to små prinsesser Skrevet 23. juli 2013 #1 Del Skrevet 23. juli 2013 Føler meg så mislykket! Hun er tydelig trøtt, men sover stadig kortere dupper. Jeg aner ikke hva jeg gjør galt! Søvn avler søvn fungerer ikke. Holde henne våken lengre for at hun skal sove lengre fungerer heller ikke. Hun sover 30min også triller jeg i ca 15-20min. Da sover/sovner hun, men sover veldig kort etter dette. Jeg blir så frustrert! Gruer for at dette aldri vil bli bedre og at dette kommer til å bli et stort problem til barnehageoppstart. Hun er 6mnd nå. Tips mottas med stor takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rene82 Skrevet 23. juli 2013 #2 Del Skrevet 23. juli 2013 Min eldste på 6 sov kun 30 min dupper...i Bhg derimot ble det timer...så tror ikke du skal bekymre deg. De blir slitne i bhg med så mye inntrykk og aktivitet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AKEO Skrevet 23. juli 2013 #3 Del Skrevet 23. juli 2013 Jeg syns mine jenter sov bedre da jeg begynte å legge de i senga på dagtid. Har gardinene oppe for å gjøre forskjell på dag og natt. Triller jeg, våkner de når vogna stopper...tror det begynner å bli trangt kanskje?!? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
to små prinsesser Skrevet 23. juli 2013 Forfatter #4 Del Skrevet 23. juli 2013 Min eldste på 6 sov kun 30 min dupper...i Bhg derimot ble det timer...så tror ikke du skal bekymre deg. De blir slitne i bhg med så mye inntrykk og aktivitet. Hadde ikke dette problemet med min eldste, så jeg blir jo bekymret. Men mulig hun er for ung til at man kan forvente lengre dupper? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
to små prinsesser Skrevet 23. juli 2013 Forfatter #5 Del Skrevet 23. juli 2013 Jeg syns mine jenter sov bedre da jeg begynte å legge de i senga på dagtid. Har gardinene oppe for å gjøre forskjell på dag og natt. Triller jeg, våkner de når vogna stopper...tror det begynner å bli trangt kanskje?!? Det er ikke trangt i vogna hennes, men mulig det blir for stillestående luft og dermed for varmt? Ikke at det var noe bedre da det var kjøligere her da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tromsøprinsen Skrevet 23. juli 2013 #6 Del Skrevet 23. juli 2013 Sliter med det samme med gutten på snart 7 mnd. Sovet 30 min x 5 siden han var 3 mnd. De siste ukene har det derimot løsnet litt. Vi er nå nede i 3-4 lurer, der en er på 1,5-2,5 timer midt på dagen. Da har jeg holdt han våken i 2,5-3 timer (han begynner å bli trøtt allerede etter 1,5 time) og han har fått sove i dobbeltsenga vår. I vogna plages han med at han vil ligge på siden og vrir seg etter å ha sovet ca 30 min, men gråter og er tydelig trøtt. Når han er uthvilt våkner han med å bable på babycallen Så her var løsninga å strekke antall våkentimer før den luren som skal være lang, og la han sove i senga der han har mer plass. MEN, dette har vi prøvd tidligere, så det kan være alderen også. Han har begynt å åle og å stå å vugge på alle fire, -så han er nok mer sliten om dagene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ikkesåallerværst Skrevet 24. juli 2013 #7 Del Skrevet 24. juli 2013 Min eldste på 6 sov kun 30 min dupper...i Bhg derimot ble det timer...så tror ikke du skal bekymre deg. De blir slitne i bhg med så mye inntrykk og aktivitet. Sånn var det her med eldste også . Yngste har hatt perioder hvor han bare har sovet 30-40 min. Han hadde en periode nå hvor han har sovet en eller to ganger 1,5 t, men nå sover han en time. Han er over ett år nå, men dette har vært vært sånn siden han var ca tre måneder. Kanskje det er tenner på gang, eller utviklingssprang? Eller kanskje det hjelper å bytte sovemiljø - flytte over i seng hvis hun sover i vogn og omvendt. Barnehagen finner nok uansett en løsning, og de må jo ta de barna de får Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
