Anonym bruker Skrevet 23. juli 2013 #1 Skrevet 23. juli 2013 Hvordan dampkoker man frukt og grønnsaker?Skal lage babymat, og leste at jeg skulle dampkoke noe. Hvordan i alle dager gjør jeg det? Hilsen ung og dum førstegangsmamma som er oppvokst på Toro! Anonymous poster hash: bd9d8...015
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2013 #2 Skrevet 23. juli 2013 Koke på damp gjør at du beholde mer av næringsstoffene . Enten kjøpe du en dampkoner. Ellers kjøper du kjele med hull som du setter på en annen kjele og legger grønnsakene i dn kjelen med hull. Og lar de dampe der til de er ferdige Ps ingen spørsmål er dumme, et er kun svarene! Anonymous poster hash: 167e0...64b
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2013 #3 Skrevet 23. juli 2013 Aha, tror jeg skjønner. Men tar ikke det bra lang tid om bare dampen skal koke det? Anonymous poster hash: bd9d8...015
Gjest pupp and go Skrevet 23. juli 2013 #4 Skrevet 23. juli 2013 Da har du vann i bunnen av en kasserolle, og legge grønnsakene i en rist over vannet. Kok opp. Grønnsakene blir møre av å stå i dampen, uten an næringstoffene forsvinner i vannet. Ha lokk på. :-)
stratosku Skrevet 23. juli 2013 #5 Skrevet 23. juli 2013 Det vil si at du koker grønsakene på kun damp. Det finnes egne dampkokere, men du kan også kjøpe ei damprist eller bruke ei sil til å henge på kasserollen og legge et lokk over Bruker ca 10 minutter når jeg har dampkokt oppskjærte grønnsaker. Veldig enkelt, også beholder du mye mer av vitaminene og de sunne næringsstoffene i varen.
stratosku Skrevet 23. juli 2013 #6 Skrevet 23. juli 2013 http://www.hvordan.no/26670/hvordan-lage-mat-med-dampingFant denne filmen, kanskje den kan være til nytte. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2013 #7 Skrevet 23. juli 2013 Takk for svar Har ikke en slik rist #5, men hvis det er alt jeg trenger skal jeg gå til innkjøp av det!Visste ikke at det var så mye sunnere å dampkoke grønnsaker, hadde vel egentlig ikke trodd det var mulig heheHi Anonymous poster hash: bd9d8...015
Gjest Gullguttene Skrevet 23. juli 2013 #8 Skrevet 23. juli 2013 Du får det billig på IKEA, jeg tror ikke det tar noe lengre tid enn koking. Hvis du skjærer det opp går det ihvertfall fort.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå