Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen av dere som har prøvd begge, eller bare Menopur? Har selv gått på Puregon ved alle tre forsøk. Ble ganske få egg de to første gangene, men ble litt overstimulert siste gang og fikk da ut tjue. Dessverre har det til slutt vært igjen bare ett eller to gode nok befrukta egg, så lurer litt på hva man kan gjøre for å bedre kvaliteten. Har hørt at Menopur skal gi bedre eggkvalitet, men litt færre egg. Er dette deres erfaring? Er Menopur vanlig sprøyte eller penn? Takler ikke helt tanken på vanlige sprøyter :P men klarer pennen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

denne skal jeg følge med på :P skal også "bytte" fra puregon til menopur dette forsøket...

så vidt jeg vet, kjærepære, er at det er sprøyter som du må trekke opp selv og blande fra ampullen... så, mye mer styr enn puregon, men tipper det er bare å ha gjort det en gang, så går det greit...

har du ikke satt ovitrelle/pregnyl da? det er jo vanlige sprøyter :)

krysser fingrene for at menopur gjør susen for oss begge xx

Skrevet

Hadde puregon første forsøk. Fikk ut åtte egg. Fire befruktet. To satt inn da kvalitet ikke var noe særlig på noen av de. Endte i kjemisk.

Andre forsøk med menopur. Seks egg ut. Ingen befruktet. Forsøk avbrutt.

Skrevet

Ovitrelle får jeg som penn, takk og pris. Hadde den som sprøyte første gang, og det var skikkelig ekkelt, syntes jeg. Lurer på om de har gått fra å være sprøyter til penn, rett og slett. Kanskje like greit å fortsette med Puregon, etter det Sunfly forteller...kanskje icsi er et alternativ? 

Skrevet

Ovitrelle får jeg som penn, takk og pris. Hadde den som sprøyte første gang, og det var skikkelig ekkelt, syntes jeg. Lurer på om de har gått fra å være sprøyter til penn, rett og slett. Kanskje like greit å fortsette med Puregon, etter det Sunfly forteller...kanskje icsi er et alternativ? 

jeg har jo hatt over et årspause, så kan godt hende ovitrelle er gått over til å bli penn :D

Jeg har hatt 3 offentlige forsøk på riksen med puregon, nå skal jeg i gang hos aleris, og på forsamtalen der, så himlet legen med øynene da jeg sa jeg BARE hadde fått puregon... det er fordi hos mange, så kan et lite skifte i medisiner føre til at det lykkes...

så selv om sunfly har dårlig erfaring, er det ikke sikkert at du vil få den samme erfaringen...

når det gjelder sprøyter, så vet jeg at man kan få de satt hos fastlegen, hvis det er vanskelig selv...

:)  Men er du allerede satt til å få menopur, eller er du bare ute og sonderer litt??

Skrevet

Det at ingen egg ble befruktet har ikke med medisin valg å gjøre. Her er det svømmerne til mannen det står på....

Skrevet

Ellers er jo Gonal-f et alternativ. Den kommer i penn, og jeg har fått fine embryo på kort regime. Første gang sju egg ut, seks befruktet, ett inn og fem på frys og alle overlevde opptining. Andre forsøk var sju ut, seks befruktet, ett inn (som har termin 3. august) og to på frys.

Tror Ovitrelle har gått over til å bli penn. Mye bedre.

Skrevet

Kort regime har jeg prøvd, da fikk jeg kun tre egg ut, så det vil de nok ikke prøve igjen. Hehe, jeg sonderer nok bare terrenget selv, klinikken har ikke sagt noe om Menopur. Sprøytene må vel tas på kvelden? Uansett så er jeg på jobb til alle tider legekontoret er åpent, så må nok ta dem selv. Takk for innspill :)

Jeg bruker forresten donor, så svømmerne skal det nå ikke stå på. Fikk åtte befruktet sist, de blir bare ikke gode nok in the end.

Skrevet

Puregon på første forsøk, endte i 12 egg ut, ett befruktet, negativ test. 2.forsøk prøvde vi Menopur, endte med 6 egg ut, 4 befruktet, to satt inn, det ene egget delte seg og tilslutt fikk vi trillinger. Altså opplevde vi betydelige bedre embryo ved Menopur enn Puregon.

Anonymous poster hash: dfadf...453

Skrevet

Glemte å føye til at jeg hadde kort protokoll med Puregon som gav en for rask akselerasjon av follikkelutviklingen. Med Menopur hadde jeg lang protokoll, i tillegg fikk vi prøve embryoglue.