November-spire-79 Skrevet 24. juli 2013 #8 Del Skrevet 24. juli 2013 Jenta mi sover som regel også 1/2 time eller 40 minutter Det hender hun glimter til med lengre dupper, men det er bare hvis hun har sovet dårlig på natten. Jeg har slått meg til ro med at hun styrer dette selv og at jeg ikke får gjort noe mer. Jeg prøver å trille i vognen, men ofte blir hun vekket av folk som snakker eller høye lyder Hun er snart 9 mnd og har vært sånn hele tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SagflisiHåret Skrevet 26. juli 2013 #9 Del Skrevet 26. juli 2013 Tror ikke det nødvendigvid er noe du kan endre, selv om alle er forskjellige. Min sov konsekvent ca 30 minutter om gangen, tre ganger per dag, frem til 8 måneders alder. Mens andre babyer har en lur på to timer pluss et par kortere, sov hun altså tilsammen en og en halv time i løpet av dagen. Hun har den dag idag behov for lite søvn (til min store frustrasjon selvsagt!) Forresten er min erfaring at babyer liker å sove trangt, så noen kommenterte det overnfor. Jeg ville ikke bekymret meg for barnehagen, det ordner seg og barnet sover sannsnyligvis lengre fordi hun blir supertrøtt:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
to små prinsesser Skrevet 27. juli 2013 Forfatter #10 Del Skrevet 27. juli 2013 Tror ikke det nødvendigvid er noe du kan endre, selv om alle er forskjellige. Min sov konsekvent ca 30 minutter om gangen, tre ganger per dag, frem til 8 måneders alder. Mens andre babyer har en lur på to timer pluss et par kortere, sov hun altså tilsammen en og en halv time i løpet av dagen. Hun har den dag idag behov for lite søvn (til min store frustrasjon selvsagt!) Forresten er min erfaring at babyer liker å sove trangt, så noen kommenterte det overnfor. Jeg ville ikke bekymret meg for barnehagen, det ordner seg og barnet sover sannsnyligvis lengre fordi hun blir supertrøtt:) Du har trolig rett, bare så utrolig frustrerende å se at hun er stuptrett, men ikke klarer å komme inn i lengre søvn på egen hånd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nostalgia Skrevet 28. juli 2013 #11 Del Skrevet 28. juli 2013 Babyen min på 8 mnd sover kunn 20 min i vogna. Om vogna står stille og ett sted hjemme rundt husveggen der det ikke er mye lyder kan han sove lengre. Han sover definitivt best i senga si , da sover han opp til 3 timer. Så de dagene vi er ute å farter blir det kunn Max 20 min dupp i vogn på stranden eller andre steder. Vil jeg ha en opplagt gutt må jeg være hjemme ! Eller som igår kjøre tre timer fra Kragerø og hjem sov han helt til jeg bare måtte stoppe å fylle diesel . Han har to brødre som tålte alt av lyder og sov gjennom alt. Men skulle tro han her skulle være vant med lyder. Men han våkner av den minste lyd. Babyer er / kan være veldig forskjellig ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madolyn Skrevet 28. juli 2013 #12 Del Skrevet 28. juli 2013 Min eldste var umulig å få til å sove godt i vogn. Han hylskrek og sov aldri mer enn 30 minutter. Men jeg begynte å legge ham i sprinkelsenga på soverommet i stedet for og der sov han mye bedre La ham oppå sengeteppet med eget "dagsovingsteppe". Funka kjempefint! Han starta i bhg 17 mnd gammel og de hadde ikke noe problem med å få ham til å sove i vogn. De blir langt mer slitne der, hvert fall den første tida, og når de ser alle andre barn sove i vogn så aksepterer de det selv også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
November-spire-79 Skrevet 29. juli 2013 #13 Del Skrevet 29. juli 2013 Jenta mi sover som regel også 1/2 time eller 40 minutter Det hender hun glimter til med lengre dupper, men det er bare hvis hun har sovet dårlig på natten. Jeg har slått meg til ro med at hun styrer dette selv og at jeg ikke får gjort noe mer. Jeg prøver å trille i vognen, men ofte blir hun vekket av folk som snakker eller høye lyder Hun er snart 9 mnd og har vært sånn hele tiden. Da må jeg rette litt på meg selv her for nå har hun begynt å sove 1 og 1/2 times dupper i sengen sin på formiddagen. Før trillet vi i vognen, men hun sover bedre inne. Lurer på om vi etterhvert må gå over til bare 1 dupp etterhvert hvis hun sover lengre enn det. Hun er 9 mnd nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
to små prinsesser Skrevet 29. juli 2013 Forfatter #14 Del Skrevet 29. juli 2013 Huff... Jeg har jo ikke lyst til at hun skal vennes på å sove inne, men kanskje jeg bare må prøve det da. Er redd det bare blir kort dupp og da er jo ikke trillemuligheten der... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå