Anonym bruker Skrevet 23. juli 2013 #1 Skrevet 23. juli 2013 Satt og leste på NAV sine sider. Nå som jeg går opp i lønn og blir enslig forsørger så skal jeg motta 720kr pr barn? Har 2 barn sammen. Får inntekt på 420 000kr. Spørs om jeg får beholde huset da .. Hmmm Anonymous poster hash: b24e4...e84
Kyllingbein Skrevet 23. juli 2013 #2 Skrevet 23. juli 2013 Kan stemme det. De jeg kjenner med forskudd får mellom 670 og litt i overkant av 1000 kr. Latterlig lavt men. Hvis barnefaren ikke har mulighet til å bidra er det hvertfall en liten sats å få.
Gjest Totoaa Skrevet 17. august 2013 #3 Skrevet 17. august 2013 Jeg er student og får 1070,- kroner i måneden. Siden jeg ellers lever på studielån og os til jeg er ferdig på skolen om et år regner jeg med at det er ca det høyeste man får...
lillelykkelig ♥ jenten min ♥ Skrevet 17. august 2013 #4 Skrevet 17. august 2013 Jeg er også student, men får i underkant av 1500,-. Jeg har ikke studielån da, så kanskje det er derfor jeg får mer..
Tingelingen00 Skrevet 23. august 2013 #5 Skrevet 23. august 2013 Men hvordan fungerer dette egentlig. Hvis barnefar overhode ikke har mulighet til å betale.. Eller hvis han nekter.. Eller av en eller annen årsak ikke kan betale.. Får man ingen ting da? Får man noe fra nav hvis han ikke betaler de tilbake? Hvordan fungerer tilbakebetalinga egentlig?
Gjest Totoaa Skrevet 24. august 2013 #6 Skrevet 24. august 2013 Du vil få forskuddsbidrag fra nav så lenge han ikke betaler. Han kan ikke nekte, men viss han av økonomiske grunner ikke kan betale vil du også få forskuddsbidrag. Nav ordner også opp i alt dette uten at du trenger å bruke tid og energi på det.
Tingelingen00 Skrevet 24. august 2013 #7 Skrevet 24. august 2013 Du vil få forskuddsbidrag fra nav så lenge han ikke betaler. Han kan ikke nekte, men viss han av økonomiske grunner ikke kan betale vil du også få forskuddsbidrag. Nav ordner også opp i alt dette uten at du trenger å bruke tid og energi på det. men kan de kreve penger av han hvis han ikke kan betale? Har ikke samvittighet til å kreve noe som helst av han, for jeg vet at han ikke har så god råd.
Gjest Totoaa Skrevet 25. august 2013 #8 Skrevet 25. august 2013 Nav avgjør om han har råd til å betale, og krever det inn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå