Gå til innhold

Inkassosak hos Lindorff som ikke er inkasso. Hva gjør jeg nå?

Anbefalte innlegg

Litt rotete overskrift, men jeg skal forklare.

Betalte en regning, på forfallsdato, i mai. Har kvittering på denne i nettbanken.

I forrige uke ringer Lindorff og sier at denne regingen har gått til inkasso siden jeg ikke har betalt den. Jeg sier at den er betalt, at jeg jeg vil ha kravet stilt i bero og at jeg sender over kvittering på mail. Sender vittering til Lindorff, med kopi til firmaet regningen kom fra.

Nå ringer Lindorff og sier at regningen er betalt, den er grei, men at jeg må betale salæret. Jeg nekter det fordi regningen ble betalt på dato.

Det er dobbelt salær og jeg betaler ikke for andre sitt rot. Da sier Lindorff at de vil sende ny regning på salæret og at jeg ikke kan nekta å betale. Firmaet jeg betalte regningen til sier på telefon at det ikke er deres sak, men en sak mellom Lindorff og meg, så de vil ikke betale.

Hva gjør jeg nå?

Anonymous poster hash: fb9d6...d6c

Fortsetter under...

Kontakt Forbruketombudet.

Det salæret skal du ikke betale.

Var regningen du betalte et varsel om inkasso?

Anonymous poster hash: 868d2...58e

Regningen jeg betalte var den ordinære regningen. Ble betalt på opprinnelig forfallsdato.

Har ikke mottatt varsel om inkasso eller purringer eller noe.

Skal kontakte forbrukerombudet. Det var lurt. Takk!

HI

Det beste er nok og betale og heller kreve pengene tilbake i etterkant så ikke Lindorff legger på enda et nytt salær :-) Dessverre men de står på sitt!

Anonymous poster hash: f9898...df0

Kan de gjøre det når jeg bestrider kravet og har bedt om at saken stilles i bero? Når de er så vanskelige så ønsker jeg ikke å betale noe for jeg får sikkert ikke pengene tilbake

HI

Lurer litt på firmaet du fikk den opprinnelige regningen av.

Høres litt useriøse ut.

Du skal varsles først.

Kunden skal jo ikke belastes gebyrer når regningen er betalt til forfall

Anonymous poster hash: 868d2...58e

Annonse

Lurer på on du kanskje har truffet en vrangpeis? Jeg opplevde en gang å få inkasso på en regning som jeg aldri mottok, og som heller ikke skulle komme(kundeforholdet var over). Da kontaktet jeg selskapet som sto for inkassoen, forklarte saken og vips så var vi ferdig med det. Skulle ikke betale noe da dette ikke var min feil.

Prøv å kontakt de igjen, i håp om å treffe på en lystigere type og se om det blir noen ordning. Ellers var nok Forbrukerrådet en god ide!

Lindorff er helt ekstreme.mitt tips bit det i deg og betal.de gir seg ikke.var igjennom en lignende sak nylig der jeg ente med og måtte betale 3000 kr til de for en regning på 300 jeg ikke var enig i.hadde ikke mulighet til og betale akvokat og dra de til retten som hadde blitt neste steg for min del.

Snakk med en annen saksbehandler!

Jeg har også fått urettmessig inkasso på lignende måte. Da jeg foklarte, og beviste, min uskyld ble saken slettet på 1-2-3 :)

Anonymous poster hash: dd42f...36c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...