Anonym bruker Skrevet 24. juli 2013 #1 Skrevet 24. juli 2013 Jeg har veldig flyskrekk og reiser til Spania i morgen. Normalt tar jeg noen glass vin før jeg går ombord og så klarer jeg meg sånn passe. Har nå fått sobril av fastlegen og lurer på om noen har testet ut disse mot flyskrekk? Eller har andre tips? Er redd tablettene ikke er sterke nok og at jeg får panikk fordi jeg ikke kan ta et glass vin når jeg har de. Anonymous poster hash: d25e0...e1b
Stolt mamma til småtroll Skrevet 24. juli 2013 #2 Skrevet 24. juli 2013 Jeg fikk Sobril da jeg skulle fly i mai. Fungerte veldig bra. Skulle ta en halv, men tok 3/4. Tok toppen av redselen, og jeg var rolig under hele turen. Lykke til, og god tur
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2013 #3 Skrevet 24. juli 2013 Å ja, finnes det medisiner mot flyskrekk altså?! Det visste jeg ikke, pleier å ta meg en shot om bord for å roe meg ned dersom panikken melder seg ved turbulens. Dette må jeg be legen min om. Er disse medisiner avhengighetsskapende eller er det bare placebo effekt? Anonymous poster hash: a4ff4...549
Meg og alle gutta Skrevet 24. juli 2013 #4 Skrevet 24. juli 2013 Jeg har en fryktelig angst for å fly og har unngått dette i mange år. I april dro jeg til spania m familien. Hadde fått vival av legen som jeg skulle ta to timer før avgang. Jeg var helt rolig da jeg ankom flyplassen. Kjente ikke et snev av frykt for at jeg skulle fly overhodet og bestemte meg for å la være å ta det ettersom jeg reiste m våre to små. Gikk supert helt til jeg gikk ombord på flyet. Da fikk jeg fullstendig panikk og stod på hodet nedi håndbagasjen mens jeg hyperventilerte omtrent for å finne vivalen. Fikk tatt en tablett, men den fungerer jo ikke så fort så var ganske bortkastet. (Jeg er mest redd på vei opp og ned og ved turbulens) Var livredd på tur oppover, men duppa av litt etter et par timer og klarte å slappe av litt resten av turen frem til landing. Hjemover hadde jeg lært og tok tabletten når jeg skulle og den tok den verste angsten på tur opp. Fortsatt redd, men ikke hysterisk. Sovna etterhvert og turen hjem gikk mye bedre. Nå reiser jeg igjen om 3 uker og da skal jeg absolutt ta pilla mi 2 timer før avgang. Ville tatt den sobrilen fremfor et glass vin. Sannsynligheten for at den gjør bedre nytte enn vinen er jo ganske stor hvis du har skikkelig angst.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå