Gå til innhold

Hva betyr det når man får beskjed om "for" høy Hcg?

Anbefalte innlegg

Jeg var hos legen i dag og fikk beskjed på Hcg prøven min. Jeg var 8+3 da prøven ble tatt og fikk et resultat på 53 000. Dette var visstnok "for" høyt så jeg ble henvist videre til tidlig UL. Men er det noen der ute som vet hva det betyr å ha "for" høy Hcg, tenom selvfølgelig at jeg er gravid.. :-)

Fortsetter under...

Jeg fikk henvisning til UL da jeg var 8+4 pga for lav hcg og lav stigning. Gynekologen sa at de får henvisninger hele tiden fra leger som ikke kan nok om Hcg, og at disse prøvene ikke skal tas på denne tiden av svangerskapet for å bekrefte "normalt" svangerskap da variasjonene er for store til å kunne brukes. Alt var ok med meg, og jeg fikk streng beskjed om å si til legen min at jeg ikke skulle ta flere Hcg, men heller ta ny UL dersom det var grunn til bekymring. Krysser fingrene for deg og regner med at du får en fin UL. :)

Vet du når du skal ha time? 

Så vidt jeg kan se fra tabellene som ligger ute på verdensveven så er det ikke veldig høyt i det hele tatt. Kan jo være helt opp til 300 000!! Men legen sa hun hadde snakka med gynekologen på sykehuset og de ville ha meg inn. Er jo hyggelig og bli fulgt godt opp da, men er overhode ikke bekymret, bare glad for at det fortsatt er liv laga der inne :)

Annonse

Jeg fikk henvisning til UL da jeg var 8+4 pga for lav hcg og lav stigning. Gynekologen sa at de får henvisninger hele tiden fra leger som ikke kan nok om Hcg, og at disse prøvene ikke skal tas på denne tiden av svangerskapet for å bekrefte "normalt" svangerskap da variasjonene er for store til å kunne brukes. Alt var ok med meg, og jeg fikk streng beskjed om å si til legen min at jeg ikke skulle ta flere Hcg, men heller ta ny UL dersom det var grunn til bekymring. Krysser fingrene for deg og regner med at du får en fin UL. :)

Vet du når du skal ha time?

Vet ikke når timen blir. Hun skulle ringe meg i morgen. Sikkert ila neste uke kanskje..

Svar: det betyr aldeles ingenting. Det er ingen vits å ta hcg så sent i svangerskapet. Tallene spriker enormt, og det varierer veldig om det dobles eller ei. I dag ble jeg hastesendt til skehuset med for lav stigning, men hadde likevel et sprellende kirsebær.. Nå tar jeg i alle fall livet med ro frem til uke 17.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...