Anonym bruker Skrevet 24. juli 2013 #1 Skrevet 24. juli 2013 Nå begynner "mulighetene" for barnehageplass å dabbe sikkelig ut for oss føler jeg, å begynner å bli en smule nervøs av dette! Kjenner magen knyter seg når jeg tenker på det! Vi har desverre ikke krav på bhgplass og har heller ikke hørt noe enda! Er det noen som har erfaring med dette? Er det ofte at folk ikke møter opp som mister plassen av den grunn? Som takker nei til plassen i siste sekund? osv?? Hvilken andre muligheter har vi? Kan desverre ikke bli hjemme heller, det har vi ikke råd til. Vi har strengt tatt ikke råd til dagmamma og der har de som regel oppsigelsestid også hvis vi skulle være så heldige å få bhgplass. Hjeeeeelp! kjenner kroppen min kollapser snart pga dette :S Det blir snart for mye stress.. Begynner ikke på jobb igjen før i midten av oktober, men vi må jo ha en slags backup hvis dette ikke skulle gå iorden :S Alle erfaringer er hjertlig velkommene Anonymous poster hash: 48bc5...e4f
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2013 #2 Skrevet 24. juli 2013 * velkomne Hi Anonymous poster hash: 48bc5...e4f
Ziiona Skrevet 24. juli 2013 #3 Skrevet 24. juli 2013 (endret) Hvis dere ikke har krav på bhgplass nå, er jeg redd det er vanskelig (nærmest umulig) å få plass i Oslo. Alternativene vil jo da være dagmamma, familie etc. Er uansett en vanskelig situasjon. Dere vil jo kunne søke kontantstøtte hvis barnet ikke er i barnehage og det er over ett år. Det utgjør jo 5000 kr/mnd, og hjelper til økonomisk for å få nettopp dagmamma Lykke til Endret 24. juli 2013 av Ziiona
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2013 #4 Skrevet 24. juli 2013 Det er det vi også tenker, at det er nesten umulig.. Men et bittelite håp har vi enda Det må vi ha hehe Men er det uansett lønn når det gjelder kontantstøtten? Det dumme med dagmamma er jo oppsigelsestiden, vi vil jo gjerne ha barnehageplass i stede for dagmamma. Familie har vi nesten ikke i Oslo, kun en onkel liksom.. Er en smule alene her kan du si men takk for svar Hi Anonymous poster hash: 48bc5...e4f
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2013 #5 Skrevet 24. juli 2013 Velkommen i klubben. Min er født i starten av september 2011 og fikk ikke plass i fjor. Takket i stedet ja til studentbarnehage over en time unna, og nå får vi ikke flyttet ham derfra før vi mister plassen (overflytting ligger nederst på lista tydeligvis). Velkommen til et år der jeg ikke rekker en hel dag på praktikkplassen fordi jeg må bruke en time til barnehagen, en time videre derfra, en time tilbake til barnehagen og en time hjem. Stakkars lille sønnen min som være i barnehagen hele åpningstiden 730-17 pluss sitte i barnevogna en time hver vei! 630-18 hver dag er faktisk en arbeidsuke på nærmere 60 timer, lurer på hva politikerne ville sagt til det om de selv hadde vært i den situasjonen om barna deres ble utsatt for det? Hva jeg gjør med bare å kunne være på jobben maks 830-16 vet jeg ikke, slippe lunsjen hver dag kanskje? Oslos barnehagesystem er på trynet så det holder. Anonymous poster hash: 32689...6de
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2013 #6 Skrevet 24. juli 2013 Og nei, du får nok ikke plass, det siste jeg hørte var at det mangler over 200 plasser i denne bydelen alene. Ville søkt noe annet om jeg var deg. Anonymous poster hash: 32689...6de
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2013 #7 Skrevet 24. juli 2013 Hvis dere ikke har krav på plass får dere heller ikke plass i år. Anonymous poster hash: 68c59...680
