Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er i uke 17 og reiser til Kreta imorgen !

Legen min sa jeg kunne spise som i Norge . Dvs han mente det var null problem å spise salat f. Eks .. Hva tenker dere ?? Bakteriene i vannet deres er jo ikke farlig for foster så isbiter bør vel heller ikke være noe problem ?? Hadde jo vært deilig med gresk salat minus feta og cola med isbiter : ))

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144066629-gravid-hellas-og-mat/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var i Hellas nå i sommer, og jeg drakk drikke med isbiter og spiste salat. Holdt meg unna fetaosten, sauser og dip med egg, majones osv. Passet på å bestille kjøtt som jeg visste at det var lett og steke godt. Har aldri opplevd å bli dårlig i magen av å spise mat i Hellas. Jeg tror de har mange av de samme bakteriene som vi har og er vandt med. I Bulgaria ble jeg dårlig i magen, og det tror jeg er fordi de har en annen bakterieflora enn oss. 

Kos deg i Hellas du.

Jeg var nettopp på Rhodos, og fikk enkle råd fra min lege som jeg forholdt meg til. Ingen salat osv som jeg ikke hadde kontroll på selv hvor godt det var vasket, ingen isbiter dessverre, og holdt meg selvsagt unna fetaost og katter...alt kjøtt var godt gjennomstekt, kjøpte ikke frukt av strandmannen da jeg ikke fikk vasket det skikkelig der nede, men vasket selv frukt på hotellet og spiste det.

Stol på deg selv og magefølelsen din tenker jeg :) God tur :)

Jeg var i Frankrike i år, snakket med flere leger først. Pass på å kun spise pastauriserte oster ( brie ol var ok) holde seg unna dyravføring.

Det var det eneste.

Og selvsagt ikke spise det som har stått fremme i mange timer ol

Jeg drakk brus med isbiter :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...