Anonym bruker Skrevet 23. juli 2013 #1 Skrevet 23. juli 2013 Samboeren min skrev under kontrakten igår. Idag så får jeg melding om at utleie er uaktuelt? Har vi noen rettigheter? Står husløse fra 1 august. Anonymous poster hash: b266d...375
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2013 #2 Skrevet 23. juli 2013 så lenge det er signert kan dere vel bo der i oppsigelsestiden. Anonymous poster hash: 9683f...a9c
ms.Pond Skrevet 23. juli 2013 #3 Skrevet 23. juli 2013 Er kontrakten underskrevet av begge parter har dere krav på det som står der. Regner med dere har oppsigelsestid? I så fall er denne gjeldende såvidt jeg vet. Hvis ikke blir det faktisk kontraktsbrudd fra utleiers side.
Gjest @---;- Skrevet 23. juli 2013 #4 Skrevet 23. juli 2013 Reglene skal i utgangspunktet gå begge veier. Det vil si at dere har oppsigelsetiden på dere. Men, hvor koselig og hvor enkelt dere får det...? Tja, jeg tror nok jeg hadde prøvd å finne noe annet. Men, helt på siden. Har du fått noen begrunnelse for denne plutselige endringen?
HunMedDeBlå Skrevet 23. juli 2013 #5 Skrevet 23. juli 2013 3 mnd oppsigelses tid. Underskrevet av begge parter. Idag skulle de sette inn penger på depositums konto,
HunMedDeBlå Skrevet 23. juli 2013 #6 Skrevet 23. juli 2013 Hun tok vare på kontrakten også, så hun kan jo bare kaste den og si de andre fantes?
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2013 #8 Skrevet 23. juli 2013 Dere skulle nok hatt krav på å bo der hvis begge parter har skrevet under, men uten at dere har kopi av kontrakten og uten at det er satt inn penger til depositum tror jeg dere bevismessig står så svakt at det beste er bare å ergre seg i det stille og lete etter ny leilighet. Anonymous poster hash: b3d4a...0a3
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2013 #9 Skrevet 23. juli 2013 Hva var grunnen til at utleie ikke var aktuelt plutselig da? Anonymous poster hash: afefe...1a0
HunMedDeBlå Skrevet 23. juli 2013 #10 Skrevet 23. juli 2013 De skulle opprette en depositumskonto men så hadde ingen av de konto i banken de var i så de opprettet hver sin konto igår. Og når de i dag skulle møtes for å sette inn penger så fikk de beskjed om at samboeren min ikke fikk opprettet en konto fordi han ikke var kreditt verdig. Så 5 timer etterpå fikk jeg meld om at utleie var uaktuelt. Jeg var på jobb, så jeg kunne ikke være med i banken..
Gjest LA8PV Skrevet 23. juli 2013 #11 Skrevet 23. juli 2013 De skulle opprette en depositumskonto men så hadde ingen av de konto i banken de var i så de opprettet hver sin konto igår. Og når de i dag skulle møtes for å sette inn penger så fikk de beskjed om at samboeren min ikke fikk opprettet en konto fordi han ikke var kreditt verdig. Så 5 timer etterpå fikk jeg meld om at utleie var uaktuelt. Jeg var på jobb, så jeg kunne ikke være med i banken.. Beklager å måtte si det, men da hadde jeg som utleier gjort hva jeg kunne for å unngå å leie ut til dere. Dårlige betalere er jo det siste man vil ha i hus.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2013 #12 Skrevet 23. juli 2013 ...temmelig dårlig å ikke være "kredittverdig" da...skjønner godt dere ble dumpa. Det hadde dere blitt av meg også... Anonymous poster hash: fe2a6...8f6
Hønemor30 Skrevet 23. juli 2013 #13 Skrevet 23. juli 2013 Hvis du visste om dette burde du sørget for at alt ble satt i ditt navn og vært der selv. Tips til neste runde. Regner med dere betaler for dere og at dere har gode referanser? Lykke til hvertfall
HunMedDeBlå Skrevet 23. juli 2013 #14 Skrevet 23. juli 2013 Huff.. Ja. Men er det noen som vet hvordan reglene er iforhold til endt leiekontrakt? Hvis ikke vi finner noe nytt innen 9 dager så har vi ingenting. Kontakten vår går ut 1 august..