minion Skrevet 24. juli 2013 #8 Skrevet 24. juli 2013 Velkommen i klubben. Min er født i starten av september 2011 og fikk ikke plass i fjor. Takket i stedet ja til studentbarnehage over en time unna, og nå får vi ikke flyttet ham derfra før vi mister plassen (overflytting ligger nederst på lista tydeligvis). Velkommen til et år der jeg ikke rekker en hel dag på praktikkplassen fordi jeg må bruke en time til barnehagen, en time videre derfra, en time tilbake til barnehagen og en time hjem. Stakkars lille sønnen min som være i barnehagen hele åpningstiden 730-17 pluss sitte i barnevogna en time hver vei! 630-18 hver dag er faktisk en arbeidsuke på nærmere 60 timer, lurer på hva politikerne ville sagt til det om de selv hadde vært i den situasjonen om barna deres ble utsatt for det? Hva jeg gjør med bare å kunne være på jobben maks 830-16 vet jeg ikke, slippe lunsjen hver dag kanskje? Oslos barnehagesystem er på trynet så det holder. Anonymous poster hash: 32689...6de [/ quote] Du burde si opp bhgplassen på studbhg, også si i fra til bydelsadministrasjonen om at dere er uten bhgplass fra august. Det gjorde vi, og fikk dermed bhgplass 3 min unna her vi bor
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2013 #9 Skrevet 24. juli 2013 Alle småbarnsplassene her går til søskenprioritering - alle jeg kjenner uten søsken har fått plass i motsatt retning av byen i store basebarnehager. For å komme meg dit kommer jeg dessverre til å bruke like lang tid eller mer men rekker da ikke til skolen til tiden (rekker akkurat til skolen til 8 om vi drar hjemmefra kl630 som det er nå siden det ef en halv time fra bhg til skolen. Om jeg må i motsatt retning og levere til 730 misser jeg opp mot en time av forelesningen). Gleder meg til å ikke være student så jeg har råd til en bil. Får satse på at det er lettere å komme inn på storbarnsavd neste år. Anonymous poster hash: 32689...6de
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2013 #10 Skrevet 24. juli 2013 Det er ikke så umulig som alle vil ha det til.. Vi fikk plass til snuppa vår som er født i oktober! Sjekk på bydelens nettside hvilke familiebarnehager som ligger i nærheten, og eventuelt i andre bydeler det kan være aktuelt å ha barnehage! Ring dem direkte og spør om de har noen plass.. Lykke til!! Anonymous poster hash: 94a1c...b20
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2013 #11 Skrevet 24. juli 2013 Du må være proaktiv. Sjekk hvilke barnehager som kan ha kapasitet, ring opptakskontoret osv. Det er typisk enklere å få plass i de digre barnehagene, siden utskiftingen naturlig nok er større der. Anonymous poster hash: 59a20...348
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2013 #12 Skrevet 24. juli 2013 Skulle ikke Oslo starte med to opptak i bhg? Slik at dere vil få plass etter jul? Anonymous poster hash: 3f056...5e3
Lindapusen Skrevet 19. august 2013 #13 Skrevet 19. august 2013 LEDIGE BARNEHAGEPLASSER OSLO VEST! Den lille private barnehagen vi har hatt sønnen vår i har ledige plasser nå. Der er det full utskiftning av barna (4 stk) grunnet bytting til større barnehager/flytting. Den heter Amigos barnehage, avd Englegården. Godt mulig det er flere av avd. som har ledig kapasitet. Les mer her: http://www.amigosbarnehage.no/ Vi har vært veldig fornøyd med barnehagen og kan anbefale den videre. Håper dette kommer noen desperate foreldre til gode som har barn født etter 1. sept, slik som oss Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 19. august 2013 #14 Skrevet 19. august 2013 Husk at dere får kontantstøtte også om barnet er hos dagmamma. Da blir det ikke så dyrt likevel med dagmamma Anonymous poster hash: e5d84...1c6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå