Gå til innhold

Hvor mye klarer vi å gå ned til neste sommer2014 jenter?

Anbefalte innlegg

Jeg er klar og tror det holder denne gang så motivasjonsfaktoren din var ikke så værst skyfrihimmel :P Jeg er bare redd det ikke varer til sommeren. Nå har vi kommet så langt at det er umulig å nå målet til sommeren, men jeg kan likevel komme langt og en sommer med 80 kilo er bedre enn en sommer med 90 kilo hvor jeg er nå :)

Jeg spiste en remse av hvit sjokolade jeg fikk fra utlandet igår og noen få chips. Jeg hadde lyst på masse og det sto en haug på bordet + en haug med veldig godt godteri i skapet når jeg fant lørdagsgodteri til minsten. Så alt i alt ikke så verst likevel :)

Fortsetter under...

88,7 kilo i dag, - 1,4 på en uke. Er fornøyd med tanke på at jeg ikke har verken telt kalorier eller levd helt etter planen. Har vært forsiktig og tenkt over hva jeg putter i munnen. Må nok gi en større innsats fremover om det skal hjelpe litt skikkelig :)

Har trent i dag også:) deilig:) spent på vekten til onsdag, siden helgen ikke ble helt som planlagt, menmen:) de neglene mine trenger absolutt lakk, så håper under 72.. Og ikke minst håret!! Men da må jeg under 70..så det kan ta sin tid, bra det er hue vær:) hmmm va skal belønningen være på under 71 da? Må tenke litt på den

Hadde før jul mål på under 68 da ble det ny parfyme, nå fikk jeg til jul, men har kun brukt den på nyttårsaften, nå står den å venter på meg på bade:) daisy by marc jacobs. Siden jeg mente i helgen at ukene var så mye enklere må jeg jaggu bevise det også:))

Hvor blir der av?? Trenger dere!!

Så lyst på gjærbakst og dag, men det funker dårlig på lavkarbo,sukk. I dag har jeg mest lyst å gi opp hele slankingen å heller kjøpe store nok klærhaha nei jeg vil jo ikke det heller, buksene mine ligger og venter det. Men så tregt jeg syns det går i dag, er det vel opp morknet før jeg kan ta de i bruk igjen....dagens hjertesukk.

Går å spiser litt tyrkisk yoghurt jeg:)

Jeg har tenkt veldig masse på det med lavkarbo den siste uka. Det hadde nok hatt stor helseeffekt ift. MEen om jeg hadde lagt om kostholdet til mindre sukker og hvitt hvetemel. Ikke ketolyse eller legge i meg alt det fettet. Men en moderat lavkarbo versjon.

Men, så er det det du sier. Det med at en skal endre livsstil og kosthold og ikke bruke det som en kur. En skal holde seg borte resten av livet, leve på lavkarbo. Det blir veldig veldig vanskelig for meg.

Nå vil jeg gjøre et siste forsøk på å leve som normalt. Jeg vil leve sunnere, spise sunnere, spise mindre. Så jeg prøver en stund til med det som funket veldig bra fra sommerferien til desember.

Men, jeg vil ikke telle kalorier. Før jul (før desember) var det kommet til et nesten sykelig nivå. Hadde kanskje 6-7 gram med pålegg på knekkebrødet (1 porsjon er ofte 15 gram). Spiste veldig lite hele dagen og spiste sjokolade for å få nok kalorier om kvelden. Det er nå uaktuelt. Nå vet jeg hva jeg kan spise.

Jeg spiser fortsatt skiver til frokost og knekkebrød resten av dagen og vanlig middag. Men jeg dør ikke om jeg har tom. brunost på noen ganger. Jeg vil heller leve med en tilnærmet normalt kosthold og la være sjokoladen på kvelden og heller bruke 1-2 mnder lenger om det blir resultatet.

Huff ble litt langt :P

Jeg lurer på hva hverdagen og livet mitt skal dreie seg om hvis jeg noen ganger når en vekt jeg er fornøyd med og kan leve slik. Sånn at jeg ikke lever på slankekur resten av livet hehe :)  Meen, det er aldri sikkert det skjer :o

Er det veiing enda her? Føler det har vært noe stille siden nyttår med vekt. Jeg veier meg fremdeles på mandag morgen.

