Gå til innhold

Hvor mye klarer vi å gå ned til neste sommer2014 jenter?

Anbefalte innlegg

Hei hopp:)

Her går det bra, ikke vært på vekta, men spiser det jeg skal. Var 72,8 ved siste veiing. Satser på veiing mandag igjen, så da måååå jeg være flink i helgen. Planlegge, planlegge og handle inn alt jeg trenger.

Vel optimistisk, men min erfaring av og lage innlegg her lover ikke det bramen nå har jeg snudd trenden satser jeg på

Noen som har en god parfyme og anbefale?:) sa jeg at jeg var optimistisk??

Fortsetter under...

Jeg har vært på do i dag også, om bare litt. Alt hjelper jo :P

Jeg vet med sikkerhet at jeg har lagt på meg, så frister lite å veie seg haha, men jeg må jo. Det er jo derfor jeg er her på denne siden og i denne gruppa..

Jeg liker issey miake eller noe slik, Cerruti 1881 spesielt den lyse rosa/svake Orange og the beat :)

Jaja, minus 200 gram ble det her.

Ikke så mye å skryte av, men det er visst sånn det har blitt for meg, ned 2-300 gram i uken, bruker en måned på å gå ned en kilo.

Det kan vel neppe kalles diett, men ørsmå forandringer som betaler seg saaaaaaaakte men sikkert ;)

Jeg veide faktisk 84 kg da vi kom hjem fra sommerferie, 82 da vi begynte med denne tråden, og 79,0 kg i dag, så det går jo nedover selv om det ikke går så fort akkurat.

Første målet mitt var jo 75 kg til jul, det må jeg nok se langt etter når det går i dette tempoet, men hovedmålet mitt var at det skulle stå et 6-tall først på vekta når jeg fyller 40 år neste sommer, det har jeg ikke gitt opp altså. Det målet skal jeg nå, så får jeg bare fortsette å gå i museskritt den veien ;)

Det er mange som er så flinke her inne, og det er veldig motiverende, så får vi som sliter litt halse etter. Jeg gir meg ihvertfall ikke!

God helg jenter :)

Anonymous poster hash: e4989...f9a

God morgen!

85.9 her i dag. Tror det er 700 ned fra forrige uke, men 100 mer enn for to uker siden, så i realiteten står jeg stille. Kun små svingninger.

Men så har jeg ikke. Slanket meg denne uka heller da. Jeg har ikke vært flink. Jeg har jukset og spist ting jeg ikke skal rett som det er. Men det virker som jeg "kom unna med det"... Det er jo bare ris til egen bak, egentlig burde jeg fått meg en skikkelig kalddusj som kanskje kunnet vekke meg litt.

Denne helga/uka er det to bursdager her i huset. Mann og barn. Så kjøkken og kjøleskap er fylt med godsaker og kaker skal bakes. Det er selvsagt alltid en utfordring. I dag er dessverre jenta vår syk, så kanskje vi må utsette selskapene... Ikke gøy når man har gledet seg sånn, men vi får be bhg neste helg i stedet. Hun ligger på sofaen og ser tv så det går seg nok til. Jeg har tilbudt henne litt godteri for å få i henne litt, men hun har bare drukket litt. Mens JEG har tatt meg både litt potetgull og sjokolade... Himmel og hav, blir sliten av meg selv altså.

På mandag skal jeg på jobb igjen, har vært hjemme i nesten to uker pga ryggen. Da blir får jeg i alle fall beveget meg litt mer, selv om kiropraktoren ikke ville jeg skulle begynne å trene hardt enda.

Nei, da er det på tide å rydde litt. Må prøve å gjøre litt nå som minstemann sover vel. Og jeg lover herved høytidelig å holde meg unna sykegodteriet til datteren min :)

Så gøy skyfrihimmel! Jeg har nok ingen tips til parfymer, men gleder meg til å høre hvem du valgte :)

... nå var jeg litt kjapp. Må jo gratulerer fire småtroll også! Du er utrolig flink. Tenk -5 kg :) hvis noen fortalte deg i sommer at du skulle gå ned 5 kg innen desember, hadde du ikke blitt glad da? Det tror jeg. Også fortsetter vi videre sammen. Ingen her har nådd målet enda. Ikke jeg i alle fall.

Gi deg selv velfortjent ros :)

Annonse

Klarte og motstå to fristelser i dag,bakte skillingsboller spiste kun en halv liten ring:) pizza til middag, mens jeg spiste kylling og salat:)))) stolt! Denne helgen, eller de neste skal ikke ødelegge ! Ikke vits og være flink 4 av ukens 7 dager....

Har bestemt meg for at lørdagsgodteri eller godteri generelt , inkludert potetgull ol. ikke skal spises før julaften! Noen andre som blir med på den??:)

Jeg er med! Trenger det om jeg skal klare å gå ned noe før jul. Har jo også unnskyldningen på plass, at jeg blir dårlig av sukker :P

Ai ai ai, skyfrihimmel og moota. Der fikk jeg en utfordring rett i fleisen.. :)

Hele meg roper nei-nei!. Så jeg må spørre meg selv, hvorfor skal jeg ikke kunne kutte ut godterier for en begrenset periode? Hvorfor må jeg ha det? Hva skjer hvis jeg ikke får det på noen uker? Hva representerer godterier for meg?

Jeg har tenkt mye på at jeg liker det og ikke klarer å unngå det tidligere, men hva det representerer for meg har jeg ikke tenkt på før nå. De tankene jeg får nå er at det representerer belønning, det representerer å være bra nok til å kunne unne meg/fortjene noe. Og det representerer å kunne gjøre som jeg vil, spise som jeg vil. Altså ikke være på slanker'n, men å være fornøyd med meg selv.

-Og la meg bare med en gang få tilføye at jeg har hatt en trygg og god barndom fælt med kjærlighet :) jeg ser jo at jeg virker litt gal her.

Jeg gleder meg bokstavlig talt som en unge til godteri. Jeg legger så utrolig mye mer i det enn andre. Så det er nok viktig for psyken min å ha noe å se frem til i helga. Men kanskje det skal være en god middag, et kakestykke el.l i noen uker? Sånn kcal messig er det kanskje ikke så mye å hente, men det vil være en utfordring for hjernen

Jeg tror jeg må tenke litt mer på den jeg ;)

Jeg føler nesten litt jeg kan fortelle dere alt og noen ganger er det nesten som om jeg plumper ut med alt før jeg tar meg i det og innser at hele dib og bim kan lese alt jeg skriver. Det er litt synd. Jeg bruker denne gruppen til masse, men har så masse mer jeg må "kvitte" meg med, og jeg vet ikke hvor.. Ikke at det hadde vært spennende for dere å høre om da hehe :P

Enig med deg moota! Jeg har faktisk ikke tenkt på at denne tråden ligger åpen for alle :) og når vi poster et innlegg ligger den vel på forsiden frem til den blir skjøvet ned? Ja ja, føler ingen av oss har utlevert seg selv eller andre fo mye da. Men greit med en påminnelse.

Hei jenter. Her har sykdom vært på besøk siden mandag. Trening har uteblitt å gjett om jeg savner gymmet. Lille har vært syk siden mandag, i går var det min tur. Bihulesmerte begone! Stillstand denne uka både i mål og vekt.

Ønsker dere alle en fin helg.

Annonse

Føler meg enda litt stappa, men var på vekta i dag. Jeg var 83,1 kilo. Altså har jeg ikke gått opp på disse 2-3 ukene, men heller ikke ned (100g ned). Jeg er veldig fornøyd.

Selvfølgelig tok kjøkkenvekta mi kveld i går, så jeg får ikke målt og veid maten. Skal avgårde på mandag og gjøre ærend så jeg får se om jeg finner en ny da.

Har holdt meg til planen så langt i dag, har motstått den ene fristelsen etter den andre:))

Så da klarer jeg resten av dagen, helgen også:) jada optimistisk, men nå skal jeg pokker meg ned fra dette 70 tallet!!!

Har dere en plan for jula? Min er å ikke gå opp...ser den blir litt vanskelig:) skal i vertfall ikke veie meg 1.juledaghaha

Jeg har ikke vært veldig flink idag. Men har jo ikke vekt heller så det er vanskelig å få alt på plass. Blir bedre på mandag når jeg har fått kjøpt vekt igjen :)

Men pga godteri avtalen har jeg i alle fall styrt unna det nå mens barna sitter og gomler :P

Jeg er usikker på julen. Får julesokk om morgenen, men kan jo begrense ønskelisten i forhold til hva som skal være oppi.

Håper jeg har motivasjon til å begrense meg i det minste. Og viktigst av alt.. Julen må jo slutte når julen er over, ikke vare til midten av januar. Hehe

:P

Bllæææ, full av motivasjon motstått den ene fristelsen etter den andre. Så streiker f.. meg ovnen!!!helt død:( ikke lette og lage lavkarbo uten ovn for og si det sånn:(

Ikke den utgiftene vi trengte før jul heller :( håper det går på garantien, den er ikke så gammel..

Prøve å begrense kalori inntaket, men regner med vekten går opp eller står stille til mandag, da kroppen helt sikkert vill fylle opp karbohydrat lageret:(

Nedtur:((

Ovnen virker igjen:) var noe sikring greier, men ble noen karbohydrater før vi fant ut det:(

Men vekta viste 70,6 i dag, ned 2,2!! Super happy!! Super motivert til å fortsette lavkarbo videre , tror jeg må innom et parfymeri i dag å snuse på parfymer, har troa på 68 nå:)

Håper det er nedgang på flere:) vi trenger det nå før jul;)

Så bra moota og skyfrihimmel!! Også 2,2 kg da, skyfrihimmel, så BRA!!!

