Gå til innhold

når kom magen hos dere når dere var gravid første gang?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er førstegangs, og hadde en god blanding av mage og oppblåst frem til ca. uke 18-19. Men etter uke 20 har det vært en gravidmage. Kan fremdeles bli større om kvelden. På måling hos jordmor i uke 19 lå jeg 1 cm over vekstkurven. 

Ca. rundt uke 18, mener jeg å huske.

Det var stor kontrast da jeg ble gravid for andre gang, plutselig mellom uke 9 og 10, så begynte buksene å bli trange - enda jeg gikk ufrivillig ned i vekt!

Hadde samme startvekt på begge svangerskap, og normalvektig. Ingen svangerskap er like, det er sikkert og visst :D

Annonse

Gjest Bjørketreet

Jeg så forskjell på magen i uke 12 ca, og den har vokst jevnlig siden da. Jeg er nå i uke 21, men jeg har ikke blitt helt fortrolig med den magen, for den er ikke blitt en sånn gravid-kul enda.... Føler meg mer lubben egentlig, så vil ikke gå i stramme overdeler :P 

Husker jeg var mellom 4 og 5 mnd på vei og det så bare ut som jeg hadde lagt på meg litt.

Men når jeg passerte 5 mnd hadde jeg mage, og fra 6 mnd så jeg høygravid ut.

(Eller kalte det og høygravid, for de sa til meg at du er høygravid når magen er høy, rett under ribbeina. Men her ser det ut til å gå etter uker det og....)

Noen år siden jeg tenkte i måneder, ikke uker den gangen ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...