Gå til innhold

Hvor mye klarer vi å gå ned til neste sommer2014 jenter?

Anbefalte innlegg

Ingen nedgang denne uken gitt, men det er jammen ikke rart...

Mensen, mye sjokolade, middag ute på restaurant, bakte kokosmakroner og spiste dem, is til dessert osv osv

Livet består jammen av både opp og nedturer gitt, et skritt frem og to tilbake, et skritt frem og et tilbake, to skritt frem og ett tilbake.... Jaja, så lenge det sakte men sikkert går fremover og ikke bakover kan jeg leve med det, selv om jeg virkelig er møkklei av å være feit nå, har så lyst på en kjole. Føler meg som en kule i kjole så ikke aktuelt enda, men jeg får jobbe med saken.

Noen som har oppskrift på fløteboller forresten, sånne danske høye store med kransekakemasse i bunnen. Har så lyst til å prøve lage det... HAHAHA, der ryker vel neste ukes nedgang også ;)

God helg jenter :)

Fortsetter under...

Jeg får ikke sitere så dette blir så bakvendt. Jeg ville like innlegget ditt sol-regn-latter, men var litt redd at du skulle tro at jeg likte at du hadde gått opp 1 kilo.. Likte bare det at du ser hva det gjør med deg når du ikke tenker over hva du spiser og putter i munnen om du ikke er bevisst. Det er sånn sett litt en god lærdom å slanke seg, fordi en lærer at en må være forsiktig og at en ofte må si nei. Men når vi en dag når ønsket vekt og (forhåpentligvis) har lært noe så gjør disse utenksomme glippene mye mindre. Og man kan tillate seg litt mer, og ikke si nei takk konstant.

Jeg har heller ikke vært flink og gruer meg til veiing :o  

Nå må jeg bare ta meg i nakken. Med julebord og alt så trenger jeg jo i alle fall ikke å legge på meg nå.. :S

Endte på fest i går,mye mat, potetegull alkohol, nattmat ja trenger jeg om å si mer? Mannen skulle selvfølgelig vekk i dagtidlig, så her sitter jeg og trykker inn på den ene sunnheten etter den andrewow dette blir bra, men jeg orker ikke leve sunt i dag kjenner jeg, bare søppel mat som frister

Bra start på desember gitt, nå når jeg var så godt i gang, jaja sjelden jeg er på fest, så det er vel verdt det. Kanskje!

Jeg har hoppet av. Prøver å komme tilbake igjen i morgen. Trodde jeg var på rett spor igjen, helt til denne ufattelige dagen. Dagen startet vel sånn sett i går med et kraftig migreneanfall. Sov i stolen min i flere timer, men fikk vasket litt på kvelden. Våknet med et "herlig" anfall i dag også..

Jeg har laget komler til middag. Vi spiste og koste oss. Jeg pyntet litt til jul og mannen og lillebror har spilt Xbox. Storesøster har vært på overnatting og kom hjem i ettermiddag.

Etter middag og litt utpå kvelden fant jeg ut at jeg fikk vaske dusjen som jeg burde gjort for en stund siden.

Visste jo godt at etter denne slitsomme helga burde jeg latt være. Endte oppe i senga fordi jeg var utslitt og dårlig og hadde tatt meg ut. Når mannen ikke ga barna kvelds eller la dem fikk jeg stå opp igjen og sørge for at det gikk som det skulle. Så måtte jeg hjelpe han med noe papirer på firmaet hans. Storesøster skaper seg oppe, han skal bare hente noe hos foreldrene og kjøpe rød saus til riskremen jeg har laget.

Storesøster skaper seg og plager lillebror så jeg må gå opp. Nesten 1 time etter at mannen har dratt sender jeg sms for å høre om han kan forte seg hjem. Etter 20 min svarer han hva som skjer.. Jeg ringer nesten 30 min etterpå for å høre hvor han blir av. Jo han er i xxx som ligger 35 min herfra. Fint!! :(  Jeg er helt ødelagt og klarer ikke en kamp til med storesøster så jeg må bare sitte nede og håpe hun sovner.

