Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Inspirert av innlegget om hva mennene gjør, hva gjør deres menn med dårlig sædkvalitet, for å forhåpentligvis forbedre den? Og er det noen som har sett at noen av kjerringrådene fungerer? Slutte og røyke, kutte ut koffein, ta sink, selen, B, D og E vitaminer...?

Fortsetter under...

blir interessant å se hva som dukker opp av svar her  :)

Min sambo har fått "forbud" om å ha PC i fanget da jeg synes det er unødvendig å koke svømmerne. Det husker han innimellom :P Mobiltelefon holder han også unne bukselommene. Ellers så bruker han kanskje litt for trange bukser (???), men han kan jo vanskelig skifte ut hele garderoben og så har han jo så sexy ei rumpe at det ville vært ei skam å skjule den i baggye jeans :P

Multivitaminer tar han stort sett, jeg må minne han på innimellom :P

Men det vi vet har hjulpet på hans spermkvalitet er mindre stress. Når han tok første prøven hadde han en litt vanskelig periode, med mye stress på jobb og en del familiegreier som gikk innpå han. Sist han tok prøve var det blitt bedring i kvalitet og han da hatt mindre stress i livet tiden før. Så stress tror jeg er en viktig faktor.

Vi får pleie godt med mennene våre  ;)

Ellers så trener han, røyker ikke, er ikke overvektig, drikker minimalt med alkohol og aldri brus, og vi spiser relativt sunt  :)

Her har vi prøvd flere ting: kuttet ut kaffe, minsker alkoholinntak (ikke det at han drikker så mye altså ;)), div vitaminer (sommerferien i fjor drasset vi rundt på en egen pose full av vitaminer og div til både han og meg... Herlighet vi styrte fælt med det da. Litt komisk å tenke på nå...), akupunktur, legge om kosten, spise mer av frukt som kan forbedre kvalitet, han trener mer nå, og sikkert andre ting jeg ikke kommer på i farta... Men det har ikke vært noen bedring foreløpig...

Han har vært hos dr. Purvis og har fått konstatert infeksjon og blokkeringen i sedlederne, fått behandling og infeksjonen er borte, men ingen forbedring... :(

Annonse

Vi har en icsi gutt på to år, så er godt i gang med forsøk, men hadde jo vært mye lettere og kunne laget barna hjemme! ;p

Mannen her har dårlig sædkvalitet og lurer nå på og dra til legen for å få levert sædprøve for og finne ut hvordan sædkvaliteten hans er akkurat nå. (Er jo noen år siden han leverte prøve sist..) Derretter skal han kutte røyken, starte og trene/bevege seg litt mer da han har 10-15 kg for mye, begynne og ta b, c vitaminer samt sink, og vente 3-4 mnd for så og ta ny sædprøve for og se om sædkvaliteten har forandret seg! :)

Hadde jo vært morsomt om den forbedret seg, men regner jo egentlig ikke med så fryktelig stor forbedring! ;) men alt det han er innstilt på og gjøre er jo positivt for han uansett om sædkvaliteten forbedrer seg eller ikke! :)

Gubben min har akkurat fullført en 40 dagers kur med pergotime. Om det har hatt effekt finner vi ut i starten av september da det er tud for nytt uttak ( og forhåpentligvis innsett....denne gangen)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...