Skrevet

Puregon på første forsøk, endte i 12 egg ut, ett befruktet, negativ test. 2.forsøk prøvde vi Menopur, endte med 6 egg ut, 4 befruktet, to satt inn, det ene egget delte seg og tilslutt fikk vi trillinger. Altså opplevde vi betydelige bedre embryo ved Menopur enn Puregon.

skikkelig fulltreffer :P gratulerer med trillinger :)

Gleder meg ti menoppur jeg nå :D

Skrevet

Puregon på første forsøk, endte i 12 egg ut, ett befruktet, negativ test. 2.forsøk prøvde vi Menopur, endte med 6 egg ut, 4 befruktet, to satt inn, det ene egget delte seg og tilslutt fikk vi trillinger. Altså opplevde vi betydelige bedre embryo ved Menopur enn Puregon.Anonymous poster hash: dfadf...453

Takk for det! Og husk at det ordner seg for de aller aller fleste tilslutt selv om man kanskje ikke tør å tro det selv.

Skrevet

Puregon på første forsøk, endte i 12 egg ut, ett befruktet, negativ test. 2.forsøk prøvde vi Menopur, endte med 6 egg ut, 4 befruktet, to satt inn, det ene egget delte seg og tilslutt fikk vi trillinger. Altså opplevde vi betydelige bedre embryo ved Menopur enn Puregon.Anonymous poster hash: dfadf...453

Og tilslutt må jeg bare si at Menopur er bedre enn Puregon, iallefall sa de det ved klinikken vi brukte. Ikke bli skuffet om det blir få egg, istedet får du gullegg! :-)

Skrevet

Jøss, trillinger, det må jeg si!!! Grattis :D Tenk om alle hadde vært så effektive, hehehe! Ja, ser jo ut som Menopur kan gi bedre egg, men fader som jeg kommer til å grue meg til sprøytene, klarer jo såvidt de pennene :P Men i nøden spiser fanden fluer og så videre :D

Skrevet

Jeg skal bytte fra puregon til Menopur. JEg fikk beskjed at kvaliteten på eggene mine kommer til å bli bedre da klinikken i danmark sa eggene mine delte ikke optimalt etter befrukting. skal også bruke litt kraftigere doser. Gruer meg veldig til å drive å blande produktet selv. Skal vist bruke et annet stoff en ovitrelle som eggeløsningssprøyte også...

Skrevet

Vi får håpe at det ikke er så mye å grue seg til som vi tror, Vizzy, det høres nok bare litt skummelt ut med det samme. Hva tenker dere som har prøvd Menopur, er det vondt å sette? Sånn i forhold til penn? Verre enn Orgalutran, om noen har prøvd det? Tror ikke jeg gruer meg til å blande, kun stikket :P Og om det skal oppbevares kaldt osv så blir det pes om jeg skal til Danmark på tur med jobben...

Skrevet

Stikkene går sikket bra det også, Kjærepære. Jeg syntes Orgalutranen var pyton i starten og den føler jeg har fått god dreis på. Du er jammen tøff som drar på tur med jobben i sprøytetiden. Jeg backer ut av alt jeg. Jeg har takket både nei til jobbtur og treff med alle jeg gikk på vidregående skole med.

Skrevet (endret)

Synes Orgalutran var verre enn Menopur. Kan ikke huske at stikket gjorde vondt, men jeg var jo vettskremt av hele sette-sprøyte-på-meg-selv-opplegget.

Endret av Lillie Vanillie
Skrevet

Jeg synes at dei lange sprøytene som på Klexane (blodfortynnende) er verst. Og den har jeg tatt i heile 4 uker (blir man gravid så går man enda lengre påd en) hver gang sammenligna med stimuleringssprøytene som må tas max 10-12 dager. Ja Orgalutran var heller ikke noe favoritt her ;)

Å blande medisin vil nok gå bra ;)

Tror ikke at det er et fasit på dette hvilke av dei to er bedre. For noen passer den ene, for andre vil den andre passe bedre. Vi er forskjellige og kroppen reagerer forskjellig. I den private og i utlandet vil nok legene prøve mye forskjellig. Det er som regel ikke i det offentlige. Der ble jeg satt på gonal og gikk på samme dose til siste forsøk. Ved siste forsøk var legen min på ferie og jeg var på ul hos en ung en og han sa, hmmm, jeg tror vi kan skru opp dosen og prøve puregon. Det ble en raskere stimulering den gangen.

Nå i det private fikk jeg omtrent velge hva jeg ville gå på. Bare dosene satt legen.

Skrevet

hehe jeg er motsatt av dere, stikkene bekymrer meg ikke... orgalutran, ovitrelle var null problem.... MEN Jeg er så klumsete... så gruer meg til å blande og styre med det....

har ei venninde som er sykepleier... kanskje sniker til meg litt hjelp fra henne :P

Jeg er så klar for nye forsøk nå! det er så deilig!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...