Hun sovner til slutt og mannen kommer hjem nesten 3 timer etter han dro. Uka mi er ødelagt.. :(

Huff jeg trenger et sted jeg kan syte og klage. Tom gråte litt tror jeg.

Har så vondt at jeg ikke får sove. Var nede og tok en paralgin forte nå og håper det hjelper.

Og på toppen av det hele er jeg så sint på mannen. Hvor lenge skal jeg jobbe for at dette skal fungere alene? Jeg er så lei av at jeg gjør alt jeg kan for at vi skal få det til og så kjører han sitt eget løp :(

Jeg er snart tom på den fronten også kjenner jeg :(

Håper jeg klarer å kose meg med barna nå mot jul :)

Vi skal egentlig på juleavslutning med lillebror sin idrett imorgen, men tviler på at jeg klarer det :S

Å jeg er så lei av å måtte kjøre meg i grøfta mens mannen er hjemme og kan hjelpe!!

Nattens utblåsning! Håper jeg sover godt og våkner med nytt mot og en bedre kropp :)

Uff da moota, klem til deg. Ingen gode råd. Håper han viser litt mer forståelse.

Jeg gikk fint forbi vekta i dag.... Vi kommer sterkere tilbake;) litt sur på meg selv for og ikke holdt meg til planen, greit med fest på lørdag, men da må jeg ta meg sammen på søndag. Ikke fråtse :( menmen spist er spist. Det var den parfymen da....

Annonse

Takk for støtte damer! Det trenger jeg! Har gitt beskjed til mannen og han skal gjøre et bedre forsøk fremover. Så får vi se om det hjelper noe.

Har vært knallflink i dag! Spist etter planen fordi om jeg ikke har veid og målt. Fortsetter på den rette sti i morgen :)

Migrene på 4. dagen.. Er på en måte litt lei nå :(  Måtte ta anfallsmedisin i dag og legge meg i stolen etter middag. Kjekt for barna at mamma sover 1 1/2 time på ettermiddagen. Heldigvis lekte de med kalendergavene og eldste gikk ut. Minste spiller på nettbrettet sitt etter en uke uten som konsekvens for at han ikke ville gjøre leksene.

Blir litt roligere i morgen og heldigvis kommer mannen hjem til helga også :)  Uheldigvis blir det bånn gass denne helga også :S

Jeg står på og gjør som jeg skal med maten da :)

Da har jeg endelig kommet meg på nett og får lagt inn vekt.

Har vært noen kaotiske dager med flytting og vasking, men nå har jeg endelig kommet meg inn i leiligheten og trives allerede. Det er så utrolig godt å være i gang, og få ting på plass:) Må bare få på plass gode mat-rutiner, det blir for lite mat. Lever stort sett på knekkebrød, og det holder ikke. Men det går seg til.

Har endelig gått ned til under 65 kg, så nå skal jeg bestille meg frisørtime!!! Også er jeg veldig fornøyd at jeg klarte første målet en mnd før jeg hadde tenkt! :) Og når jeg har gått ned 1,3 kg til har jeg gått ned 10 kg siden 1.sept. Det er jeg veldig fornøyd med! Håper at jeg har gått ned til 63,3 til 1.januar. Det er neste mål :)

2.sept - 73,3 kg

9.sept - Midje 95 cm, lår 63 cm - 72,6 kg

16.sept- Midje 94 cm, lår 62 cm - 72,2 kg

24.sept - Midje 94 cm, lår 61 cm - 71,5 kg

30.sept - Midje 93 cm, lår 61 cm - 70,6 kg

7.okt - Midje 93 cm, lår 61 cm - 70,3 kg

15.okt - 69,5 kg

21.okt- Midje 91,5 cm, lår 59 cm - 69,2 kg

28.okt. - Midje 90,5 cm, lår 58,5 cm - 68,1 kg

04.nov. - Midje 88,5 cm, lår 58 cm - 67,5 kg

11.nov - Midje 88 cm, lår 58 cm - 66,6 kg

18.nov - Midje 88 cm, lår 57 cm - 66,1 kg

25.nov - Midje 88 cm, lår 56,5 cm - 65,7 kg

02.des - Midje 87,5 cm, lår 56 cm - 64,6 kg

Så flink du er kortslutning!! :D  Du er inspirasjon og motivasjon for meg i alle fall!

