Gå til innhold

Anders = tabu?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi venter en gutt i desember og vil gjerne kalle opp etter oldefar. Men han heter Anders, og det første mannen min fant da han googlet Anders var Anders Bering Breivik....

Er det dumt å bruke navnet Anders?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, absolutt ikke! Anders er et fint og godt navn :-) Forbinder det absolutt ikke med ABB.

Skrevet

Anders bør ikke få lov til å bli et tabu navn. Jeg kjenner en del Anders-er og de er oppegående og snille menn og gutter. :) Forbinder heller ikke navnet Anders med Breivik (og ikke alle som heter Breivik til etternavn med ABB). 

Skrevet

Min gutt heter Anders etter oldefar og farfar. Ser ikke noe problem med det. :)

Skrevet

Absolutt ikke et tabnavn! Dette er et såpass gammelt og vanlig navn i Norge, og en person skal ikke få ødelegge det. Synes Anders er et fint navn:)

Skrevet

Jeg ville ikke brukt det etter det som skjedde... Greit nok at det ikke bør bli et tabu-navn, men er jo bare å se på statistikken at det er det som har skjedd. Når det er sagt tror jeg dette vil snu igjen om noen år.

Skrevet

Når jeg leste overskriften tenkte jeg ikke på han egang. Kjenner folk som heter Anders og har ikke tenkt noe i de baner noengang. ...

Skrevet

Jeg ville ikke brukt det..

Skrevet

Klart dere kan bruke Anders!! Det er et flott navn, og fortjener ikke å bli tabu!!!!!

Gjest MamsMø
Skrevet

Absolutt ikke et tabnavn! Dette er et såpass gammelt og vanlig navn i Norge, og en person skal ikke få ødelegge det. Synes Anders er et fint navn:)

Enig! :)

Skrevet

Enig! :)

Har faktisk ikke streifet tankene mine at navnet forbindes med den mannen! Synes ikke det er noe å ta hensyn til! Anders er et flott navn uten noen negativ forbindelse!

• 2 uker senere...
Skrevet

Bare tull. Jeg trekker ingen slike assosiasjoner overhodet.

Skrevet

Navnet skyr ingen, syns du skal kalle han for Anders, jeg kjenner ihvertfall mange gode snille gutter som heter Anders!

Skrevet

Jeg tror det hadde vært noe annet om han hadde hatt et mer uvanlig navn, men tenker ikke på det når det kommer til Anders.

• 2 uker senere...
Skrevet

Anders er et veldig koselig navn :) Kan vel ikke svartmale et navn fordi EN person av 19 764 stk (som heter det) har gjort noe forferdelig? 

Skrevet

Jeg ville ikke brukt det på en gutt som ble født rett etter at det hadde skjedd eller under rettssaken, men nå er han så lite omtalt at jeg ikke ville tenkt på det.

Skrevet

Kjempe fint navn, kall bebisen din for Anders du  ;)  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...