Gå til innhold

Erfaringer med sweeping?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er riiimelig lei av å være gravid, (har termin om 1,5 uke) og jordmor sa at jeg kunne komme innom på termindatoen og få en sweeping.

Det som er var at hun var ganske advarende med at "Dette er IKKE behagelig, og HELT opp til deg, det er ikke alle som takler en sweeping" osv.

Jeg satte meg opp likevel, men ser jo for meg at dette skal være ulidelig smertefullt pga advarslene fra jm, er det noen som har erfaring med sweeping?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144066670-erfaringer-med-sweeping/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Antar at det er det samme som stripping? Sikkert mange navn på dette :)

Jeg ble strippet med førstemann, og det var ikke behagelig. Ikke fungerte det heller :/ 

Samtidig har jeg hørt om mange som har gått i fødsel rett etterpå, så det må jo ha noe for seg. I så fall så tenker jeg at det må være verdt det. Man er gjerne veldig lei når man har kommet så langt ;)

Annonse

Jeg ble strippet i dag, aldri vært med på det før. Legen kom med advarsler opp og i mente om hvor vondt det kunne være, så jeg var kjempeengstelig da han satte i gang. Det var ubehagelig men ikke vondt....men så var ikke jeg helt moden enda...han sa han fikk "røsket" litt, men at han ikke kunne gjøre det bedre pga at babyens hode var delvis festet. Så om det hadde vært helt festet og åpningen større hadde han røsket enda mer, og da hadde det muligens blitt vondere :-)

Jeg har født før termin alle gangene, så har ikke prøvd det for å sette i gang ting, men de gjorde det under fødsel sist fordi riene stoppet litt opp. Det gjorde vondt, men bare akkurat mens hun holdt på. Etter det ble det full fart på riene i hvert fall. 

Hvis jeg hadde gått til termin og var lei, ville jeg nok prøvd det!

Ble strippet med nummer to, åtte dager på overtid, 3 cm åpning og moden. Hun kom senere samme dag så her var det effektivt :)

Var ikke smertefullt, pustet rolig og hadde en snill fødselslege så vil heller kalle det ubehagelig.

Endret av Høna08

Annonse

Ble strippet 3 dager over termin av jm, 6 dager etter fremdeles ingen fødsel, men fikk fødselslegen til å strippe meg på dag 6 og det er kjempevondt så mulig de må være skikkelig hardhendte om det skal hjelpe ;) gjenstår å se om det har noen effekt på meg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...