Hønemor30 Skrevet 23. juli 2013 #15 Skrevet 23. juli 2013 Jeg vet dessverre ikke. Kan råde deg til å ta kontakt med leieboerforeningen å få råd der. Eller jussbuss. Så bør du kanskje ta kontakt med kommunen dere bor i få litt hjelp der. Helst allerede i.morgen tidlig. Dere kan jo ikke bo på gata.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2013 #16 Skrevet 23. juli 2013 Hvis kontrakten er underskrevet, må dere sies opp på riktig måte rent formelt. Det er ikke nok å bare si at det er uaktuelt. I så fall er oppsigelsen deres ugyldig, og dere kan dra det ut i lange tider, for oppsigelsestiden begynner ikke å løpe før dere får en gyldig oppsigelse. Men nå har dere sikkert ikke nøkler heller? Jeg ville i første omgang snakket med utleier, mye kan løses med en åpen og ærlig dialog. Anonymous poster hash: 5f1cc...989
HunMedDeBlå Skrevet 23. juli 2013 #17 Skrevet 23. juli 2013 Jeg har prøvd å ringe og sende meld til utleier uten svar. Hn kommer ikk til å svare i det heletatt. Kontrakten er underskrevet, men hun har begge eksemplarene. Men det ble levert en kopi til banken. Vi bor i en liten kommune, så det å finne noe annet er nytteløst. Den er noe til leie engang i skuddåret.
Ikkenonick Skrevet 23. juli 2013 #18 Skrevet 23. juli 2013 Var ikke kredittsjekk en del av prosessen? Det har blitt mer og mer vanlig. Og at din mann er så lite kredittverdig at han ikke engang får åpnet en depositumskonto finner jeg meget overraskende. Har kontrakten noe forbehold om kredittverdighet?
HunMedDeBlå Skrevet 23. juli 2013 #20 Skrevet 23. juli 2013 Ja, vet! Det er så gale, men det kan ikke vi gjøre noe med. Han har sin gjeld, og han betaler ned på den. Men ting tar tid... Det var aldri noe snakk om at jeg eller han var kredittverdige. Det har jo ikke hn noe med... Det eneste vi sa var at det ikke var noe problem iforhold til husleie.
Gjest LA8PV Skrevet 24. juli 2013 #21 Skrevet 24. juli 2013 Dere får snakke med kommunen og høre om de har kommunale leiligheter.
Ooops I did it AGAIN Skrevet 24. juli 2013 #22 Skrevet 24. juli 2013 Nå skjønner jeg utleier godt egentlig, men hun har gjort en dårlig hjemnelekse. Blir for dumt å trekke seg når kontrakt er underskrevet. Likevel har dere en kontrakt. Forstår det slik at det er en reell sak at samboeren din ikke er kredittverdig? Men jeg kom faktisk opp en fang som ikke kredittverdig hos Thorn av alle steder, og har aldri hatt en anmerkning i mitt liv. Så det kan være feil også
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2013 #23 Skrevet 24. juli 2013 De skulle opprette en depositumskonto men så hadde ingen av de konto i banken de var i så de opprettet hver sin konto igår. Og når de i dag skulle møtes for å sette inn penger så fikk de beskjed om at samboeren min ikke fikk opprettet en konto fordi han ikke var kreditt verdig. Så 5 timer etterpå fikk jeg meld om at utleie var uaktuelt. Jeg var på jobb, så jeg kunne ikke være med i banken.. Skjønner godt at folk ikke vil leie ut til uansvarlige mennesker som ikke er kredittverdig. Man blir jo ikke det uten grunn! Anonymous poster hash: 2ba55...ef3
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2013 #24 Skrevet 24. juli 2013 Kredittverdig kan også bety at man rett og slett har "normal" gjeld. Jeg ble ikke kredittverdig pga studielån og ei kredittgjeld, men har ingen inkasso eller betalingsanmerkninger. Så at samboeren til HI ikke er kredittverdig kan rett og slett bety at han har "fylt opp kvoten". Anonymous poster hash: 1aa75...5b4
Frøken Ubesluttsom Skrevet 24. juli 2013 #25 Skrevet 24. juli 2013 Huff.. Ja. Men er det noen som vet hvordan reglene er iforhold til endt leiekontrakt? Hvis ikke vi finner noe nytt innen 9 dager så har vi ingenting. Kontakten vår går ut 1 august.. Dere har ingen mulighet for å få forlenget kontrakten heller? det er fullt mulig, og (ganske vanlig) å forlenge en kontrakt, så lenge ikke utleier skal bruke det sjøl eller det er noen annen grunn for at dere ikke kan bo der. Vi har bodd her vi bor i 6 år, hadde først kontrakt i 3 år, så fikk vi forlenge med tre år til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå