Gå til innhold

Bruke andres navn?

Anbefalte innlegg

Jeg vet at ingen "eier" navnene sine men hva når man bare vet om en person med eg bestemt navn. Jeg kjenner ei som har ei datter som heter Sarea. Synes navnet er nydelig men føler jeg ikke kan bruke det for det blir som å stjele et navn. Noen meninger?

Anonymous poster hash: 54a82...a0e

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144066423-bruke-andres-navn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et såpass sjeldent navn hadde jeg aldri valgt dersom jeg visste om noen andre som het det. Men nå liker jeg å velge navn som jeg ikke vet om så mange andre barn som heter. Men det er jo opp til hver enkelt, som du sier, ingen eier et navn...

Anonymous poster hash: 8a28c...b50

Hvis det er en person, du kjenner, ville jeg spurgt vedkommende hva de tenker om saken. Hva andre tenker er jo egentlig uviktig.

Om du ikke har noe forhold til personen i det hele tatt vil jeg mene det er uproblematisk for deg å bruke det. Det er så forskjellig hvor man støter på et fint navn. Avisartikler, barn i barnehagen/gaten/butikken, gravsteiner, naboer, søskenbarns kjærester, tv, film, bøker, tilfeldige mennesker på toget/bussen, navnelister, slektstreet, rørleggeren, avisbudet, naboens fetter.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...