Gå til innhold

Ergo baby eller babybjørn bæresele.. Erfaringer?!

Mavat

Anbefalte innlegg

Heisann! 

Skal på ferie til helga.. og tenkte å kjøpe en bæresele imorgen. Har dere noen tips og erfaringer dere vil dele når det gjelder disse to bæreselene?

Har skjønt at ergo`en er anbefalt av helsepersonell da babyen ligger mest i froskestilling.. men er det andre grunner til å ikke velge babybjørn isåfall?

Jeg har ingen forutsetninger for å kunne si at det ene er bedre enn den andre.. 

Erfaringer tas imot med takk :D!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi kjøpte babybjørn ONE, den nye som har kommet. Kjempe fornøyd med den. :) sku egentlig kjøpe ergobaby, men endte opp med babybjørn sin. Veldig god å bruke, og kan brukes på både lillebror og storesøster.

Anonymous poster hash: fc7c7...146

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen erfaring med BB selv, men jeg valgte Ergo pga dette med komfort for baby og bærer.
Søsteren min har en sånn standard-BB, men brukte den lite fordi det ble tungt og ubehagelig og babyen ikke trivdes så godt. Den nye, One, skal visst være mer ergonomisk.

Selv har jeg Ergo. Det stod mellom den og Manduca, men ettersom det var tilbud på Ergo like før jeg dro på ferie så kjøpte jeg den. Jeg er superfornøyd!! Datteren min (7 mnd) synes det var litt kjedelig å sitte oppi den hjemme etter en stund, men ute storkoser hun seg. Hun sitter trygt og godt vendt mot meg, men har god utsikt og får med seg det som skjer, så hun kan fint sitte der ganske lenge! 

Jeg har ikke forsøkt å bære på hofta eller ryggen, men det skal jeg gjøre etter hvert:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ergobaby! Mye bedre for barnas hofter. Jenta mi på 7 mnd sitter veldig godt i den. God for meg som bærer også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har baby bjørn. Hørt at den ikke er like bra for barnet, men alt med måte sier jeg! Han trives godt i den og vil helst sitte framovervendt. Syns ikke selv at den er ubehagelig tross at han er over 10 kg, men så har jeg ikke prøvd andre typer for sammenlikning og ikke bært han i den på langtur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Angelpack og er veldig fornøyd med den! :) Snuppa på 8 mnd kan sitte lenge i den, den er god for hoftene og hun pleier ofte å ta seg en blund. Jeg er 160 høy, mannen er over 180. Begge to kan bære henne godt!

Endret av lillagiraff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ergobaby! Uten tvil!:) Både for barnet og deg..Jeg har problemer med ryggen, og lurte veldig på om jeg kunne bruke bæresele. Med ergobabyen går det kjempe bra! Den støtter bra og er ingen problem å gå med i lengre tid. For barnet er den bedre pga hoftestillingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vanlig babybjørn. Og anbefaler den IKKE, sykt vond for mine allerede vonde skuldrer og rygg. Ender opp med lille nysgjerrig per på armen.. Så vurdere sterkt å kjøpe en annen heller. Ikke godt å gå å bære hele tiden heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har manduca, som er lik ergo baby. Bærer med hoftene og skuldrene, som gjør disse selene komfortable for oss voksne. Ergonomisk sett er disse også bedre for de små om får spredd vekten og ikke henger og dingler med bena. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips og erfaringer! Vi stikker innom babyshop før avreise imårra. Så blir spennende å se hva det blir til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...