Gå til innhold

♥ Oktobermagene i 3. trimester ♥

Anbefalte innlegg

Jeg ventet lenge hjemme sist som endte med styrtfødsel rett innenfor døra på føden, derfor dro vi nå litt før vi kanskje hadde trengt. Hadde bare 2-3cm v ankomst men fikk bli pga forrige fødsel. Hadde da vi dro rier med 5-7min mellom som holdt seg sånn i 4,5t uten noen fremgang i antall cm så da ble jeg ganske motløs men plutselig satte det inn og da var frøkna født på 25min ;) mao en liten luring som plutselig kom veldig fort!

Fortsetter under...

Lykke til med fødsel alle oktobermager : ) følger litt ekstra med dere da jeg først var med her men hadde en ma i uke 10 ! Nå er jeg i januarklubben med en fin liten lillebror i magen og kommer noen uker etter dere !!

Lykk til ned innspurten og som sagt fødsel : ))

Lite å ingeting søvn i natt,prøvd å sove nå men går ikke.avventer,tenker at det liksom ikke er skikkelig på gang før vannet går,men kansje det ikke går nå 3 gang?

Jeg ville ikke ventet på at vannet skulle gå! Hos meg har kun vannet gått på nr 1. På de 4 siste har det ikke gått, de har tatt det ved ca 5 cm og da har jeg allerede vært på føden. Siden du er i uke 36 ville jeg ringt nå og forhørt meg med føden.

Lykke til med fødsel alle oktobermager : ) følger litt ekstra med dere da jeg først var med her men hadde en ma i uke 10 ! Nå er jeg i januarklubben med en fin liten lillebror i magen og kommer noen uker etter dere !!

Lykk til ned innspurten og som sagt fødsel : ))

Så koselig! Gratulerer med en liten lillebror! Jeg velger å ta til meg alle lykkeønskninger 8-) He he he Det samme til deg!

Lite å ingeting søvn i natt,prøvd å sove nå men går ikke.avventer,tenker at det liksom ikke er skikkelig på gang før vannet går,men kansje det ikke går nå 3 gang?

Jeg ville ikke ventet på at vannet skulle gå! Hos meg har kun vannet gått på nr 1. På de 4 siste har det ikke gått, de har tatt det ved ca 5 cm og da har jeg allerede vært på føden. Siden du er i uke 36 ville jeg ringt nå og forhørt meg med føden.

At vannet går er ikke alltid skjer. Min søster ble født i fosterhinnen. Altså alt var intakt. Men legen sprakk den kort etter hun var kommet ut.

Utrolig sjeldent at det skjer da.

Med meg og min andre søster tok legene vannet ved rundt 9 cm.

Jeg sitter nå her ennå. Fortsatt gravid. Her har det dabbet helt av de siste dagene etter at det flere ganger har tatt seg opp i styrke for så å gi seg igjen.

Stille før stormen er det vel noe som heter.

Min mann sier jeg ikke må føde før fredag som er rundt termindagen uansett. Han er opptatt hele denne uken og har ikke tid til å gå glipp av så mye før høstferien.

Håper jeg føder før høstferien selv for da har jeg mannen hjemme ihvertfall en hel uke :)

Her kom fosterhinnen samtidig så ville heller ikke ventet på vannet, 2 av 3 hos meg har det kommet samtidig med barnet og en gang tok de ved 9cm for å få barnet fortere ut.

Hos meg startet det med nedpress og vonde kynnere og stikninger når jeg gikk men tenkte ikke at det skulle bli fødsel samme natt for var ikke veldig voldsomt heller :) veldig godt å være ferdig med å føde, litt vemodig at det er siste gang og samtidig koser vi oss ekstra mye siden det er siste :)

Lykke til med innspurten dere som venter!

Annonse

Hmm må kansje snart ringe.tatt seg litt opp.holdt på jevnt nå siern 10.30..klarer puste meg gjennom ikke kjempe vonde enda men fødsel nr 1 startet sakte den og.har liksom

Tenkt at denne fødselen skal

Bli som

Nr 2.vannavgang å

Pang rett på.men må nok snart hive inn håndkle!

Fikk ikke til å svare så proft som dere andre, men termin 02/10. Ringte føden i dag bare for å spørre om det hadde noe hensikt å sjekke, men hun mente at med flergangsfødende så kunne man gå rundt med 4 cm åpning i en mnd uten fødsel, så det ville ikke indikere noe uansett.. Dessuten kunne de ikke gjøre noe for meg i dag uansett, fordi der var helt fullt.. Får vel bare vente litt til da.... Kjedelige greier! Hvordan står det til med dere andre i innspurten nå da??

Fikk ikke til å svare så proft som dere andre, men termin 02/10. Ringte føden i dag bare for å spørre om det hadde noe hensikt å sjekke, men hun mente at med flergangsfødende så kunne man gå rundt med 4 cm åpning i en mnd uten fødsel, så det ville ikke indikere noe uansett.. Dessuten kunne de ikke gjøre noe for meg i dag uansett, fordi der var helt fullt.. Får vel bare vente litt til da.... Kjedelige greier! Hvordan står det til med dere andre i innspurten nå da??