Uff ble både yoghurt og gkærbakst på meg...ungen maste om kanelboller, og mor va ikke vanskelig og be. Planen var en bolle på meg,men ble flere gitt, så her sitter jeg stappa:( Gud at jeg ikke lærer, blir ekstra oppblåst av gjørbakst så det hjelper ikke på humøret og slankingen...

Jeg vil ikke være på 70 tallet lenger!

I morgen blir det trening igjen, og så tror jeg at jeg må spise mer, ble litt lite mat i dag, ja bortsett fra kanelbollene da;) spise litt mer riktig, erfaringsmessig så er det lettere og holde seg til planen da. Ikke så sugen når jeg er mett.

Forstå hva du mener Ang lavkarbo moota . Min plan er at på sikt kan jeg spise vanlig mat innimellom, jeg må bare komme ned ditt jeg vil være. DET er det store problemet, jeg går opp i helgen, så går jeg ned i ukene.

Annonse

Uff, denne uken er tøff!

Er så sliten og lei, hodepine fra helvete, svimmel uvel og blir så deppa av det. Tenk å kunne ta seg en joggetur uten å bli syk av det, det er min store drøm...

Er skikkelig premenstruell og det påvirker meg ikke akkurat positivt ;) 

Sinna som en lemen, sur, grinete og fæl, lunte så kort at den er helt usynlig, bjeffer til liten og stor for den minste ting, kjenner virkelig selv at jeg er i urettferdig dårlig humør altså... Så hva gjør man, man kjøper seg noe digg vel! Fader så patetisk.

Kan jo ikke annet enn å le av meg selv heller, uff, ny start når hormonene stabiliserer seg, akkurat nå har de full kontroll og jeg er sjanseløs (det er ihvertfall unnskyldningen denne uken).

Huff vet ikke om dette var motiverende eller demotiverende hahaha :D

Neida. Vi må bare stå på videre og ikke gi opp. Vi har hatt pannekaker til middag i dag, langt fra det sunneste.

Prøver på noe sunnere i morgen :)

Har i alle fall gått turen min i dag. 20 min med frisk luft og litt bevegelse :)

Tenk positivt! Hadde du vært tynn i dag, hvor mange kanelboller hadde du spist da Skyfrihimmel? Og hvor masse digg hadde du kjøpt Fire småtroll?

Tenk på det neste gang du har lyst på noe. Og ikke tenk da er det ikke så farlig, det er jo det at vi har tenkt slik for mange ganger som gjør at vi er her på dette forumet.

Og tenk om du var eks. det laveste du har vært eller det du vil ned til, hadde du da kastet det bort på litt digg eller noen boller??

Håper jeg klarer å tenke på det neste gang jeg har lyst på noe jeg ikke har godt av :D :D

Ja kan vi skylde på vinter depresjon eller noe??? Haha

Ja det er vel i hode og tankene våres det sitter. Utrolig hvor fort det snur, hvor sterk denne matlysten,eller lysten på no " usunt" er?

Jeg forstår egentlig ikke hvorfor jeg feiler heller, jeg er en ganske målbevisst og bestemt person ellers? Har jeg først bestemt meg så gir jeg meg ikke? Bare tydeligvis når det gjelder slanking??

Jeg mistrivst skikkelig med kroppen min, føler "alle" er så slanke og fine. Hater når vi får invitasjoner til sosiale ting, ingen av klærne mine sitter fint, eller buksen er fin på,men da kan jeg ikke sitte:))haha

Det er snart 2 år siden sist fødsel, og i løpet av de to årene har jeg vært ned på 67, nå er jeg opp i 72-73! Dette går så feil vei?!

Ikke klare jeg og virkelig innstille meg på at det tar tid heller?! Jeg vil liksom se resultat i speilbilde etter en uke!? Hallo? Uff nei dette ble langt rart og rotete:)) prøver og sortere hode her:)

Akkurat sånn har jeg det og. Med klærne. Har 1 bukse som sitter fint om et par kilo og noen få topper/gensre. Det er kjedelig å bli bedt bort og jeg synes det er tiltak å stelle meg. Jeg trives ikke i klærne jeg passer nå..

