Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Spent på hvordan babyen ligger:) Jeg tror den fortsatt ligger i seteleie men jordmor ble usikker i dag. Fant hjertelyden langt ned så kan jo hende den ligger med hodet ned. Er i uke 34 om 2 dager så tiden går fort:)

Flere som har usikkert leie?

Fortsetter under...

Synes det høres tidlig ut å gjøre sjekke leie med ultralyd før uke 35? Den har vel fremdeles mulighet til å snu seg....

Babyen min har ligget i tverrleie på hver kontroll siden uke 24. Neste gang jeg skal på kontroll er jeg i uke 36, og hvis den fortsatt ligger på tvers da, så skal jeg henvises til poliklinikken for vurdering. Før siste kontroll var jeg sikker på at den hadde lagt seg med hodet ned, men tydeligvis ikke ;) Nå kjennes det i alle fall ut som den ligger på tvers igjen. Kjenner bevegelser på begge sider av magen hele tiden. Vet den fortsatt har gode muligheter til å snu seg, og jeg tror den stadig gjør det. Men begge mine andre har ligget med hodet ned siden før uke 29, så jeg må innrømme at jeg tenker en del på at den har ligget såpass lenge i tverrleie. Spent på neste kontroll! Er 32 + 4 i dag.

Lykke til på ultralyd på mandag! :)

Jeg skal sjekke leie i uke 38+2, men det er ikke sikkert de"gidder" å bruke ultralyd...! Min lille lå i hodeleie frem til uke 35. Da snudde han seg i tverrleie og der ligger han enda. Min har god plass til å turne rundt enda, så synes det høres tidlig ut med sjekk av leie i uke 34...

Anonymous poster hash: abdcb...d86

Som jeg har forstått det forsøker de evt ikke før etter uke 36 med snuing. Så jm skrev hodeleie med ?tegn på arket. Blir spennende på mandag. For jo da også vite hvor stor gutten er:) Ligger helt i kanten på det grønne feltet på sf mål. Var over en stund også. Er kort så er ikke store plassen å romstere på.

Det er i hvertfall annerledes denne gangen enn første gang. Jenta mi festet seg i uke 35 om jeg ikke husker feil. Huskér da at bekkenløsningen ble mye bedre og jeg fikk sovet på natten. Lå i hodeleie fom uke 30 mener jeg.

Jm har sjekket leie siden mai til meg. Trodde det var normalt? Ble gjort også forrige gang.

Annonse

Så bra urwa :)

Legen min bruker ul på alle kontroller så han har dokumentert leie fra 24.. Min låg i sete frem til uke 32.. Jm har og prøvd å kjenne hvordan han har ligget.. Men lagt vekt på at det ikke har noe å si før uke 37..

Her ligges det også på kryss og tvers ;)

Lå "rett" i uke 18 på den ordinære ultralyden, snudd seg til sete på 3D i uke 26 og har siden ligget tvert og i sete om hverandre siden da.

Her i Bergen snur de ikke babyene pga fare for blødninger, fare for at fødselen starter, navlestrengen kan komme i klem og at de uansett kan snu seg fram til fødselen starter. Man kan prøve akupunktur og "moxa" fom uke 36....

Sånn som jeg har forstått det, så er det ofte "en grunn" til at babyer ligger som de gjør og kanskje skal man ikke "tukle" med det...? Jeg er andregangs, og har en "fleksibel" livmor der babyen kan få romstere så mye den lyster.... Førstemann lå i hodeleie fra ordinær UL til fødsel, det ble sjekket på hver kontroll hos jm (her er det først i uke 24 man kommer inn til jm, med mindre man går privat).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...