Høres slitsomt ut! Her er det masse kynnere og greier, men av en eller annen grunn bryr jeg meg ikke mye om det. Utrolig deilig. Blir litt slitsomt om det holder på lenge, men foreløpig går det greit. Har termin i morgen, og time hos jordmor, så får vi se om hun sjekker ståa der nede ;-) Føler jo veldig at det modnes her nå da, så torsdag kanskje? *he he he* De to andre fødslene har startet to dager over termin, så da kan det vel hende at denne gjør det også ;-)

Kommune-jordmora ville gjerne sjekke meg og kunne hjelpe til litt sa hun :-) så da er det dagens plan, kl 14.. Ville ikke vært stresset om jeg ikke visste at det går så fort når det først er i gang.. Tenker på barnevakt og at mannen skal være klar, om vi rekker fram osv.. Dersom hun får igang noe etterpå, så er vi klare :-)

Annonse

Kommune-jordmora ville gjerne sjekke meg og kunne hjelpe til litt sa hun :-) så da er det dagens plan, kl 14.. Ville ikke vært stresset om jeg ikke visste at det går så fort når det først er i gang.. Tenker på barnevakt og at mannen skal være klar, om vi rekker fram osv.. Dersom hun får igang noe etterpå, så er vi klare :-)

Skjer det noe nå da? :) Er spent på dine vegner! :D

1. Oktober nå ! Det er vår måned jenter.

Termin til helgen selv. Nå må han bare komme snart før jeg blir galen. Er ihvertfall 100 prosent sikker på at det blir oktobergutt.

Jippiiii :)

ENDELIG! :D

Håper din lille vil ut snart! Kjipt med overtid når alt man ønsker er å føde nååå! Selv håper jeg på en uke overtid da jeg har altfor mye igjen å ordne før babyen kan komme!

God morgen jenter! 1. oktober og min termindag er her :-) Er bare utrolig rart å være her helt sånn "plutselig". Utrolig hvor fort man plutselig synes det gikk, selv om det jaggu er lenge siden ultralyden også ;-)

Hadde en dårlig dag i går. Utrolig sliten og en hel haug med modningstegn som ble litt slitsomme utpå kvelden. Heldigvis roer alt seg når jeg går å legger meg, så i natt har jeg sovet litt bedre enn de siste dagene, og det trengte jeg!

Skal til jordmor etterpå, og da skal jeg driste meg til å spørre om hun kan sjekke modning. Er usikker på om hun gjør det...?

Er også utrolig nysgjerrig på hvordan det har gått med Sjokolademonster!

Jaja, jeg har nå endelig fått pakket sykehusbag'en i alle fall. Er vel greit det når man er på termin *hi hi hi*

God morgen jenter! 1. oktober og min termindag er her :-) Er bare utrolig rart å være her helt sånn "plutselig". Utrolig hvor fort man plutselig synes det gikk, selv om det jaggu er lenge siden ultralyden også ;-)

Hadde en dårlig dag i går. Utrolig sliten og en hel haug med modningstegn som ble litt slitsomme utpå kvelden. Heldigvis roer alt seg når jeg går å legger meg, så i natt har jeg sovet litt bedre enn de siste dagene, og det trengte jeg!

Skal til jordmor etterpå, og da skal jeg driste meg til å spørre om hun kan sjekke modning. Er usikker på om hun gjør det...?

Er også utrolig nysgjerrig på hvordan det har gått med Sjokolademonster!

Jaja, jeg har nå endelig fått pakket sykehusbag'en i alle fall. Er vel greit det når man er på termin *hi hi hi*

Håper du ble sjekket for modning! :) Selv har jeg time til jordmor i morgen. Det er like spennende hver gang. Har så smått begynt å pakke fødebagen. Tar litt etter litt. Er en bedagelig person som ikke stresser så veldig. ;)

Jeg har så vondt i baken når jeg våkner etter en lang natt. Tror jeg bruker rumpemusklene for å stabilisere meg så jeg ikke ligger meg over på magen eller tipper på ryggen. Er faktisk helt utrolig at man kan få gangsperr av å sove.

I dag greide jeg så vidt å gå til badet. Bekkenløsning og gangsperr. Haha, må ha sett skikkelig lur ut der jeg seig meg avgårde sidelengs mens jeg holdt i møblene.

I natt har jeg også drømt kjempemasse om fødsel. Blant annet om at jeg fødte hjemme alene, og syvåringen kom hjem og måtte ringe til sykehuset.

Andre var at vannet gikk og det bare fosset så mye at når jeg åpnet ytterdøren så rant det ut slik som når du bretter kanten på et basseng. Haha.

Tredje var at jeg ikke fikk føde naturlig og måtte i narkose. Når jeg våkner var jeg sikker på at jeg hadde fått feil baby.

Helt merkelige drømmer. Må være hormonene

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...