er syk enda. Idag har jeg spist 3 bitte små kakemenn, er par små hender med chips og 1/2 medium wraps.

Har ikke kommet noe mer ut av meg, trodde jeg var bedre før middag og følte jeg var sulten. Gleden over wraps varte derimot usannsynlig kort tid.. Har heller ikke gått tur idag siden jeg sliter med å holde meg på beina og vi har sterk kuling og minst 20 cm snø der vinden ikke har blåst den bort..

Håper på en bedre dag imorgen :) Vet av erfaring at å ikke spise noe særlig noen dager sjelden lønner seg da jeg blir enda sultnere når jeg får matlyst igjen.

Slapp helt av å la kroppen bli frisk igjen. Kiloene kan du tenke på senere. Masse god bedring.

Annonse

Slapp helt av å la kroppen bli frisk igjen. Kiloene kan du tenke på senere. Masse god bedring.

Tusen takk for det! :D Kjennes ut som jeg trenger det :)

Har slitt med å stå oppreist idag og er til tider ufattelig kvalmen..

http://www.dinside.no/921437/dinside-tester-hinderlop

Her fant jeg jaggu en film fra vikingrace. Så ser dere mer hva slags type hindre man kan møte.

Jeg har ikke fått trent på hele uka. Dårlig form selv og syk arving, så da ha vi hvilt.

I dag skjedde noe merkelig jeg satt meg ned med ei stoor skål potetstiks. Etter noen få never kommer jeg fram til at det egentlig ikke er så godt og kastet det, etterpå skar jeg opp et eple og en kiwi og hadde på bittelitt vaniljesaus istedet.

Jeg merker mer og mer på at hodet stiller seg inn for sunnere livsstil. Jeg er så enormt lei av å være stor, kjenne fett presse på korsryggen og gjøre den vond. Ikke kunne kjøpe de kule treninsklærne for jenter fra better bodies for de finnes ikke i så store størrelser. Luske meg inn på storestørrelser avdelingene og finne bare telt topper. Og de butikkene som selger min stil har stort set maks størrelse 44. Alle de kule klærne øverst i skapet jeg ikke har hjerte til å kaste.

For ikke å snakke om helsa, være redd for hjerte kar sykdommer. Jeg vil unngå å måtte begynne på medisiner for høyt blodtrykk slik min mor har gjort nå før hun har blitt 50 (hun sliter også med vekta). Halve kroppen min er fett og det orker jeg ikke lenger.

Jeg savner overskuddet jeg hadde for 30kg siden. Jeg ønsker å ri uten å bli hemmet av dauvekt. Og jeg ønsker å kunne leke lengre med arvingen uten å bli sliten. Nok er nok.

Ble litt langt dette, men det er kveldens tankespinn herifra. Hva er deres grunner til at dere ønsker å ned i vekt.

Jeg har ikke sett på linken for mannen ligger på siden og skal sove.

Jeg merker også litt på det at jeg ikke vil trykke i meg hva som helst. Skal jeg unne meg noe, skal det smake skikkelig godt :)

Har også en haug med klær som ikke passer. Noen jeg vet kommer til å passe, noen jeg er usikker på og noen jeg aldri kommer til å gå med, men gøy om de passer en dag :D

Grunnene til at jeg vil gå ned i vekt. Tja..

- jeg var 73,7 kilo og vet hvor masse mer vell jeg føler meg da.

- jeg har lyst å passe alle de fine klærne jeg har.

- jeg har ikke lyst at barna skal ha en overvektig mamma.

- jeg har lyst å kunne unne meg noe uten at jeg får svi for det i månedsvis.

- jeg har lyst å ha et normalt kosthold.

- handle vanlige klær i vanlige butikker.

- slippe å slanke meg resten av livet.

- få en kropp jeg liker.

- ikke være overvektig.

- føle meg vell blant folk.

Kunne skrevet mer. Det som irriterer mest nå er som sagt at jeg var på så lav vekt og ga blaffen og gikk opp igjen..

Jeg veide 74kg på det minste (i voksen alder) hadde da en ekstremt aktiv jobb, masse muskler, men lønna var crap. Og jeg ble lei. Nå ønsker jeg meg tilbake i samme type jobb tross dårlig lønn.

Etter jeg slutta surfa jeg lenge på den økte forbrenninga jeg kunne spise masse uten å øke i vekt, sakte men sikkert og stillesittende jobb krøp 10kg seg på. Så byttet jeg til en litt mere aktiv jobb men på natt. Vekta stabiliserte seg da på 85kg. Så ble jeg gravid og ga totalt f. Nå kunne jeg kose meg å spise digg. Uff som jeg angrer. Vel i slutten av graviditeten sto vekta på 115 (gad hvor flaut). Så gikk jeg noksa lett ned til 95 og kom til ett platå og etter hvert snek 10kg seg på igjen. Hører også til historien at de 10siste kiloene kom når jeg virkelig vantrivdes på jobben og stressa hver dag.