Jeg har ikke veid middagen skikkelig de siste dagene, men vet jeg ligger ca på kaloriene og jeg spiser ikke noe ekstra på kvelden for å fylle opp de siste kaloriene som jeg vanligvis gjør. Håper det skal hjelpe. Skal fortsette med veiing av middag også, men det er ikke lett å måle og veie komler eller hjemmelaget kjøttdeigsaus :P

Så flink du er kortslutning, du også moota.

Her går det ikke så bra, klarer ikke holde meg til planen... Har eksamen 18.des. Kjenner jeg stresser vel mye med den, stress og slanking funker dårlig...usikker på om jeg skal la slanking være slanking og fokusere på eksamen. Nå blir begge deler halvhjertet, og da blir det sånn slanking først på dag, så går det litt skeis, begynner i morgen, spise alt jeg vill i dag..:( det smitter faktisk litt over på eksamens lesing også, får mislykket følelsen, og tenker at jeg kommer til å strykeja jeg er rart sammen skrudd:)

Sånn hadde jeg det også Skyfrihimmel. Slankinga er med i alt man gjør. Det er jo ikke så lenge til 18. desember og jeg er sikker på at du klarer å holde deg ca der du er på vekta om du ikke slanker deg, men er bevisst på dine valg. Kanskje det er et lettere mål nå fremover? Så er du også godt i gang igjen til jul og ønsker å holde deg litt ekstra i skinnet siden du nettopp har kommet inn i gode rutiner?? :D

Vri det over til noe positivt :D :D

Jeg var ikke kjempeflink i går. Av en eller annen grunn er jeg så utrolig svak for pannekakerøre av alle ting. Jeg lager ikke pannekaker med salt, men med sukker og h-melk.. Jaja det ble bare 1 pannekake til middag og jeg hoppet over måltidet kl.18 så det ble kanskje ikke så gale som det kunne :P

Annonse

God morgen!

I dag viste vekta 65 kg. Jeg var ikke så spent, for har ikke vært så flink. Det vil si jeg var spent på om jeg hadde gått opp, men ligger der jeg har vært de siste ukene. Tror jeg må ha et holde vekta fokus en mnds tid jeg... Det vil kreve at jeg ikke hiver meg over alt som er av julegodter, samtidig som jeg slipper å føle det som et nederlag når jeg ikke går ned. Det er mye som skjer og mye hygge og kos det er hyggelig å være en del av. Selvsagt med måte.

Jeg er litt spent på om denne tillatelsen ovenfor meg selv blir en velsignelse eller en forbannelse da ;) det må ikke blir sånn at jeg popper i meg alt "fordi jeg kan", men at jeg kan hygge meg med en pepperkaker eller to, ekstra manadariner eller en kopp gløgg av og til. Prøve å tenke som en tynn også her!

Målet mitt er jo ca 10 kg til, det burde være mulig å gjennomføre det utover vinteren og våren.

Jeg har trena to ganger denne uka da, etter en lang pause. Kjenner kroppen er slapp og dvask, så deilig å være litt støl igjen :) denne helga har minstemann sin første bursdag :) i tillegg skal vi feire storesøster og mannen som hadde bursdag for noen dager siden i et stort familieselskap. Jeg tror dette blir ei hyggelig og travel helg :)

God helg til alle :)

Jeg har ikke vært flink og gruer meg rett og slett til veiing. Vi lagde nye kakemenn i går og mange fant veien ned i magen min :S

Blir selskap og mer baking i morgen.. Uff jeg skulle ønske jeg var inni en god steam så hadde det vært lettere. Kanskje slaget i trynet på vekta gjør at jeg tar meg i nakken?? Hehe :)

Haha nei :P

Jeg har ikke vært flink, men har heller ikke gått opp. Er kjempe kjempefornøyd med det, men det var jo det med at jeg ville under 80 til jul da.. hehe ligger dårlig an, har ligger på stedet hvil i flere uker nå.