Som dere skriver, det er fort å glemme at det vi skriver er lesbart for alle. Jeg glemmer det selv, men samtidig har jeg ingen problemer med å stå for det jeg skriver. Det gjelder både her inne og på de andre forumene. Men føler ofte at dette er en lukket gruppe der vi er i vår egen verden. Må bare huske på at det er det ikke :)

Jeg har hatt en uke med mye ekstra. Var to dager i Oslo, og spise og drakk alt for mye. Og i tillegg ble det ekstra på lørdag. Hadde ikke regnet med nedgang i dag, og hvertfall siden jeg fikk mensen i går. Men vekta viste ned 400 g og er selvsagt veldig fornøyd med det. Frisørtimen begynner å bli innenfor rekkevidde nå. Kommer til å bestille meg time til slutten av neste uke, så da må jeg komme meg under 65 kg :)

I helga har jeg fått tre kommentarer på vekta mi, så nå begynner det tydelig å vises. Og det hjelper på, både motivasjon og selvtillit :)

Ha en fin uke, damer!! :)

2.sept - 73,3 kg

9.sept - Midje 95 cm, lår 63 cm - 72,6 kg

16.sept- Midje 94 cm, lår 62 cm - 72,2 kg

24.sept - Midje 94 cm, lår 61 cm - 71,5 kg

30.sept - Midje 93 cm, lår 61 cm - 70,6 kg

7.okt - Midje 93 cm, lår 61 cm - 70,3 kg

15.okt - 69,5 kg

21.okt- Midje 91,5 cm, lår 59 cm - 69,2 kg

28.okt. - Midje 90,5 cm, lår 58,5 cm - 68,1 kg

04.nov. - Midje 88,5 cm, lår 58 cm - 67,5 kg

11.nov - Midje 88 cm, lår 58 cm - 66,6 kg

18.nov - Midje 88 cm, lår 57 cm - 66,1 kg

25.nov - Midje 88 cm, lår 56,5 cm - 65,7 kg

Endret av Kortslutning

Gratulerer skyfrihimmel og kortslutning. Nedgang er topp.

I dag kom jeg meg endelig til gymmet. Hurray. Økta var tung og en del viljestryke gikk med til å komme meg til senteret. Godt etterpå! Ellers kjenner jeg en del på stress om dagen har eksamen 6desember og gleder meg ikke. Denne uka er det eksamenssamling så det blir bra.

Ellers har jeg og mannen giftet oss, jaggu på tide etter så mange år sammen. Helga ble da full av god mat og søtsaker så nå skuler jeg bare på vekta når jeg ser den ;) får vel driste meg opp på den til freddan.

Håper dere har en finfin mandag, nå venter jeg på farmen før det blir natta. :)

Så flink du har vært kortslutningkjekt og få kommentarer.

Gratulere løvemmamma som fru blir litt lavkarbo utfordringer på meg de nærmeste dagene, men jeg håper det skal gå bra,

Etter noen dager på ikke lavkarbokosthold er jeg tilbake på rett spor:) håper det ikke har ødelagt for mye...

Har lyst å begynne å trene, kanskje jeg skal ønske meg treningsutstyr til hjemme bruk i jul. Noen som har noe tips til hva jeg kan ønske?

God dag damer.

I dag viste vekta 76.4kg. Det er 1 kg opp. Ikke rart da jeg har spist tull hver dag!

Hvis jeg skal tenke meg om blir det vel faktisk slik :

Forrige fredag, mye godteri

Lørdag: mye sjokolade og dobbel dose taco

Søndag: flere kakestykker, spising av non-stop og marshmellows under pyntingen av kakene (bursdag)

Mandag: kaker og potetgull ( restebursdag)

Tirsdag: dobbel dose pizza til middag og ca 10 pepperkaker til kvelden (sånne små runde)

Onsdag: 2 stykker kringle på møte

Torsdag: 1 bolle på jobb is og ostepop hos ei venninne om kvelden.

Ai ai ai for ei liste!!!! Himmel og hav. Kunne ha stappet i meg mer også jeg... Kjøpt meg sjokolade i butikken, takket ja til is jeg ble tilbudt, spist restekake også på tirsdag også osv, det er jo helt sprøtt.

Tenk så mange fristelser det er i løpet av ei uke! Her har jeg latt det skrue og gå ei uke, og når jeg summerer opp blir jeg sjokkert. Jeg ser jo hvorfor jeg hele livet har vært overvektig. Det hjelper ikke å trene to ganger i uka hvis man spiser som dette. Nei, ikke har jeg lyst til det heller. Kroppen min har ikke godt av det, psyken har ikke godt av det og jeg vil ikke føre dette kostholdet videre til mine barn.

Så nå er det skjerping! God helg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...