Og jeg sitter også igjen med samme tanke som deg Moota, hvorfor ga jeg f.... Jeg som hadde lovet meg selv å ikke bli en pungtert mamma som ga opp seg selv.

Vel før jeg blir 30 skal jeg være normanvektig. Jeg har da 1,5år på meg. :)

Høres ut som om du også har vært litt opp og ned. Det er ikke så lett som man tror når man har laget seg dårlige vaner :S

Håper vi klarer å få det til å lage oss nye bedre vaner.

Jeg er ikke bedre idag. Klarer ikke å stå oppreist uten at jeg føler jeg skal kaste opp eller svime av. Sliter nå bare jeg sitter. Kjennes rett og slett grusomt :(

Måtte hive meg ned i senga til minsten når jeg sto opp for å ikke besvime.

Håper jeg får i meg noe mat idag, sånn at jeg orker å kjøre barna på fritidsaktivitetene.

Jaja, ble en del opp som forventet. Har jo spist akkurat det jeg ville og utrolig mye usunt i over en mnd nå, og det må jo vises på vekta. Var veldig i tvil om jeg skulle på vekta, og om jeg skulle dele resultatet her. Men jeg må bare innse at det hjelper ikke å lukke øynene eller prøve å skjule det, det funker ikke.

Jeg trena i en time og 30 minutter i går da. Selv om jeg spise usunt i går, så har jeg i det minste trena :)

Nå er planen at jeg skal trene 4 ganger i uka. Sånn ca.. Må ta det etter når ungen er hos far. Men jeg kjenner at det gjorde så godt å trene i går, så det må jeg bare fortsette med.

Før jeg la meg i går tømte jeg alle skuffer og skap for godteri og potetgull. Så nå er det ikke noe usunt jeg kan ha i meg når jeg er litt lei meg og sliter litt. Da må jeg heller ordne noe ordentlig mat :) Så nå er det i gang igjen. Jeg skal nå målet mitt lenge før sommeren, og da kan jeg ikke fortsette slik jeg har gjort nå.

Dere skal få slippe alle mål og vekt mellom sept. og desember, så jeg kutta lista litt :)

2.sept - 73,3 kg

02.des - Midje 87,5 cm, lår 56 cm - 64,6 kg

27.jan - Misje 88 cm, lår 56,5 cm - 66,3 kg

Det er det jeg også har funnet ut. Jeg må bare gå på vekta og innse at det jeg gjør ikke hjelper. Jeg kan ikke gjemme meg bak det å ikke veie meg eller å ikke ville se hva jeg holder på med. Da får jeg ikke gjort noe med problemet.

Blir ikke tur på meg idag heller. Foreløpig prøver jeg å finne ut hvordan jeg skal klare å reise meg for å låse døra, kle på meg og få i meg noe energi. Blir sliten og kjenner pulsen galopperer bare jeg tenker tanken på å reise meg..

Annonse

Det er det jeg også har funnet ut. Jeg må bare gå på vekta og innse at det jeg gjør ikke hjelper. Jeg kan ikke gjemme meg bak det å ikke veie meg eller å ikke ville se hva jeg holder på med. Da får jeg ikke gjort noe med problemet.

Blir ikke tur på meg idag heller. Foreløpig prøver jeg å finne ut hvordan jeg skal klare å reise meg for å låse døra, kle på meg og få i meg noe energi. Blir sliten og kjenner pulsen galopperer bare jeg tenker tanken på å reise meg..

Ja, ikke sant! For meg hjelper det og se hva jeg har gjort med kroppen og vekta, for da må jeg ta tak i det.

Huff, håper du snart blir bra moota, ikke koselig å høre at du er så dårlig! :(

Huff skal være med mannen på jobbreise neste helg. Skulle så gjerne stått fin og stolt ved hans side, men det gjør jeg jo ikke.. Det er sånne ting som burde motivere meg!! :S

Har kommet meg på bena. Fikk i meg et par små skiver i 13 tiden og lager nå havregrøt til meg og nudler til barna. Flinke mamma :/

Begge barna går glipp av fritidsaktivitene også idag, jeg tør ikke sette meg i bilen i denne formen :(

Håper formen kommer seg moota:)

Jeg er flink og trener hver dag, ikke helt topp på kost i dag heller, men tror jeg godkjenner meg selv i dag:)

Motivert for resten av uken, ikke jogging i dag, så vil få til en økt i mårgen:))

Så flinke dere er! Håper du er frisk igjen moota!