Og så utrolig mange fine klær som passer om jeg kommer ned til under 80 kilo. Huff og jeg har bare gjort det så masse verre i jula enn å bruke hodet.

Er i alle fall på vei ned. Igjen....

Og det nærmer seg 6 1/2 år siden jeg fødte!

Ja det er hodet vi må jobbe med jenter. Her også svinger motivasjonen veldig. Fra tipp topp tommel opp, til bånn i bøtta. Har også vært veldig trøtt om dagen, men på kvelden nei da ligger jeg og vrir meg og så trøtt igjen om morran. Zzzzz. Litt smågodt spising og litt mindre kondisjonstrening.

Styrketreninga er godt i gang der er jeg i mitt ess. Men trenger kondisjonstreningen mer så nå er målet å drive med lett kondisjon de dagene jeg ikke trener styrke. Om det så bare er ut å gå.

Ett annet mål som jeg har bestemt meg for er å melde meg på Vikingrace,skremmende men nå er jeg lei av å begrense meg selv med dette klarer jeg ikke. For dere som ikke vet hva vikingrace er så er det et løp med diverse hindre man skal komme seg igjennom. Jeg tenker å starte 5km, dato er 23august i Oslo. I fjor var jeg bare hjelper og drømte bare om å være med, nå er det min tur.

Puh dagens tankespinn herifra. Stå på jenter det handler ikke om hvor mange ganger vi faller, men om hvor mange ganger vi reiser oss igjen. :vekt:

Ja det er hodet vi må jobbe med jenter. Her også svinger motivasjonen veldig. Fra tipp topp tommel opp, til bånn i bøtta. Har også vært veldig trøtt om dagen, men på kvelden nei da ligger jeg og vrir meg og så trøtt igjen om morran. Zzzzz. Litt smågodt spising og litt mindre kondisjonstrening.

Styrketreninga er godt i gang der er jeg i mitt ess. Men trenger kondisjonstreningen mer så nå er målet å drive med lett kondisjon de dagene jeg ikke trener styrke. Om det så bare er ut å gå.

Ett annet mål som jeg har bestemt meg for er å melde meg på Vikingrace,skremmende men nå er jeg lei av å begrense meg selv med dette klarer jeg ikke. For dere som ikke vet hva vikingrace er så er det et løp med diverse hindre man skal komme seg igjennom. Jeg tenker å starte 5km, dato er 23august i Oslo. I fjor var jeg bare hjelper og drømte bare om å være med, nå er det min tur.

Puh dagens tankespinn herifra. Stå på jenter det handler ikke om hvor mange ganger vi faller, men om hvor mange ganger vi reiser oss igjen. :vekt:

Wow, så spennende med det løpet! Vet du noe mer om det, utover det som står på hjemmesiden dere? Er det mulig for en ikke så trent person å gjennomføre (eller er det bare noe de skriver på hjemmesiden for å få flest mulig deltakere?) er det er litt uhøytidelig løp? For skøy?

Annonse

De er veldig ned på jorda og hyggelige folk. Jeg sto i startområdet i fjor og så veldig mange forskjellige mennesker. Noen hadde kledd seg ut og løp bare for gøy mens andre løp for å vinne. Klarer man ikke hinderet (eller ikke tørr) så vanker det straffe burpees før du kan fortsette. Jeg vil starte for gøy og en real utfordring. Og et spark bak til å få inn nok kondisjon. Målet er å komme ned på 80tallet på vekta til da :) fra nå til august og -15-20kg bør gå.

Ok jenter jeg har opplevd noe nytt de siste dagene. Jeg er mindre sulten :o

Håper å bruke det til min fordel ved å spise mindre. Like mange måltider, men mindre. Det er vanskelig når jeg ikke vil telle kalorier, er redd jeg kommer til å bruke flere uker på å finne en balanse der jeg spiser vanlig mat, men lite. Jaja da varer det kanskje lenger :P

Spennende å høre om løpet <3 løvemamma <3  :) Lykke til!! :D

500gram ned siden forrige uke. Ikke så mye men det er fortsatt NED:-D vært på zumba ikveld, koser meg på trening med zumba og dans. Brukte pulsbelte idag, men glemte å sette det på før jeg var halvveis i treningen. ..

