Gå til innhold

♥ Oktobermagene i 3. trimester ♥

Anbefalte innlegg

Hei, oppdaget nettopp at jeg er i 3.trimester faktisk, tiden går fort. Termin 1.oktober, barn nr.2 . Er i ganske god form, bare litt plaget med bekkenløsning, smerter i korsryggen, kramper i bena. Gått opp 7 kg.hittil :)

Fortsetter under...

Har termin 17 . oktober. Da får storebror en lillebror. Jeg har vært i gjennom et samlivsbrudd denne våren, så spent på hvordan det blir å være alene med to små...

Formen er fin og jeg går turer de dagene eldstemann er hos pappaen. Men sliten i bekkenet og ryggen om kvelden.

Litt tungt å være gravid når det er så varmt, ser frem til å bli ferdig. Men samtidig er livet ganske greit med en selvstendig 3åring. Spent på hvordan det blir med en liten en igjen i huset :-)

Jeg ble selv alene da jeg var 6 mnd på vei med hun som er 5 år nå. Det var TUNGT! Hadde fra før en 2åring og 3 til! Men det gikk bra med litt avlastning fra moren min. Håper du kom styrket gjennom bruddet! Klem.

Takk for svar! Godt å høre at flere har opplevd det samme.

Er veldig spent på hvordan det blir, men tror det kommer til å gå bra. Har mye familie og venner rundt meg, og faren vil gjerne bidra selv om vi ikke er sammen lenger.

Har termin 17 . oktober. Da får storebror en lillebror. Jeg har vært i gjennom et samlivsbrudd denne våren, så spent på hvordan det blir å være alene med to små...

Formen er fin og jeg går turer de dagene eldstemann er hos pappaen. Men sliten i bekkenet og ryggen om kvelden.

Litt tungt å være gravid når det er så varmt, ser frem til å bli ferdig. Men samtidig er livet ganske greit med en selvstendig 3åring. Spent på hvordan det blir med en liten en igjen i huset :-)

Jeg ble selv alene da jeg var 6 mnd på vei med hun som er 5 år nå. Det var TUNGT! Hadde fra før en 2åring og 3 til! Men det gikk bra med litt avlastning fra moren min. Håper du kom styrket gjennom bruddet! Klem.

Takk for svar! Godt å høre at flere har opplevd det samme.

Er veldig spent på hvordan det blir, men tror det kommer til å gå bra. Har mye familie og venner rundt meg, og faren vil gjerne bidra selv om vi ikke er sammen lenger.

Så bra! :) Går nok fint skal du se! :)

Så hyggelig med litt oktober-aktivitet:)

Jeg har termin 21. oktober, og venter da en en lillebror, storebror på 4 år går spent å venter:)

Formen er så som så, har ett kranglete bekken. Så føler jeg for alvor har gått inn i rugetid nå;)

Så hyggelig med litt oktober-aktivitet:)

Jeg har termin 21. oktober, og venter da en en lillebror, storebror på 4 år går spent å venter:)

Formen er så som så, har ett kranglete bekken. Så føler jeg for alvor har gått inn i rugetid nå;)

Ruger jeg og. :) Føler for å starte redebygginga jeg,, men kan ikke, siden huset vårt er en byggeplass pr.dd. :/ Totalrenovering tar jammen meg lang tid!!! Men det blir bra når vi får flytta inn i september! :)

Jeg har termin 25. Oktober, venter ei lita tulle :) Har slitt med kvalme og oppkast i hele svangerskapet, men det har roet seg litt. Er sykemeldt 40% fra min 100% stilling, det har jeg vært siden uke 11-12..

Annonse

Jeg har termin 27.okt, og venter en liten gutt :) gått opp 5 kg.. Har vært i 100 % jobb til nå, men vurderer å høre med legen om å gradere pga prolaps i ryggen :/ holder tilbake redebyggingen min litt jeg! Føler jeg gjerne kunne vært ferdig nå hvis jeg hadde gjort alt jeg ville :P

Jeg har termin 8. oktober, første gang, venter en liten gutt. Er fortsatt fin i formen. Startet på jobb i dag etter 2 uker ferie, men har ferie igjen allerede neste uke. Deretter blir det 4 uker på jobb før perm. Dagene går så fort!

Har dere fått på plass alt man trenger? Når planlegger dere å starte på fødebagen? :-)

Jeg har termin 8. oktober, første gang, venter en liten gutt. Er fortsatt fin i formen. Startet på jobb i dag etter 2 uker ferie, men har ferie igjen allerede neste uke. Deretter blir det 4 uker på jobb før perm. Dagene går så fort!

