Gå til innhold

Kan jeg gi gresk youghurt til baby på 7-8 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den er sunn sant?

Anonymous poster hash: e1f6f...55c

Fortsetter under...

Skrevet

For babyer er melkeprodukter ikek særlig sunt da det hemmer opptaket av jern

Anonymous poster hash: 212c2...7bc
Skrevet

Du vet at babyer ikke må få honning? Det er farlig.

Anonymous poster hash: bc0a0...e13

Skrevet

Det er anbefalt å vente til barnet er rundt ti måneder. Da kan du fint gi gresk yoghurt.

Anonymous poster hash: a692d...120
Skrevet

Du vet at babyer ikke må få honning? Det er farlig.

Anonymous poster hash: bc0a0...e13

Er det honning i gresk youghurt da?

Ja, vet at de ikke skal ha honning, men litt melkeprodukter går greit i mat fra seks mnd, så tenkte at det kanskje ikke gjorde noe med et par skeier gresk youghurt sammen med annen jernrik mat.

Skrevet

Om du er obs på at barnet får nok jern er det ingen fare. Svenske barn toler melkeprodukt frå 6 mnd, deter berre i norge det er fy før 10 mnd.

Annonse

Skrevet

Det er anbefalt å vente til barnet er rundt ti måneder. Da kan du fint gi gresk yoghurt.

Ok takk, da venter jeg litt til :)

Gjest Antarctica
Skrevet

Nåh. Jeg fikk vite at kumelk før ettårsdagen var fy-fy, jeg! Ikke bare pga jernet, men pga laktosen og kaseinet i kumelk, som ikke er bygd opp på samme måte som morsmelk. Geitemelk er faktisk mer likt morsmelk, og gunstigere for babyer.

Skrevet

Om du er obs på at barnet får nok jern er det ingen fare. Svenske barn toler melkeprodukt frå 6 mnd, deter berre i norge det er fy før 10 mnd.

Her kom det forskjellige svar :)

Tenkte som deg, at littegrann gjør vel ingenting siden han er over seks mnd, og han får litt melkeprodukter i annen mat som f.eks pålegg og sånn og jeg passer på at han får nok jern fra andre matvarer.

Har heller ikke tenkt å fore han med youghurt i mengder hver dag, så da likte jeg faktisk ditt svar best, hehe :)

Hi

Skrevet

Nåh. Jeg fikk vite at kumelk før ettårsdagen var fy-fy, jeg!

Det stemmer jo, det også. Ren kumelk anbefales fra cirka året, men yoghurt kan gis et par måneder tidligere på grunn av måten den er behandlet på.

Gjest Antarctica
Skrevet

Nåh. Jeg fikk vite at kumelk før ettårsdagen var fy-fy, jeg!

Det stemmer jo, det også. Ren kumelk anbefales fra cirka året, men yoghurt kan gis et par måneder tidligere på grunn av måten den er behandlet på. Anonymous poster hash: a692d...120

Men var det ikke noe med allergiforebygging?

Skrevet

Jernfortrengning.

(Og det er selvsagt ingen krise om ungen får en skje eller to med yoghurt, HI. Anbefalingen er at man lar være, men en smaksprøve her og der gjør ingen skade).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...