Gå til innhold

Noen som er gode på å tolke leie? :)

Anbefalte innlegg

Jeg er 36 uker på vei nå, og kjenner for det meste spark/bevegelse/kroppsdeler på min høyre side av magen, relativt høyt oppe. Og når mini hikker kjenner jeg det nesten nede i lysken på min venstre side av magen. Noen som har peiling på hvordan han da ligger?

Fortsetter under...

Her foregår all aktivitet på høyre side, så jeg vet ikke om det er hodet eller rompa som stadig vekk lager "bulker " ganske langt oppe på magen. Tror det er hodet som er øverst da jeg bare kjenner bevegelser og ikke spark, men jeg er usikker. Noen som vet? Er forøvrig i uke 36.

Hvis det er bulker er det gjerne "små-deler", som kne, albu, fot.. Her kjennes de godt oppe mot ribbena på høyre side.

Roma og ryggen kjennes som et mye større fast område. Min kan presse rompa ut, og da blir magen skjev med en diger bul der rompa er.

Annonse

Med bulker så mener jeg ikke bare små utbulninger, men ganske store kuler som gjør magen skjev. For 2 uker siden lå han i sete/tverrleie men han har definitivt flyttet seg. Mine to andre barn fant hodeleiet tidlig og sparket ribbeina mine sønder og sammen, men denne gangen er det ikke sånn, så jeg er usikker.

Med bulker så mener jeg ikke bare små utbulninger, men ganske store kuler som gjør magen skjev. For 2 uker siden lå han i sete/tverrleie men han har definitivt flyttet seg. Mine to andre barn fant hodeleiet tidlig og sparket ribbeina mine sønder og sammen, men denne gangen er det ikke sånn, så jeg er usikker.

Store kuler som gjør magen skjev er som regel rygg/rumpe:)

Må komme med en liten korrigering ;-) De skal helst ligge med ryggen mot høyre. Dette gir en (forhåpentligvis) korrekt rotasjon ned i bekkenet ved fødsel. Ligger de med ryggen mot venstre gir det en økt "risiko" for stjernekikker. Har født to av sorten, og begge lå med ryggen mot venstre i brorparten av svangerskapet. Er nå i uke 31 med nr tre og denne har den sisye uken faktisk ligget med ryggen mot høyre, så det blir jo interessant å se hvordan den har tenkt å komme til verden ;-) Nr to kom sogar som Supermann 8-) Var forøvrig ikke noe problem at de kom slik.

Må komme med en liten korrigering ;-) De skal helst ligge med ryggen mot høyre. Dette gir en (forhåpentligvis) korrekt rotasjon ned i bekkenet ved fødsel. Ligger de med ryggen mot venstre gir det en økt "risiko" for stjernekikker. Har født to av sorten, og begge lå med ryggen mot venstre i brorparten av svangerskapet. Er nå i uke 31 med nr tre og denne har den sisye uken faktisk ligget med ryggen mot høyre, så det blir jo interessant å se hvordan den har tenkt å komme til verden ;-) Nr to kom sogar som Supermann 8-) Var forøvrig ikke noe problem at de kom slik.

Både jordmor og overlege ved Riksen og min fastlege har sagt at ryggen mot venstre er beste stilling, og at rygg mot høyre gir økt risiko for stjernekikker. Jeg er ingen ekspert selv, men dette er hvertfall hva jeg ble fortalt. Min første lå slik lenge, og denne gjør også det.

Viktigste er vel uansett at de små putter hodet ned:)

Nå måtte jeg google, og finner begge deler! Så rart! Fikk høre begge gangene at det var økt sjanse når baby lå med ryggen mot min venstre side. Jaja, har "beaten the odds" jeg da, dersom det er feil. Kanskje den kommer ut på rett måte nå da, om den holder seg på høyre side *he he he*

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...