Har dere fått på plass alt man trenger? Når planlegger dere å starte på fødebagen? :-)

Termin 18.10. Ikke fått på plass noen ting. Ser ikke helt vitsen siden vi skal flytte inn i vårt totalrenoverte hus ca 01.10. Vi leier leilighet mens vi pusser opp. Skal bestille vogn ila september. (1 ukes leveringstid) Resten skal mannen ta seg av å skaffe tilveie etter innflytting. :P Har funnet fram alt babytøyet, men ikke vaska det enda. Det blir gjort i nyhuset. Skal vaske noen få sett å ha klare (i tilfelle hun kommer før tida) men jeg tror ikke det blir å skje. Bagen pakker jeg aldri klar før ting skjer, men jeg tenker over hva jeg skal ha med og skriver en liste i god tid. Når termin nærmer seg legger jeg oppi litt nå og da. Er 6.gangs så stresser ikke. :P

9 uker igjen her. Hvordan er formen damer??

Formen min har dalt veldig siste uka. Utrolig trøtt og sliten! :/ Har sikkert med at ungene enda har ferie fra skole/bhg. Mannen er på reisejobb på andre uka... :( Vekt siste kontroll (uke 30+1) = 63, 5 kg, minus 300 gr fra forrige kontroll. Sf-mål har flatet litt ut fra å ligge godt over den røde streken til å ligge midt på, 28 cm.

Akkurat nå føles det meste tungt... Trenger vel ikke si at jeg gleder meg til skole-/bhgstart?

Har fortsatt ikke skaffet en eneste babyting... Har masse tøy fra før da. Men ikke vogn, bilstol osv..

Annonse

49 dager igjen og jeg har lite med energi. Hatt en super ferie heldigvis, og nå er det tilbake til hverdagen med bhg og mann i jobb.

Alt virker å gå som det skal med baby i magen og det er masse liv gjennom dagen. Siden jeg har født to stjernekikkere fra før merker jeg at jeg blir påvirket, og litt desillusjonert, nå som den har ligget med ryggen på høyre sizd en smau uke. Gir økt risiko for stjernekikker. Vil gjerne ikke ha en forhalet fødsel med drypp denne gang :-S I dag har den oppført seg bedre og ligget med ryggen delvis mot venstre igjen. Alt man henger seg opp i, altså!

Siden dette er tredjemann, så har vi ikke kjøpt en ting. Skal bare ja et nytt og lettere bilsete ;-)

9 uker igjen her og på torsdag. Magen er tung og alt føles litt som tiltak...

Var på JM kontroll idag og alt er som det skal være :)

Men tanken om at 9 uker fort kan bli til 11 som første gangs er tung :(

Ja, der sier du noe! Nå har 2 av mine barn kommet 4 dager over termin, og to har kommet 5/6 dager før termin (min nr 4 ville ikke ut, jeg ble igangsatt 13 dg over...) Tror ikke det skjer igjen da, så er positiv og satser på at det blir max 5 dg over her. Men man vet jo aldri... :/

49 dager igjen og jeg har lite med energi. Hatt en super ferie heldigvis, og nå er det tilbake til hverdagen med bhg og mann i jobb.

Alt virker å gå som det skal med baby i magen og det er masse liv gjennom dagen. Siden jeg har født to stjernekikkere fra før merker jeg at jeg blir påvirket, og litt desillusjonert, nå som den har ligget med ryggen på høyre sizd en smau uke. Gir økt risiko for stjernekikker. Vil gjerne ikke ha en forhalet fødsel med drypp denne gang :-S I dag har den oppført seg bedre og ligget med ryggen delvis mot venstre igjen. Alt man henger seg opp i, altså!

Siden dette er tredjemann, så har vi ikke kjøpt en ting. Skal bare ja et nytt og lettere bilsete ;-)

Har ikke hatt ferie jeg... Som jeg lengter etter litt friiii..... Sol, bading... Ååhh.... heldige deg! Har vært hjemme med barna jeg hele juli og til nå! :/ Vi skal ha en ferie når baby kommer ut da... Spørs om det er menneske igjen av meg da...

Håper du slipper en ny stjernekikker! Jeg har hatt to barn som lå med ryggen til høyre ved fødsel, men de lå riktig innstilt med hodet! Takk Gud!

Gaaah! Hva er det med barna mine da? Nå har babyen, etter å ha ligget så stabilt og fint, tatt helt av inni magen! Romstrerer frem og tilbake. Ligget et par dager i seteleie og må har den jaggu lagt seg på tverra! Godt jeg skal til kordmor om et par dager, for jeg kjenner det okkuperer litt mye av tankene mine. Ønsker meg bare en normalt forløpende fødsel denne gang! Aff... Kan den ikke bare legge seg med hodet ned i alle fall???

• 2 uker senere...

Hvordan går det jenter? Nærmer seg nå! ;)

Flere enn meg som ser fram til å få kroppen sin tilbake? :P Begynner bli litt lei av vondter og plager nå. Trenger ikke være mer enn 4-5 uker igjen for mitt vedkommende! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...