Prøver igjen og gjøre noe sånn at jeg går ned :)

Jeg får ikke veid meg, har vist ikke vekt lengere da den står igjen hos eksen.. Må få handla meg ny vekt i løpet av uka :)

Regner med jeg er rundt det samme som sist uke, men blir spennende å se neste mandag. Kommer sterke tilbake med vekt da :)

Ha en fin uke alle sammen!!

76.3. Ca likt som de siste ukene, eller litt opp da. Har spist aaaltfor mye av mye, trena to ganger....

Hadde vi kalt denne tråden "hvor mye ermet mulig å gå opp før jul" hadde jeg lett vunnet. Fristelsens er uendelige. Men gleder meg til jul. Også skal det bli godt om 2.5 uker, når hverdagen er her igjen. I alle fall sånn vektmeesig!

Jeg er skikkelig sjuk så jeg holder ikke på nå. Har vondt i halsen, feber, vondt i hodet osv. Da er ikke knekkebrød det letteste å få ned.. Skal ikke vente til etter jul for å fortsette altså, men blir julebord neste helg, og må bli frisk før jeg er i gang med knekkebrød igjen!

Hallo på dere, jeg har ikke blitt helt borte altså..

Skulle egentlig skrevet her på fredag, men da var vi ikke hjemme siden vi tok en oval helg for å besøke familien på andre kanten av landet. Veide meg i dag isteden og vekten viste 77,9 kg, det er jeg faktisk veldig fornøyd med!

Har ikke sett 77 på vekta på flere år tror jeg, så det går sakte sakte sakte i riktig retning, selv etter en helg med familieselskaper, middager, kaker og snop, jeg har klart å begrense inntaket uten å være helt kjip for jeg har smakt på alt.

Da er resultatet foreløbig sånn at jeg begynte på 84 kg etter sommerferie, veide 82,5 da vi begynte skrive denne tråden, og 77, 9 kg i dag.

Nå blir fokuset å holde meg der gjennom de neste 2 ukene, tror neppe jeg klarer gå ned i jula, jeg skal jo kose meg litt også. Skal likevel prøve begrense meg og fortsette den langsomme veien min ned i vekt etter jul.

Ha en fin uke alle sammen, og god bedring til deg moota, håper du er på bena igjen nå.

77 kg!!!

Det betyr 2kg opp i løpet av desember. Altså før jula egentlig har startet. Trenger jeg si mer?

En blanding av selvforakt og likegyldighet. Forteller meg selv at på nyåret skal det bli andre boller.

God helg damer, i dag starter juleferienfor meg og ungene :)

Jeg har ikke dratt frem vekta, tror den står fint der den står til langt ut på ny året.......

Men som sol-regn-latter etter nytt år skal det bli andre boller:)

God jul!!

78,1 kg i dag, opp 0,2 kg siden mandag, men skal ha mensen i morgen så da skylder jeg på den ;)

Nå er det juleferie, skuffer og skap er fulle av snop og god mat, vi er invitert både hit og dit, så det blir nok noen kalorier ja.....

Skal prøve begrense meg litt, greit å ikke gå ned, men jeg ønsker ikke gå noe særlig opp heller. I januar er det full fokus igjen!

Kos dere masse i julen jenter  :tree:

Jeg hadde ikke tenkt å skrive noe her, jeg kan gå skammens sti.. Men jeg ser jeg er i godt lag, så da kan jeg jo likegodt gi et livstegn :D

Juleferie her også for hele gjengen! :) 

God helg dere flotte damer :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...