Imorgen skal jeg igjen begynne med shapeup appen så jeg får registrert det jeg spiser. Har kuttet ut juice nå.

Gratulerer med nedgang junimamma81.

I morra tidlig blir det en tur på vekta og kroppsmål. Disse skal jeg skrive inn i treningsboka mi. Har en jeg har med til gymmet hver dag og logger treningsøktene i. Skriver ned øvelser, tyngde og repitisjoner. Da blir styrketreninga enda mer spennende.

Så mye spennende det har skjedd her den siste uka :)

Jeg vurderer å melde meg på kk-mila til høsten (5 km). Det er mange på jobben som skal.

I dag viste vekta 77.9 , 300 opp. Skikkelig skuffa.

Jeg var på vekta idag. Var 87,6. Ned 800 gram siden mandag. Føler ikke det er fortjent da men. Er kanskje de første lette kiloene :)

Her står vekten stille denne uken, men jeg har ihvertfall ikke gått opp...

Skal ha mensen i morgen så det var forventet, vært en kjip uke ;)

Men ny uke, nye muligheter, gir meg ikke jeg.

Gikk på vekta i dag jeg også, ned på 72,8(igjen) men det er ned. Da blir det å begrense seg i helgen... Ble ikke trening som planlagt på onsdag,ble potetgull i steden....kremt.

Men håper å få til i dag.

Har lagt lavkarbo litt på hyllen, jeg trivst best med lavkarbo. Men merker det er vanskelig og tidskrevende med hensyn til resten av familien. Så da har jeg ingen plan:) så ser vi hvordan det går. Ingen slankepress i hode, ingen kan ikke spise ditt eller datt, ingen spise alt jeg makter i dag begynner i morgen. Jeg må bare prøve,slik det har vært i de siste mnd har det ikke fungert. Føler det går litt bedre, vist jeg vil ha sjokolade så tar jeg meg en bit, og det går greit. Jeg har ikke "ødelagt" noe og trenger ikke sluke hele platen siden alt er gått skeis. Vi får se:)

Nå vil jeg trene;)

Å glede så flink jeg var i går! :D  Spiste greit i løpet av dagen. Spiste et måltid som bare besto av frukt også etter turen min :)

Jeg spiste til jeg var mett av middagen. Det var taco/wraps kake. Utrolig god!! Spiste ikke alt jeg tok, stoppet når jeg kjente at jeg var mett nok.

Spiste 2 godteri ting. 1 liten karamell og 1 sånn klissete greie med sukker utpå. Etter dette spiste jeg ikke noe mer. Ikke mer godteri, ikke chips og ikke sjokoladen jeg hadde tenkt at jeg skulle få spise. Hadde ikke lyst på. .

Flinke meg! Håper jeg har vært flink nok til at det viser på vekta.

Lillebror begynte med feber og tett i nesen i går. Våknet i dag opp til storesøster som er kvalm og spyr før jeg har stått opp. Ligger 2 stk slakt i sofaen nå og ser på film, jeg kunne tenkt meg en hvil :P

Virker som de skal være hjemme med meg i morgen.. Om hun er dårlig eller spyr mer må hun være hjemme, og han har feber så må jo i alle fall være hjemme i morgen.

:D  Ja nå var jo ikke taco kaken det sunneste da, men alt er lov i passende mengder :P  Har i alle fall gått turen min hver dag, selv om det har blåst stikker og strå. Mannen var også med i dag :)

Middag i dag var laks, har spist greit utenom. Men spiser ikke hver andre time som jeg skal siden jeg ikke har vært så sulten som tidligere.. Blir ikke veiing i morgen for å se om det går rett vei eller feil vei, siden jeg nettopp veide meg. Blir en eller annen dag før helga. Kanskje når jeg er ferdig med månedens kjipeste uke :o

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...