I dag har jeg meldte meg inn på helsestudio. Har ikke vært medlem på 3 år, men nå føler jeg for å kunne variere treningen litt mer, og hadde lyst igjen. Satser på å få dratt dit to ganger i uka i alle fall, så kan jeg jo trene litt hjemme som før også.

Jeg kommer virkelig ikke i gang med kosten. Jeg lat meg friste av godteskåla på jobben hver dag! Arg... Og fordi jeg alltid har det i kroppen jager kroppen etter mer. Vet jo at jeg bare må kutte, men klarer det ikke... men i morgen skal jeg holde meg unna. Jeg lover :)

Mine argumenter for å gå ned i vekt er:

- føle meg vel

- føle meg fin når jeg (prøver å) pynte meg

- fremstå som den jeg føler jeg er

- føle meg pen/sexy ( altså ikke sånn sexy-babe, men attraktiv, ikke flau over kroppen)

- kunne kjøpe klær i de fleste butikker/følge moter (som ikke koster flesk!)

- god helse

- fysisk styrke (liker å tro at jeg kan ta i et tak)

- være et godt forbilde for barna

- vil føle meg vellykket

- kose meg med trening/fysiske utfordringer

- slutte å være tjukk/føle meg tjukk en gang for alle. Slutte å slanke meg. Finne en livsstil jeg kan leve med, der jeg beholder vekta, uten å føle synd på meg selv.

- bedre psykisk styrke. Alt dette ovenfor påvirker min psyke, og har utrolig mye å si for hvordan jeg takler utfordringer, stress, motgang, ja livskvalitet rett og slett.

Godt å høre at det er flere som sliter:p

Her går treningen godt, er på zumba/dans 3-4 ganger i uka. Men på kveldene sliter jeg. Har lyst på absolutt alt! Og igår bakte jeg brownies/kake. .... smakte ikke godt men jeg spiste likevel. Lyst på mye ikveld også men valgte et eple og litt senere 2 skiver med makrell:-)

Jeg får fortsette klaginga litt til. Spiste ikke mange skjeene med havregrøt igår.. prøver å få i meg noe så igår ble det et par håndfuller med chips.

Idag hadde jeg 2 ristete skiver med smør og ost til frokost, 1 liten sånn mini baguett til middag (! I know) og nesten en hel liten baguett til kvelds.

Jeg er så ubeskrivelig kvalm!! Hadde jeg vært så kvalm til sommeren hadde jeg nok kommet i kategorien tynn. Det er ingenting som frister, ingenting som ser godt ut og jeg blir dårlig av å tenke på mat..

Og selvfølgelig har jeg null energi. Jeg klarer ikke å stå oppreist mange minutter og kan bare glemme å få gjort noe. Idag fikk jeg nok og ba mannen vaske håret mitt mens jeg satt i dusjen. Hadde det samme når jeg var gravid med storesøster så han har gjort det før :) Jeg har ikke sjans til å få tatt en dusj alene..

Har sovet mange timer i formiddag, håper å få sovet litt nå også om bare hjertebanken gir seg.

Håper jeg er bedre imorgen :)

Jeg er en type som overanalyserer alt og nå har jeg vært ute å analysert litt igjen. Håper dere har noen meninger om dette.

Jeg var på do på lørdag, var dårlig i magen og tømte nok mer eller mindre alt som var inni der ut i løpet av dagen. Når jeg nå spiser veldig lite, men fyller på igjen med fyll i magen, vil jeg da veie mer enn jeg gjorde på lørdag når jeg var helt tom, frem til jeg går på do igjen?

Jeg var på vekta idag for å teste ut denne teorien. Da kommer det frem 2 tanker..

Vekta var 85,9. Det er ned 300g fra lørdag. Det jeg har spist siden lørdag er vel omtrent det jeg spiser på 1-2 dager til vanlig. Altså burde jeg kanskje ha gått ned noe mer. Men, jeg har jo ikke spist sunt, har spist skiver, baguett, smør, noen små kakemenn, litt chips og dressing.

Så da tenker jeg enten må jeg gå på do før det viser på vekta hva jeg har gått ned nå når jeg er syk. Eller så har jeg spist så mange kalorier at jeg ikke har gått ned i vekt..

Noen tanker?? Lurer også på om jeg vil merke noe på vinterbuksa som er ganske stram, om bortimot en uke med mindre mat kjennes på cmetrene..

Har for masse fritid, ja det vet jeg :P

Og hvis noen lurer er jeg ikke bedre idag. Mannen skal ta med hjem pizza til middag, håper det skal øke matlysten noe for det er omtrent det eneste som frister om dagen :)

Veide meg idag. Ikke opp (GOD nyhet) men ikke ned heller.... :/

Tre dager med zumba♥ har målt meh og venter 30 dager før jeg måler igjen.

Beklager skyfrihimmel..har ikke fått begynt med 30days enda..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...