Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Det skjer ikke så mye her, og jeg regner nå med at det blir igangsetting på fredag. Ekstra skremmende for en som ikke måtte gå på overtid med førstemann og som har fødselsangst.

Er det noen som kan fortelle meg om erfaringer fra igangsatte fødsler - var disse verre/annerledes enn andre fødsler?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144066605-igangsetting-av-f%C3%B8dsel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min igangsatte fødsel var raskere enn den naturlige. Dermed også mer intens. Lite pauser. Men ble fort ferdig da! :) Synes fødselen var fin og kan gjerne bli satt i gang nå med nr 3 også. (ble igangsatt med tablett + de tok vannet + jeg fikk drypp, så prøvde det meste) Tok totalt 5 timer fra første rie til ungen var ute. Ingen sying.

Jeg er igangsatt med begge mine. Førstemann med modningspiller, det tok ca 7 timer fra første rie til babyen var ute. Med andremann var jeg overmoden og fikk drypp, super fødsel, ferdig på 50 minutter og super form etterpå. Ingen grunn til å være mer bekymra for igangsetting, vondt er det jo uansett, og babyen skal ut. Det beste med å føde nr 2 er at kroppen din vet hva den går til!

Lykke til!

Annonse

Tror mye av myten bak vonde igangsatte fødsler bunner i at de verste historiene gjerne blir fortalt av de dom blir satt igang med første barnet. Flrstegangsfødsler er gjerne langdryge og vonde, og når de blir igangsatt i tillegg, så er kanskje det ekstra tøft. Men når man skal ha nummer to, tre, fire osv. så blir kanskje ikke igangsatt fødsel så ille fordi kroppen husker, og vet hva den skal gjøre. Det sies jo at det kan være vanskeligere å få satt igang førstegangsfødende enn flergangsfødende.

For meg var det slik:

Nr 1: Naturlig fødsel, tok 27 timer. Veldig vond.

Nr. 2: Igangsatt med drypp. Tok 3 timer. Drømmefødsel.

Nr.3: Igangsatt med modningspille. Tok 45 minutter. Virkelig en lett drømmefødsel.

Ble satt igang på tirsdag.

Fikk 2 piller, og etter den andre, kom riene ganske fort. Tre timer etter var han ute.

Det veldig intense rier, som kom Ca hvert minutt. Men de må ha vært veldig effektive, for det gikk virkelig unna. 3 min med pressrier, så var han ute.

Er mye sprekere etter fødsel denne gangen enn forrige( som varte mye lenger).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...