Gå til innhold

♥ Oktobermagene i 3. trimester ♥

Anbefalte innlegg

Blir spennende å høre, du får oppdatere oss  :) Blir lite søvn her også i natt, halsbrann fra helvete! Drikker melk og samarin og knasker lovehearts, men lille baby sparker et hvert forsøk på lindring tilbake opp halsen.. 

Fortsetter under...

Var til jordmor idag og fikk bekreftet mistanken om at babyen ligger i stjernekikker posisjon... hodet er festet og jeg har masse modningsrier og nedpress. Termin er ikke før 7.oktober, men hun trodde ikke jeg blir gående særlig lenger. Hun ville også sende meg på ekstra ultralyd over helgen for å se størrelse på baby.

Kjenner jeg virkelig blir stresset og urolig :-( Har ikke lyst å føde en stjernekikker.

Har noen av dere noe erfaring med dette ? Snudde babyen seg ? Gikk fødsel greit uansett eller ble det keisersnitt ?

Jeg har født to stk ;-) Har hatt langsom fremgang på fødslene, noe som bisstnok er vanlig på disse. Måtte ha drypp begge gangene for å få fart på sakene og har født de vanlig og uten store problemer begge to. Regner egentlig med at nr 3 kommer ut på samme måte ;-) Har aldri vært snakk om ks. Var på ul i dag for å bekrefte at den ikke lenger ligger i seteleie, og legen sa her at det var altfor tidlig å si noe om hvordan babyen kommer til å stille seg ved fødsel. Ingen av mine har forøvrig festet seg. Synes jordmora di kanskje overreagerer? Jeg har forøvrig termin 1. okt.

Annonse

Her kom lille frøkna i natt, 13 dager før UL termin og rett før min egen (som også har stemt de to andre gangene). Tregere forløp denne gangen etter styrtfødsel sist men alt i alt en fin fødsel. Veldig glad for å være ferdig :)

Her kom lille frøkna i natt, 13 dager før UL termin og rett før min egen (som også har stemt de to andre gangene). Tregere forløp denne gangen etter styrtfødsel sist men alt i alt en fin fødsel. Veldig glad for å være ferdig :)

Gratulerer så masse  :)

Gratulerer så masse :)

Merker jeg blir litt ekstra utålmodig nå som oktobermagefødslene har startet! Har hatt masse kynnere/maserier det siste døgnet, så lurer litt på om jeg kanskje tjuvstarter og føder i september jeg også - blir spennende å se om det tar seg opp eller roer seg ned i løpet av helga!  :D

Underveis og Nr.6, hvordan går det med dere? Og dere andre der ute, noen fler som ikke klarer å vente til oktober?  :)

Jo, er vel samme som deg, egentlig, Påfuglbarn. Hatt mye kynnere i natt og i dag. Går rundt med en konstant "spenning" i livmora som er litt irriterende ;-) Er jo noe som skjer, men er jo umulig å si når. Kan være i natt, eller neste uke 8-)

Jeg merket ikke så mye til det, annet enn som et ras av kynnere. Da jeg tok meg på toppen av magen syntes jeg at jeg kjente hodet, men avfeide det tol keg la meg og fikk klemt og kjent litt bedre (lett å kjenne leie på meg). Termin 1. okt. Er litt usikker på hvordan jeg skal forholde meg til det dersom den blir liggende slik over helga... Noen tanker? Skal egentlig reise bort alene fra mandag til tirsdag også... Hm...

Oi, seriøst, snudde den seg igjen?! Kanskje ringe til føden og høre med dem? :) Jeg skal bli strippet/tøyd 1.okt.dersom det ikke skjer noe innen da. Men har kjent noe rart i hele ettermiddagen, er litt engstelig jeg må føde i natt ... begynner å få panikk...og det kommer sånne regelmessige tak...

Annonse

Den snudde seg igjen, heldigvis, så nå ligger den rett vei *puh* Føler med deg når det kommer til panikken. Her tenker jeg heldigvis ikke så mye på det og er ikke redd denne gang. Kommer ikke til å nøle når det kommer til epidural dersom jeg kjenner jeg blir redd smerten, eller det blir dårlig fremgang som de to første. Det er deilig å slippe det, og utrolig slitsomt når man er redd! Har også termin på tirsdag, og skal til jordmor. Cil nok be om at hun sjekker modning, men vil ikke bli strippet. Tror jeg 8-) Lykke til og det skulle utvikle seg til fødsel ila natten ;-)

Her har jeg hatt litt slim men det betyr jo ikke noe forstår jeg. Kynnerne blir sterkere og tettere for hver dag som går, og har fått vondt bak i korsryggen i dag. Men tror det er muskulært. :/ Stikkinga er der bare jeg beveger meg. Har enda 3 uker til termin. Så tar det helt med ro. Huset er fortsatt ikke ferdig så... :/

Først gratulerer til dere som har født!

Snuppa mi har ligget i seteleie siden uke 32, men denne uka snudde hun seg heldigvis tilbake i rett leie (ferdig med uke 36 nå). Fikk bekreftelse på ul i dag. De ville ha meg inn igjen om 2 uker for å sjekke at hun holder seg på plass. Må jo ta ks hvis hun ligger i sete pga for smalt bekken. Så nå er jeg ganske lettet og glad. Nytt mål nå er at hun ikke kommer før 10 oktober (termin 26)..Er alene med datter på 3 frem til det. Mannen er ute på båt og bruker 2 døgn hjem.

Dere får krysse fingrene for meg, sist gikk vannet på termin med himmelkikker (endte i ks etter 3 døgn)

Her begynner og panikken,min mens termin er 19 okt ul termin 1 nov.var hos jordmor på onsdag pga mye vondter kynnere og slim osv.hadde 2 cm åpning ig litt moden.født 3 uker før før. Hun sa innen en uke! I dag har det tatt seg kraftig opp.klart og duppe av 20 min nå i tilfelle.mener det kan gå fort denne gang og siden jeg har hatt truende start på fødsel uke 20.lykke til alle sammen!!:)

Etter tre dager med masse vonde kynnere begynner jeg nå å bli veldig klar! Hver kveld blir det regelmessig, 10 min i mellom, men så gir det seg.. Stemmer visst at nummer tre er en luring, for så lang tid har ikke de andre brukt på å forberede seg.. Her har det gått fort når det først river løs, så spent på om vi når fram også.. Har liksom alle tegn på at det skal skje; løs mage, nedpress, vonde kynnere og mensmurring... Hvor lenge kan man gå slik da....??

Her begynner og panikken,min mens termin er 19 okt ul termin 1 nov.var hos jordmor på onsdag pga mye vondter kynnere og slim osv.hadde 2 cm åpning ig litt moden.født 3 uker før før. Hun sa innen en uke! I dag har det tatt seg kraftig opp.klart og duppe av 20 min nå i tilfelle.mener det kan gå fort denne gang og siden jeg har hatt truende start på fødsel uke 20.lykke til alle sammen!!:)

Kanskje det skjer noe da Bolla?

Meen, man kan gå ganske lenge med 2 cm åpning altså. Håper babyen din holder seg inne en uke til da, siden UL.termin oftest er riktig. Uansett, masse lykke til! :)

Etter tre dager med masse vonde kynnere begynner jeg nå å bli veldig klar! Hver kveld blir det regelmessig, 10 min i mellom, men så gir det seg.. Stemmer visst at nummer tre er en luring, for så lang tid har ikke de andre brukt på å forberede seg.. Her har det gått fort når det først river løs, så spent på om vi når fram også.. Har liksom alle tegn på at det skal skje; løs mage, nedpress, vonde kynnere og mensmurring... Hvor lenge kan man gå slik da....??

Når er termin da?

Jeg har desverre har regelmesdige kynnere i flere uker men jeg orker ikke ta tiden siden de ikke er vonde nok. Jo flere barn man føder, jo mer kynnere mot slutten (som oftest) Så man kan nok gå sånn i en mnd eller to. Har du fått sjekk av modning hos jordmor?

Kan vel være greit om babyen er inne en liten stund til uansett, Bolla, men dersom det ble fødsel på deg, så håper jeg alt gikk bra! Her gikk jeg med 2 cm i to-tre uker som førstegangsfødende, så har altså ingenting å si for meg i alle fall :-P

Masse kynnere her også, og jeg kjenner også at det dytter på endetarmen *he he he* Babyen har ligger nå med ryggen så og si midt på magen og det er egentlig litt ubehagenlig! Blir liksom så rett opp når den dytter på :-S Har time igjen hos jordmor på tirsdag, så da tror jeg at jeg skal be om at hun sjekker åpening, men det gjør de kanskje uansett på termin?

For min del er det flott at baby ikke har kommet før. Da har vi fått vært igjennom alle bursdagene som kom på rad her, uten å skuffe storebror (han eeeelsker selskap!). Han skal avgårde nå snart, så etter det kan babyen bare komme 8-)

Lite å ingeting søvn i natt,prøvd å sove nå men går ikke.avventer,tenker at det liksom ikke er skikkelig på gang før vannet går,men kansje det ikke går nå 3 gang?

Jeg ville IKKE ventet på vannet! Det går jo virkelig ikke hver gang. Er det 5 minutter imellom så drar du! Har ei venninne som ventet på at det skulle begynne å gjøre like vondt som sist. Endte med nær bilfødsel ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...